Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

Om du er glad i å spille med venner så velger du Xbox One. Det er ikke verdt å sitte på en annen konsoll om du må sitte der alene.

Ja det er litt det eg tenker.

 

PC har eg Moby, men kan ikke huske sist eg spilte på den.

 

 

Jeg gjorde i alle fall det. Alle mine kompiser/internettkompiser holder til på PS4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Vurderer å selge ps4 nå som xbone er i hus. Kjøpte den i hovedsak for å spille Destiny med venner men vet ikke om eg gidder å ha 2 konsoller. Liker håndkontrollen samt live bedre og det er her vennene mine er. Twitch appen er også genial på Xbox. Hmm what to do?

Kjøp en PC

Sist jeg sjekket var ikke Destiny å finne til PC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Har slått meg til ro med å spille multiplatts på The One. Ps4 bråker altfor mye i mange spill, pluss dualshock 4 er crap. Har 3 stk ds4 med div. problem.

Er ikke store forskjellen uansett...er i litt samme båt som deg. Vurderer å gå litt mer over til XBO rett og slett pga kontrollen som jeg ikke liker på PS4. Tomlene min sklir hele tiden av stikka...og trigger knappene er for ubehagelige og stramme. Blir alltid en "ah ha" opplevelse når jeg plukker på XBO kontrollen.....

 

Hele grunnen til at så mange spiller på konsoll er jo pga komfort. Vi har aktivt valgt dårligere grafikk ifra PC for komforten vi får med en konsoll. Samt dem eksklusive spillene...

 

Så for meg vinner nok komforten igjen og XBO frister mer og mer for hver dag....kanskje... :p

Jeg er helt omvendt. Om jeg har lov til å ha min egen mening da. :)

Xbox One blir aldri brukt for disse multiplattformspillene.

Kontrolleren er rett og slett ubehagelig, små sticker samt harde skulderknapper. Den har både postive og negative sider, samme gjelder DS4.

Der er det batteritiden jeg har min negative side om DS4. Da jeg spiller godt over 50-60 timer i uka så hjelper det ikke med 2 kontrollere på rund gang.

 

Batteriet på Dualshock 4 er bak batterilevetiden til Dualshock 3 vet jeg.

X1 kontrolleren har imponerende gode triggere, men den totale helhetsfølelsen er den langt bak den gode X360 kontrolleren synes jeg.

 

Hva skjer mon tro på spillfronten når Halo MCC kommer.

Jeg håper ikke min største frykt skjer. Min frykt er at det kan faktisk gå 1 år uten et eneste spill til Xbox One som er eksklusiv.

 

Til og med Wii U som er en attraktiv konsoll den dag idag vil få enda flere eksklusive titler i 2015 imotsetning til Xbox One når man ser objektivt på det.

 

Virker som år 2014 er hovedfokus hos Microsoft når man ser titlene som er ute og dem som kommer.

 

Ville hatt 1 av titlene i 2014 av disse som kommer fra nå og ut året flyttet til 2015 for bedre spredning.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Ja jeg kjente faktisk ubehag etter knapt 1 timer med One kontrollen i dag, noe jeg selv stusse litt over i grunn. Er kanskje for lenge siden jeg har prøvd den...

Finner aldri grepet helt på den kontrollen da den nå virker litt kantete på ett vis. Den er jo i grunn ganske god, men ikke så lett å plassere grepet på som med DS4 etter min mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Xbox 360-kontrolleren er min favoritt, mens Xbox One-kontrolleren tar andreplassen. Plasseringen av stikkene føles så mye bedre enn når de er like ved siden av hverandre som på Playstaion.

 

 


Hva skjer mon tro på spillfronten når Halo MCC kommer.
Jeg håper ikke min største frykt skjer. Min frykt er at det kan faktisk gå 1 år uten et eneste spill til Xbox One som er eksklusiv.

Til og med Wii U som er en attraktiv konsoll den dag idag vil få enda flere eksklusive titler i 2015 imotsetning til Xbox One når man ser objektivt på det.

Virker som år 2014 er hovedfokus hos Microsoft når man ser titlene som er ute og dem som kommer.

Ville hatt 1 av titlene i 2014 av disse som kommer fra nå og ut året flyttet til 2015 for bedre spredning.

 

 

Det er da en del spill på vei neste år også. Quantum Break, Scalebound, Project Spark, Crackdown 3, Halo 5 og Fable Legends for å nevne noen. Skal dog sies at et par av dem ikke har bekreftet lansering i 2015, men synes det ser lovende ut for Xbox One jeg.

Lenke til kommentar

Scalebound er 2016 med stor sannsynlighet. Eneste derfra er CG trailer. Fable Legends ser faktisk kjedelig ut, hvor er singelplayeren i Fable L. Crackdown 3 har ingen dato eller lanseringsår. Project Spark beta skuffet meg desverre. Dermed så skipper jeg det.

