Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Impulse triggerene på xbox one er helt fenomenale til bilspill, vil nesten gå så langt å si at de har revelusjonert bilspill med kontroll for min del, da du faktisk får noenlunde grei feedback på hva som skjer på underlaget i det du akselrerer ut av en sving, bremser før svingen og lignende . Likevel får nok ikke dette meg til å kjøpe multiplats bilspil på xbone da jeg har en playseat og ratt og pedaler som har full støtte for ps4 men ikke xbone.

Likevel skal MS ha skryt for denne funksjonen og bør absolutt ikke bli oversett.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Impulse triggerene på xbox one er helt fenomenale til bilspill, vil nesten gå så langt å si at de har revelusjonert bilspill med kontroll for min del, da du faktisk får noenlunde grei feedback på hva som skjer på underlaget i det du akselrerer ut av en sving, bremser før svingen og lignende . Likevel får nok ikke dette meg til å kjøpe multiplats bilspil på xbone da jeg har en playseat og ratt og pedaler som har full støtte for ps4 men ikke xbone.

 

Likevel skal MS ha skryt for denne funksjonen og bør absolutt ikke bli oversett.

Xbox One kontrolleren er overlegen dualshock 4 til bilspill. Ratt og pedalsett kan du kaste på havet for min del. :)

Lenke til kommentar

 

 

Tror det er en stor tabbe av Sony å ikke tillate EA Access på PS4 pga deres egeninteresse i Playstation Now. Greit nok det er ikke så mange spill tilgjengelig enda. Men for skarve 25kr i mnd eller 199kr i året så er det mye for pengene.

 

Jeg skal ihvertfall abonnere og dem spillene vil jo da selvfølgelig ikke bli kjøpt eller spilt på PS4.

Sier du det samme når Square, Ubisoft, Activision, Valve, osv kommer med hver sine lignende tjenester og du sitter der med 5-6 forskjellige abbonnement for å kanskje få muligheten til å få et av spillene du vil ha billigere/tidligere osv.

 

Syns det er et nedsig at EA Access ble en ting i det hele tatt, og håper inderlig ikke dette starter en trend hos andre, jeg var veldig fornøyd med slik det var med PS Plus, og når skal jeg ikke snakke for Games for Gold eller hva Xbox varianten heter for det vet jeg ikke om er bra eller ikke. Men jeg er ikke interessert i at alle utviklerene skal begynne å gjøre dette.

 

 

Det er nettopp dette som er problemet. Plutselig ser alle andre at dette fungerer, så man må betale for et dusin tjenester i måneden for å få det man vil ha. Kanskje Valve og Steam finner ut at de vil ha penger for bruk av Steam og Origin hver måned. Derfor burde man skygge unna disse tjenestene som pesten, spesielt om det er EA.

 

Dessuten er ikke EA Access en spesielt god deal. Fjorårets sportsspill er så å si verdiløse, og kunne like gjerne vært gitt bort gratis. De andre spillene kan jeg få brukt for 30-50 kr andre steder.

 

Dessuten kan jeg vedde på at tjenesten ikke blir å koste 25 kr veldig lenge. De kommer til å lokke til seg en stor brukerbase for disse småpengene, så øker de gradvis.

 

Å så grufull, noen tar etter andre og vil ha en bit av kaka! Hva blir det neste, selskaper som vil selge nytt utstyr til sin nye konsoll?

 

 

In-game kjøp er jo en styggedom i seg selv da. :p

Uff ja, valgfrihet, fysj og æsj. Skikkelig styggedom.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe konsoll nå, men klarer ikke helt bestemme meg. Er egentlig mest keen på Xbone grunnet multimedia, ting utenom gaming min samboer kan like, og kontroller. Samtidig er både sambo og jeg mest fan av adventuretype spill, i stedet for FPS. Har allerede WiiU, men ikke så mange spill som kommer dit fremover. Så vidt jeg kan se av exclusives er de fleste adventures og storyspill til ps4, kanskje bortsett fra Tomb Raider? Noen med mer innsikt som kan hjelpe på vei? Føler alle spill jeg ser til Xbone er skytespill, og det er jeg litt lei.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe konsoll nå, men klarer ikke helt bestemme meg. Er egentlig mest keen på Xbone grunnet multimedia, ting utenom gaming min samboer kan like, og kontroller. Samtidig er både sambo og jeg mest fan av adventuretype spill, i stedet for FPS. Har allerede WiiU, men ikke så mange spill som kommer dit fremover. Så vidt jeg kan se av exclusives er de fleste adventures og storyspill til ps4, kanskje bortsett fra Tomb Raider? Noen med mer innsikt som kan hjelpe på vei? Føler alle spill jeg ser til Xbone er skytespill, og det er jeg litt lei.

Uten at jeg har tall på det så kommer veldig mange av spillene til begge konsoller.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg tenkt på hva konsollen skal brukes samt fått prøvd de fysisk med tanke på håndkontrollene som for meg, og en del andre er viktige. Konsollene har svært ulike grensesnitt og noen liker ps4, mens andre syns xbox 1 er best. Igjen så blir det opp til deg.

