Gå til innhold

RYKTE: Dette kan være «Skylake»-spesifikasjonene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som om det snart er verdt å oppgradere min i7 920 2.67ghz! :p

 

Men jeg er ikke helt sikker enda, den 7 år gamle cpu`en kjører alle moderne spill uten problemer.

 

Bare tenk, hvor stor ytelsesforskjell var det ikke fra år 2000 til 2007? Vi snakker om de første Pentium 4/Amd XP til de mye kraftigere Core 2 duo cpu`ene. Core 2 duo var jo fra en annen verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at PCI-3 er langt fra å være en flaskehals i dagens systemer? Blir da ikke mye større ytelse i grafikkortavdelingen.

 

Nei, på grafikkort er det vel ikke så viktig, men det er tynt med lanes på funksjonrike kort nå synes jeg, til annen bruk. Hadde bare skylake levert 10 GBe...

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Smekk inn en rykte artikkel om AMD Zen arkitekturen og da vel ;) Det begynte å svirre for en par uker siden.

Tek gutta liker ikke AMD.

Virker nesten sånn. Ser i alle fall ut at om Zen klarer å komme på markedet innen 12 mnd, med de specs som er lekket, bl.a 16 cores med amd's egen nye HT for 32 threads på 95W, så blir det bra det stemmer. Vi snakker ny Thunderbird era, en skikkelig Intel knuser. Så slår Intel tilbake og prosessorene har tatt ett betraktelig hopp fremover, og alle vinner. Unntatt AMD, som vanlig. Om de da ikke har lært av sine feil :)

Endret av Rakessh
Lenke til kommentar

 

 

Er det ikke slik at PCI-3 er langt fra å være en flaskehals i dagens systemer? Blir da ikke mye større ytelse i grafikkortavdelingen.

Nei, på grafikkort er det vel ikke så viktig, men det er tynt med lanes på funksjonrike kort nå synes jeg, til annen bruk. Hadde bare skylake levert 10 GBe...

 

AtW

Jeg har Asrock x99 ws-10GB. Er ikkje dette bra nok for deg også? Du vil vel kanskje ha det "gratis" :p

 

Dual 10GBit lan integrert er godt nok for de fleste. Koser meg med 10GBit lan mellom server og hovedmaskin :)

Lenke til kommentar

 

 

Er det ikke slik at PCI-3 er langt fra å være en flaskehals i dagens systemer? Blir da ikke mye større ytelse i grafikkortavdelingen.

Nei, på grafikkort er det vel ikke så viktig, men det er tynt med lanes på funksjonrike kort nå synes jeg, til annen bruk. Hadde bare skylake levert 10 GBe...

 

AtW

Jeg har Asrock x99 ws-10GB. Er ikkje dette bra nok for deg også? Du vil vel kanskje ha det "gratis" :p

 

Dual 10GBit lan integrert er godt nok for de fleste. Koser meg med 10GBit lan mellom server og hovedmaskin :)

 

Jeg var så lur at min 10Gbit er CX4 basert, skulle gjerne hatt ethernet, men prisener er jo helt vanvittig, om de ikke har kommet ned det siste året? kjører du fiber?

Endret av Rakessh
Lenke til kommentar

 

 

Er det ikke slik at PCI-3 er langt fra å være en flaskehals i dagens systemer? Blir da ikke mye større ytelse i grafikkortavdelingen.

Nei, på grafikkort er det vel ikke så viktig, men det er tynt med lanes på funksjonrike kort nå synes jeg, til annen bruk. Hadde bare skylake levert 10 GBe...

 

AtW

Jeg har Asrock x99 ws-10GB. Er ikkje dette bra nok for deg også? Du vil vel kanskje ha det "gratis" :p

 

Dual 10GBit lan integrert er godt nok for de fleste. Koser meg med 10GBit lan mellom server og hovedmaskin :)

 

 

Trenger det ikke gratis, men det optimale hadde jo vært om det var en del av chipsettet, eller ihvertfall fantes på annet enn sære hovedkort som koster 4-5k.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser ut som om det snart er verdt å oppgradere min i7 920 2.67ghz! :p

 

Men jeg er ikke helt sikker enda, den 7 år gamle cpu`en kjører alle moderne spill uten problemer.

 

Bare tenk, hvor stor ytelsesforskjell var det ikke fra år 2000 til 2007? Vi snakker om de første Pentium 4/Amd XP til de mye kraftigere Core 2 duo cpu`ene. Core 2 duo var jo fra en annen verden.

 

Kjenner følelsen på den! Har 930 selv og den drar jo alt i kombinasjon med 970! Elsker den cpu'en!

Lenke til kommentar

"Mens dagens DDR3 krever 1,5 V trenger ikke DDR4 mer enn 1,2 V, noe som vil komme deg til gode i form av mindre varmeutvikling."

 

Hva skal dette bety? Ved mindre spenning, så er det vanligvis mer varmeutvikling pga høyere ampere.

 

Er vel ordet 'effekt' man er ute etter, og som er mindre i DDR4, altså, samme ampere, mindre spenning = mindre effekt = mindre varme. Men kan tenkes lekkasjestrømmen er mindre også, så da får man mindre spenning, mindre ampere som vil gi enda mindre effekt, og dermed mindre varme siden omtrent hele effekten går over i varme (nærmest ingen bevegelses-energi, og nærmest bare (varme)strålings-energi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at PCI-3 er langt fra å være en flaskehals i dagens systemer? Blir da ikke mye større ytelse i grafikkortavdelingen.

 

 

Tenk de kan sette kanskje 4 GPU'er på en fasekjølt eller vannkjølt sak, på et grafikkort istedetfor at det fordeles over 4 grafikkort. Tallene har jeg ingen forhold til, for det var ment illustrativt.

 

 

"Intels nye topprosessorer kan få både høye frekvenser og være mer strømkrevende"

 

Det blir ikkje mye topp med 4 kjerner. Det blir middels. Noobs....

 

 

Kanskje det kommer Skylake-baserte Xeon etterhvert.

 

@trådstarter/Skribent:

Liker at det står flagget som Rykte på selve artikkelen. Nice touch.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...