Gå til innhold

RYKTE: Dette kan være «Skylake»-spesifikasjonene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja nå er det ikke nødvendig med 5960x.

Klarer i7–6700K @ 5 ghz lett stabilt med cooler master 212 evo så må man være fornøyd.

 

Men nå er det usikkert om det brukes kjølepasta mellom thermal interface material (TIM).

 

Når man ser på denne grafen, så har man ikkje så veldig lyst på 4 kjerner cpu for å si det slik :p

 

http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test

Tenk deg 5960x @ 4500-4700 da  :green:

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at PCI-3 er langt fra å være en flaskehals i dagens systemer? Blir da ikke mye større ytelse i grafikkortavdelingen.

Så lenge spill bruker bussen mer til instrukser enn store datamengder så er PCIe 3.0 tilstrekkelig, så derfor er ikke dagens spill begrenset av det.

 

4 kjerner? Hva er dette, 2009?

Siden Sandy-Bridge har ytelsenivået på socket 115x vært relativt flatt, samtidig som E-plattformen har økt forspranget for hver revisjon. Selv om artikkelforfatter ikke har forstått det så er socket 115x ikke high-end, men derimot mid range. Alle som trenger god ytelse bør satse på E-plattformen, og med i7-5820K har plattformen blitt virkelig attraktiv.

Lenke til kommentar

... Tenk deg 5960x @ 4500-4700 da  :green:

 

Har du selv 5960X og overklokket den med gode resultater? Sliter litt selv med ustabiliteter når den er oppe i 4-4.3 Ghz. Kan gå flere dager eller uker før jeg merker at noe er galt, så det er ikke så lett å vite om det er OC som har skylda eller ikke.. For dog BSOD ganske kjapt etter 4.3 Ghz.
Lenke til kommentar

 

... Tenk deg 5960x @ 4500-4700 da  :green:

Har du selv 5960X og overklokket den med gode resultater? Sliter litt selv med ustabiliteter når den er oppe i 4-4.3 Ghz. Kan gå flere dager eller uker før jeg merker at noe er galt, så det er ikke så lett å vite om det er OC som har skylda eller ikke.. For dog BSOD ganske kjapt etter 4.3 Ghz.

 

 

Jeg bencher på 4800mhz lett. Har selvfølgelig skikkelig vannkjøling vannkjøling. Min 5960x er ganske god med 1.23v for 4500mhz helt stabilt. ca 1.28v for 4600mhz

Lenke til kommentar
Jeg bencher på 4800mhz lett. Har selvfølgelig skikkelig vannkjøling vannkjøling. Min 5960x er ganske god med 1.23v for 4500mhz helt stabilt. ca 1.28v for 4600mhz

Takk! Meget fint hovedkort du har, forresten.. Fikk lyst til å bytte ut mitt Rampage V Extreme. :dribble:

Lenke til kommentar

Ser ut som om det snart er verdt å oppgradere min i7 920 2.67ghz! :p

 

Men jeg er ikke helt sikker enda, den 7 år gamle cpu`en kjører alle moderne spill uten problemer.

 

Bare tenk, hvor stor ytelsesforskjell var det ikke fra år 2000 til 2007? Vi snakker om de første Pentium 4/Amd XP til de mye kraftigere Core 2 duo cpu`ene. Core 2 duo var jo fra en annen verden.

 

Sitter med in i7 930 selv, skjønner godt hva du mener!

Lenke til kommentar

 

4 kjerner? Hva er dette, 2009?

Siden Sandy-Bridge har ytelsenivået på socket 115x vært relativt flatt, samtidig som E-plattformen har økt forspranget for hver revisjon. Selv om artikkelforfatter ikke har forstått det så er socket 115x ikke high-end, men derimot mid range. Alle som trenger god ytelse bør satse på E-plattformen, og med i7-5820K har plattformen blitt virkelig attraktiv.

 

 

 

Drar man damer på det? Eller kommer det bare guttenerder  :ohmy:

Endret av G
Lenke til kommentar

http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test

Nå er dette ved SLI så er ikke rart det hjelper med 8 kjerner.

 

Men tenk dere bare i7-5960X @ 4.8 Ghz den trekker sikkert godt over 220 watt.

 

Jeg syns LGA 1366 blir ganske så varm i7 970 når den ikke er overklokket om sommeren.

Faktisk har den begynt eller skjermkortet å degraderes, merker i Max payne 3 at spillet henger seg og fryser maskinen.

Lenke til kommentar

Enig med Nizzen her, ikke noe spennende med 4-kjerne lenger. Skylake burde vært 8-kjerne for i7 versonene bare, mens i5 var 4-kjerne + HT. Men da hadde ikke Intel solgt like mange 5960X mer heller :p

Det er ikke "bare" å slenge på noen kjerner.

