Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

60 fps er en luksus som konsoll spillere burde bare sakte men sikkert avfeie. Jo lengre vi kommer ut i XBO/PS4 sin syklus jo mindre er sjansen for 60fps spill. Eye candy har alltid blitt prioritert og vil bli prioritert da disse konsollene er for svake.

 

Det er kompromisset vi må ta for å spille på konsoll dessverre.

Er ikkje enig. Spill til forrige gen burde være lette å gje ut i 1080p og 60fps. Her synast det som om XO holder PS4 tilbake og det er kanskje ikkje så rart når man veit at SE og MS har hoppa til sengs saman.

 

Er heller ikkje med på noko komprimiss. Støtter ikkje opp om spill med mindre spillutvikler leverer 1080p og 60fps da dette er innafor kva både XO og PS4 kan levere. Alle spill som kjører svakere og heller satser på sminkeeffekter blir vurdert til konsoll viss di ikkje er å oppdrive til PC. Dvs når di eventuellt havner i billigkurven.

 

Trur faktisk vi vil sjå fleire og fleire spill som leverer 1080p og 60fps, spesiellt på PS4. 2014 tegner jo til å bli eit bra spillår såleis. Verken 1080p eller 60fps er for luksus å rekne, det burde være eit minstekrav på både XO og PS4. Sminkeeffekter utover dette er for luksus å rekne.

Lenke til kommentar

 

60 fps er en luksus som konsoll spillere burde bare sakte men sikkert avfeie. Jo lengre vi kommer ut i XBO/PS4 sin syklus jo mindre er sjansen for 60fps spill. Eye candy har alltid blitt prioritert og vil bli prioritert da disse konsollene er for svake.

 

Det er kompromisset vi må ta for å spille på konsoll dessverre.

Er ikkje enig. Spill til forrige gen burde være lette å gje ut i 1080p og 60fps. Her synast det som om XO holder PS4 tilbake og det er kanskje ikkje så rart når man veit at SE og MS har hoppa til sengs saman.

 

Er heller ikkje med på noko komprimiss. Støtter ikkje opp om spill med mindre spillutvikler leverer 1080p og 60fps da dette er innafor kva både XO og PS4 kan levere. Alle spill som kjører svakere og heller satser på sminkeeffekter blir vurdert til konsoll viss di ikkje er å oppdrive til PC. Dvs når di eventuellt havner i billigkurven.

 

Trur faktisk vi vil sjå fleire og fleire spill som leverer 1080p og 60fps, spesiellt på PS4. 2014 tegner jo til å bli eit bra spillår såleis. Verken 1080p eller 60fps er for luksus å rekne, det burde være eit minstekrav på både XO og PS4. Sminkeeffekter utover dette er for luksus å rekne.

 

 

Når jeg skrev det så var det ikke mot et spesifikt spill. Men det kan selvfølgelig hende du har rett og at utviklere går for oppløsning og fps. Men all erfaring ifra forrige generasjon taler imot det. Pene spill selger mer en spesifikasjoner.

 

Det er kun en gruppe nerder som oss som bruker tid å energi på det i konsoll verden.

 

Utviklere vil og har alltid prøvd å få det visuelle i spill til å være likt. Tenker da på den evige konsoll vs pc feiden. Pc vil bare fortsette å rase ifra konsollene og muligheten for penere effekter,fysikk,Ai og større områder bare øker.

 

Om disse konsollene skal henge med etterhvert som dette presses mer å mer så må noe ofres.

 

Da er det to punkter som vil ofres...fps og oppløsning.

 

Vi vil få endel spill nå i start fasen av disse konsollene som er i 1080p og 60fps. Men det bildet tror jeg er veldig annerledes i 2015-2016. Unntaket kan være endel eksklusive spill.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Når jeg skrev det så var det ikke mot et spesifikt spill. Men det kan selvfølgelig hende du har rett og at utviklere går for oppløsning og fps. Men all erfaring ifra forrige generasjon taler imot det. Pene spill selger mer en spesifikasjoner.

 

Det er kun en gruppe nerder som oss som bruker tid å energi på det i konsoll verden.

 

Utviklere vil og har alltid prøvd å få det visuelle i spill til å være likt. Tenker da på den evige konsoll vs pc feiden. Pc vil bare fortsette å rase ifra konsollene og muligheten for penere effekter,fysikk,Ai og større områder bare øker.

 

Om disse konsollene skal henge med etterhvert som dette presses mer å mer så må noe ofres.

 

Da er det to punkter som vil ofres...fps og oppløsning.