 

Hva spiller dine venner på ? Dersom du velger en konsoll og starter på null med tanke på venner, sosialt nettverk i forhold til multiplayer så kan jo det spille en rolle.

 

Foreløpig er ikke utvalget på noen av konsollene veldig store, men det vil jo endre seg med tiden.

 

Begge konsoller har en del apper som er felles og noen som er unike for seg. Plex er blant annet på vei til xbox 1 og det er det mange som venter på. TED som jeg liker er også der og for min del er det praktisk. Xbox 1 vil jo også få støtte for svært mange filtyper med tanke på multimedia. Så på det omrdået har den vel en fordel fremfor ps4.

 

Når det gjelder håndkontrollere så er de trådløse til begge konsoller, men jeg har et bestemt inntrykk av at xbox sine har langt bedre battertid.

 

Jeg har begge konsollene i hus og ville ikke vært en dag uten noen av de. Men skulle jeg kjøpt en til så hadde det blitt en xbox 1.

 

Men igjen, dersom mulig så bør du teste de ut selv før du bestemmer deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal kjøpe konsoll nå, men klarer ikke helt bestemme meg. Er egentlig mest keen på Xbone grunnet multimedia, ting utenom gaming min samboer kan like, og kontroller. Samtidig er både sambo og jeg mest fan av adventuretype spill, i stedet for FPS. Har allerede WiiU, men ikke så mange spill som kommer dit fremover. Så vidt jeg kan se av exclusives er de fleste adventures og storyspill til ps4, kanskje bortsett fra Tomb Raider? Noen med mer innsikt som kan hjelpe på vei? Føler alle spill jeg ser til Xbone er skytespill, og det er jeg litt lei.

Som han over nevner så går det veldig mye på personlige preferanser. Det sagt så har jeg alltid følt at PS har hatt overtaket når det kommer til storydrevne- og adventure- spill, ser ut til at PS4 har en bra lineup innen sjangeren på vei. Tomb Raider kommer og mest sannsynlig til PS4 når ekslusivtets perioden er over. Xbox får nok ikke mangel på gode spill den heller, men MIN mening er at PS har mer interessante eksklusiver. :)

Endret av Helt-Hinsides
Lenke til kommentar

In-game kjøp er jo en styggedom i seg selv da. :p

Uff ja, valgfrihet, fysj og æsj. Skikkelig styggedom.

På en måte ja. Det er den nye måten å suge penger ut av kjøperne på, istedenfor å gi oss hele spillet med en gang. Liker det ikke, men sånn er det blitt. Har stort sett holdt meg unna å kjøpe stæsj til spillet, men har ofte kjøpt utvidelses pakker til f.eks Borderlands.

 

Jeg kjøpte Xbox 360 når den kom av en simpel grunn, hadde bare hatt PC årene før, og det var at den kom først. Nå har jeg kjøpt PS4 fordi den kom først. Liker PS4 godt, og angrer ikke - selv om det er et par ting jeg savner fra Xbox. Jeg driter i at X1 er en multimediamaskin, jeg bruker den til å spille på, men jeg skulle virkelig ønske at PS kunne hatt bedre håndkontroll. Jeg føler ikke at den ligger like godt i hendene mine og triggerne er ikke like gode å bruke. I tillegg kunne jeg godt tenkt meg EA Access. Det hadde vært en en grei sum å betale for å få spille spill jeg egentlig aldri hadde kommet til å kjøpt. Ellers enn det er jeg storfornøyd med PS4!

 

Dessverre lages det eksklusive spill til bare den ene konsollen, men heldigvis for meg kommer Bloodborne til PS4 :)

Lenke til kommentar

Riktig :) Nei etter noen timer med One kontrollen konkluderte jeg med at hendene mine ikke finner "det endelige" grepet under spilling. Det har noe med utformingen av skulderknappene å kjøre og kontrollen føles på ett vis litt "kantete" Det er en god kontroll, men ikke perfekt for min del.

 

Jeg liker å ha ett grep der jeg har én fing på hver trigger og skulderknapp, dette er ikke behagelig i så måte på One kontrollen. Hadde nøyaktig samme probleme med Sony sin kontroll sist gang, da den var så liten og spiss i grepet. Med DS4 har de gjort mye riktig for nå sitter det grepet som ett skudd der altså. Stikkeplasseringene de to i mellom har i grunn aldri vært ett problem, så der er jeg i grunn likegyldig.

Lenke til kommentar

Snodig å forskjellige vi er når det kommer til kontrollere osv. Nå snart 1 år etter så har jeg fortsatt ikke klart å bli komfortabel med DS4... :(

 

Og jo mer jeg tenker jo mer frister det å bygge en ny spill pc med det nye flaggskipet til Nvidia. Og koble på en XBO kontroller......

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...