Hadde du gått opp til 8 kjerner trenger du også mer båndbredde til minne, noe som øker pris og kompleksitet. Strømforbruket går også opp, noe som vil si at du må klokke kjernene du har lavere, eller eventuelt øke TPD, noe som er uaktuelt.

 

LGA115x er ikke laget for high-end, den er laget for typisk desktop maskiner og laptop. Her er ikke antall kjerner like viktig som ytelsen per kjerne.

 

Intel har allerede LGA2011 for high-end spillmaskiner, arbeidsstasjoner og servere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AMD ser ut til å ta igjen Intel på prosess og kommer ned i 20nm for apu (ryktes at der er nå) og 14nm for Zen, for deretter en krymping til 10nm. Spennende.

Ønsketenkning, men det kommer ikke til å skje.

 

Zen kommer uansett også til å pushes for servere først. Hvis ting går på skinner så er det fremdeles halvannet år til en realistisk lansering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

AMD ser ut til å ta igjen Intel på prosess og kommer ned i 20nm for apu (ryktes at der er nå) og 14nm for Zen, for deretter en krymping til 10nm. Spennende.

Ønsketenkning, men det kommer ikke til å skje.

 

Zen kommer uansett også til å pushes for servere først. Hvis ting går på skinner så er det fremdeles halvannet år til en realistisk lansering.

Da er nok min neste maskin Intel basert, og AMD er for lengst konkurs :p

 

De er faktisk nødt til å få dette ut på server innen 11 mnd og desktop innen 17 mnd fra nå. Så midt i Q3 2016. Det tror jeg ikke er ønsketenkning, for den har slik jeg forstår vært under dev siden Excavator og Steamroller ble scrappa fra FX serien. Så omtrent siden sist 16 core Opteron ble lansert.

Endret av Rakessh
Lenke til kommentar

Da er nok min neste maskin Intel basert, og AMD er for lengst konkurs :p

Tror nok ikke AMD går konkurs med det første... :)

 

De er faktisk nødt til å få dette ut på server innen 11 mnd og desktop innen 17 mnd fra nå. Så midt i H2 2016. Det tror jeg ikke er ønsketenkning, for den har slik jeg forstår vært under dev siden Excavator og Steamroller ble scrappa fra FX serien. Så omtrent siden sist 16 core Opteron ble lansert.

Det er nok ikke veldig sansynlig, du lanserer ikke et serverprodukt på under 1 år uten å ha vist frem en fungerende brikke eller en "platform".

 

Sist jeg snakket med noen fra AMD var på Supercomputing 2014, da håpet de at første produkt var klart mot slutten av 3. kvartal 2016. Skal de rekke dette bør de vise frem en fungerende brikke i løpet av sommeren. De var også ganske klare på at første generasjon ikke kom til å ha GPU, da snakker vi 2017.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som om det snart er verdt å oppgradere min i7 920 2.67ghz! :p

 

Men jeg er ikke helt sikker enda, den 7 år gamle cpu`en kjører alle moderne spill uten problemer.

 

Bare tenk, hvor stor ytelsesforskjell var det ikke fra år 2000 til 2007? Vi snakker om de første Pentium 4/Amd XP til de mye kraftigere Core 2 duo cpu`ene. Core 2 duo var jo fra en annen verden.

 

Vil si jeg merket grei forskjell fra 930 4.0Ghz til min nåværende 4770k 4.3Ghz. Det har skjedd mer enn man skulle tro på de årene.

Lenke til kommentar

Du snakker her om CPUer av helt forskjellig arkitektur. Overgangen til SandyBridge var det siste store ytelsehoppet, og de arkitekturmessige forbedringene etter det har bare vært småplukk i forhold. Ytelsenivået på Socket 115x har siden SandyBridge vært nesten helt flatt (siden plattformen fokuserer på energieffektivitet fremfor ytelse), mens socket 2011-x har hatt progresjon.

 

Jeg har selv en i5-4690K og en i7-3930K som er over to år eldre, gjett hvilken som er hovedmaskinen min?

Lenke til kommentar

 

Ser ut som om det snart er verdt å oppgradere min i7 920 2.67ghz! :p

 

Men jeg er ikke helt sikker enda, den 7 år gamle cpu`en kjører alle moderne spill uten problemer.

 

Bare tenk, hvor stor ytelsesforskjell var det ikke fra år 2000 til 2007? Vi snakker om de første Pentium 4/Amd XP til de mye kraftigere Core 2 duo cpu`ene. Core 2 duo var jo fra en annen verden.

 

Kjenner følelsen på den! Har 930 selv og den drar jo alt i kombinasjon med 970! Elsker den cpu'en!

Helt enig. Sitter bla. med en 950 og føler iblant den er i ferd med å bli helt utdatert (er det allerede basert på datoen alene), men den kverner seg gjennom det meste av oppgaver som om det var hakka møkk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...