 

Vi vil få endel spill nå i start fasen av disse konsollene som er i 1080p og 60fps. Men det bildet tror jeg er veldig annerledes i 2015-2016. Unntaket kan være endel eksklusive spill.

Totalt sett er det alt for lite av spill som leverer varene. Men man kan jo håpe på bedring.

 

Til PS4 har det kome ut ca 8 konsoll eksklusive spill og ca 17 multispill som alle greier 1080p&60fps. Mulig eg har glemt nokon i farten, men enn så lenge er det multispilla som drar toget og det kommer fleire av di nå i 2014. Håper virkelig at fleire spillutviklere greier å utnytte hardware enda betre i 2015-2016 for både XO og PS4.

Lenke til kommentar

Det blir PS4 her. Delvis pga. flere interessante eksklusiver (i den grad de finnes), delvis pga. gammel merkevarelojalitet; hatt Sony siden PS1. Så krysser jeg bare fingrene for at ikke det samme skjer som med forrige generasjon; at MS også klarer å karre til seg noen eksklusiver jeg må ha og at jeg blir nødt til å kjøpe begge to til slutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir PS4 her. Delvis pga. flere interessante eksklusiver (i den grad de finnes), delvis pga. gammel merkevarelojalitet; hatt Sony siden PS1. Så krysser jeg bare fingrene for at ikke det samme skjer som med forrige generasjon; at MS også klarer å karre til seg noen eksklusiver jeg må ha og at jeg blir nødt til å kjøpe begge to til slutt.

Alan Wake 2! If only :hm:

Lenke til kommentar

Har spillt Forza Horizon 2 og Driveclub endel timer i går. Forza var som forventet et kongespill som bare må oppleves. Driveclub synest jeg la seg litt for mye mot arcade enn det jeg hadde håpet på.Har heller ikke hatt for store forventninger til dette spillet så det gjør ikke så mye.

Så da er det bare å vente på Project Cars for litt bane snadder. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synst Horizon 2 er et sabla fantastisk spill, har virkelig koset meg med det, så langt bare en ting å utsette på det, og det er den helvettes offroad delen, hadde denne vært reservert til rally og offroad championships hadde det vært helt konge, men når jeg nå bli tvunget til å kaste min Honda NSX gjennom busker på gress sletter med humper som får bilen til hoppe 10-20 meter i JDM championshippen ødlegger det litt stemningen, spesielt siden de som da valgte å gå for f.eks en Skyline R34 dominerer hele feltet siden de faktisk har 4x4.

Lenke til kommentar

Folk bryr seg fryktelig mye om eyecandy spill ja, spesielt casual spillere. Dermed er det flere som går for PS4.
Xbox er stortsett FPS og multiplayer basert, langt større grad enn hva PS4 er. Noe som vil resultere at stortsett alle personer over 30 som har en familie vil gå for en PS4 og alle grafikk keen'e personer. Xbox tiltrekker seg gjerne spillere som setter multiplayer fremfor singelplayer..

For å ikke glemme at playstation var her først en stund tilbake.
Når Xbox kom, så var det i grunn Halo som gjorde Xbox populært.
For mange er det urimelig og gå vekk fra en konsoll og over til en ny en, noe som kan være mange faktorer. Spill, venner og for noen ytelse, grafikk etc..


Jeg vil tørre å påstå at det er flere som eier PS4 som også ender opp med å kjøpe en XboxOne i senere tid. Men om du snur på den regelen så er det ikke SÅ mange som gjør det samme. For kommer det noensinne til å være et stort spill på PS4 med multiplayer som kommer til å være populært i lang tid og som ikke er på XboxOne? Neppe. Nettopp fordi Microsoft prioterer spill med multiplayer, og PS4 kjører Singelplayer as main focus.. ( Kom gjerne med et eksempel på et spill som drar millioner av spillere på online delen som ikke er på Xbox. Spill som "Last Of Us" er noe av det dårligste eksemple man kan komme med).


Å ja, det kommer til sikkert til å være et par av dere som er anderledes, slikt er det alltid. Så ikke kom med angrep på at du ikke er slik, eller at du kjøper PS4 fordi ditt og datt. Jeg har kanskje skrevet noe små feil her og der, men poenget mitt er så sant det overhode kan bli.


Så poenget mitt er, folk kjøper konsollen etter hva som oppfyller deres behov, å slik ting er nå så har folk størst behov for PS4 fordi det vil alltid være en større del av befolkningen som ikke tar gaming så seriøst. Å det er det Microsoft ønsker med å at konsollen skal være mer enn bare en spill maskin ved bruk av multimedia og Kinect. I håp om å tiltrekke seg flere " ikke seriøse gamere"..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...