 

Da står jeg igjen med Quantum Break og Halo 5 for 2015.

Slik situasjonen er nå, så ligger jeg godt an at jeg får rett på det jeg frykter.

Lenke til kommentar

Det er da en del spill på vei neste år også. Quantum Break, Scalebound, Project Spark, Crackdown 3, Halo 5 og Fable Legends for å nevne noen. Skal dog sies at et par av dem ikke har bekreftet lansering i 2015, men synes det ser lovende ut for Xbox One jeg.

Project Spark har offisiell lansering i år.

 

Jeg tipper lineupen blir noenlunde slik:

 

Første halvdel 2015:

-Expansion/DLC til Forza Horizon 2 og Sunset Overdrive

-State of Decay: Year One Edition

-Screamride

-Fable Legends (Det kommer en beta senere i år. Jeg tror spillet begynner å nærme seg release.)

 

Andre halvdel 2015:

-Halo 5

-Quantum Break (Litt usikker angående QB. Det slår meg som et høstspill, men jeg lurer litt på om MS frykter at QB og Tomb Raider vil konkurrere om de samme kundene.)

-Forza Motorsport 6

-Killer Instinct Season 3 (avhenger selvfølgelig av om sesong 2 blir profitabel)

-Phantom Dust

 

2016:

-Crackdown 3

-Scalebound

-Gears of War 4

-Nytt spill fra Rare

-Forza Horizon 3

-State of Decay 2

 

TBA 2015/2016: et spill eller to fra Twisted Pixel og PressPlay. Samt noen spill som det ikke er mulig å tippe seg frem til akkurat nå.

 

Angående Fable Legends så er jeg foreløpig helt enig med Mr. ImMorTal. Lionhead har sagt at det vil gå an å spille det på egen hånd, men det sier seg selv at gameplayet blir annerledes når spillet er klassebasert og du må drasse med deg 3 AI kompanjonger.

 

Det som interesserer meg mest med spillet er faktisk hvordan hub worlden vil se ut, og det er kun fordi den blir designet av han som lagde Showdown Town i Banjokazooie: Nuts & Bolts. Får håpe jeg kommer meg inn i betaen slik at jeg kan loke rundt i Brightlodge en stund. :p

 

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Scalebound er 2016 med stor sannsynlighet. Eneste derfra er CG trailer. Fable Legends ser faktisk kjedelig ut, hvor er singelplayeren i Fable L. Crackdown 3 har ingen dato eller lanseringsår. Project Spark beta skuffet meg desverre. Dermed så skipper jeg det.

 

Da står jeg igjen med Quantum Break og Halo 5 for 2015.

Slik situasjonen er nå, så ligger jeg godt an at jeg får rett på det jeg frykter.

Vil det ikke i såfall gå over et år til det kommer et eksklusivt som appelerer til deg? Ikke et år før det faktisk kommer eksklusive spill til X1? Ser jo ut som det kommer noen utover året og neste år, selvom jeg er enig i at det ikke akkurat florerer av awesome titler.

 

Kommer Sunset Overdrive fortsatt i oktober? Det kan jo bli artig.

Lenke til kommentar

 

 

Om jeg har lov til å ha min egen mening da. :)

Alltid! :)

Good! Er enig med Mala om Sunset Overdrive. Et spill som ser bra ut på trailere og når man får det blir det en Watch Dogs. Et spill som tar seg ut best på trailere.

 

Jeg elsket trailerene til Watch Dogs, så tenkte jeg slik: Dette må jeg ha. Ser konge ut.

Så kom dagen jeg fikk spillet og vips så synes jeg Watch Dogs skuffet meg. Det var gøy dem første 5 timene. Resten var faktisk horribelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Scalebound er 2016 med stor sannsynlighet. Eneste derfra er CG trailer. Fable Legends ser faktisk kjedelig ut, hvor er singelplayeren i Fable L. Crackdown 3 har ingen dato eller lanseringsår. Project Spark beta skuffet meg desverre. Dermed så skipper jeg det.

 

Da står jeg igjen med Quantum Break og Halo 5 for 2015.

Slik situasjonen er nå, så ligger jeg godt an at jeg får rett på det jeg frykter.

Vil det ikke i såfall gå over et år til det kommer et eksklusivt som appelerer til deg? Ikke et år før det faktisk kommer eksklusive spill til X1? Ser jo ut som det kommer noen utover året og neste år, selvom jeg er enig i at det ikke akkurat florerer av awesome titler.

 

Kommer Sunset Overdrive fortsatt i oktober? Det kan jo bli artig.

 

Noen som mener en konsoll er ubrukelig hvis dem ikke får 15+ eksklusive pr. år.

Lenke til kommentar

Ingen som har sagt noe om ubrukelig her, men uten eksklusiver så er det jo ikke vits i å ha to konsoller. Da har man den ene man spiller multiplatform spill på, og den andre blir jo da kun brukt for eksklusive. Er det da ingen eksklusive så blir den heller ikke brukt. Dette gjelder begge veier.

 

Og naturlig nok så teller eksklusiver man ikke har lyst til å spille like godt ikke som eksklusiver i et slikt tilfelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt overbevist når det gjelder Sunset Overdrive, men det ser i det minste langt mer interessant ut enn [Cinematic linear 3rd person shooter nr. 234].

Jeg ble egentlig litt skuffa da de viste gameplay fra Quantum Break, og det samme gjelder for så vidt for The Order også.

 

Til og med Wii U som er en attraktiv konsoll den dag idag vil få enda flere eksklusive titler i 2015 imotsetning til Xbox One når man ser objektivt på det.

Hvis vi skal se objektivt på det så har hverken Nintendo eller Microsoft annonsert hvilke spill de skal gi ut neste år.


Ville hatt 1 av titlene i 2014 av disse som kommer fra nå og ut året flyttet til 2015 for bedre spredning.

Kan du ikke bare spare et av spillene til neste år da? Du trenger jo ikke å kjøpe alt på en gang.



Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Jeg ble egentlig litt skuffa da de viste gameplay fra Quantum Break, og det samme gjelder for så vidt for The Order også.

Synes du? Quantum Break ble jeg også skuffet over, men tror det har mye med at de hypet det spillet veldig mye på at skulle bli noe helt spesielt, og når jeg fikk se gameplay virket det som et futuristisk Uncharted.

 

The Order så lovende ut først, så ble jeg veldig skeptisk på at det virket å bli så lineært at det nesten er film, men så viste de gameplay hos IGN under E3 og da ble jeg plutselig mer forventningsfull til det igjen.

 

Så måten spillene presenteres på har nok veldig mye å si.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt overbevist når det gjelder Sunset Overdrive, men det ser i det minste langt mer interessant ut enn [Cinematic linear 3rd person shooter nr. 234].

 

Jeg ble egentlig litt skuffa da de viste gameplay fra Quantum Break, og det samme gjelder for så vidt for The Order også.

 

Til og med Wii U som er en attraktiv konsoll den dag idag vil få enda flere eksklusive titler i 2015 imotsetning til Xbox One når man ser objektivt på det.

Hvis vi skal se objektivt på det så har hverken Nintendo eller Microsoft annonsert hvilke spill de skal gi ut neste år.

Ville hatt 1 av titlene i 2014 av disse som kommer fra nå og ut året flyttet til 2015 for bedre spredning.

Kan du ikke bare spare et av spillene til neste år da? Du trenger jo ikke å kjøpe alt på en gang.

 

Spare et spill har jeg sluttet med.

Det er feil måte å måtte ty til slike ting. Nintendo har nettopp sagt at dem kommer en del spill til Wii U i 2015. Yoshi's Woolly World for eks!

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar
Nintendo har nettopp sagt at dem kommer en del spill til Wii U i 2015. Yoshi's Woolly World for eks!

...men de har ikke annonsert alle spillene de planlegger å gi ut i 2015. Det har heller ikke MS (eller Sony) gjort.

 

Det er f. eks trygt å anta at Forza 6 kommer til å bli annonsert neste år.

 

Synes du? Quantum Break ble jeg også skuffet over, men tror det har mye med at de hypet det spillet veldig mye på at skulle bli noe helt spesielt, og når jeg fikk se gameplay virket det som et futuristisk Uncharted.

 

 

The Order så lovende ut først, så ble jeg veldig skeptisk på at det virket å bli så lineært at det nesten er film, men så viste de gameplay hos IGN under E3 og da ble jeg plutselig mer forventningsfull til det igjen.

 

Så måten spillene presenteres på har nok veldig mye å si.

 

Jeg synes at begge spillene ser ut som Gears/Uncharted/Alan Wake-kloner jeg... bare med forskjellige settinger.

 

Vet ikke helt hva jeg forventet av spillene, men bortsett fra at de har bra grafikk så har de gjort lite for å fenge meg.

Lenke til kommentar
Jeg synes at begge spillene ser ut som Gears/Uncharted/Alan Wake-kloner jeg... bare med forskjellige settinger.

Vet ikke helt hva jeg forventet av spillene, men bortsett fra at de har bra grafikk så har de gjort lite for å fenge meg.

 

Ja, ikke sant? Enig der, forskjellen er bare at første jeg hørte om Quantum Break var at det kom til å bli så awesome, helt unikt type spill, mens The Order hadde jeg knapt hørt om, og glemte det nesten mellom trailerene. Så jeg fikk bedre inntrykk av det.

 

Derfor jeg sier at måten det blir presentert på har så mye å si. Det gjelder alle spill egentlig.

 

E: Watch Dogs er jo et godt eksempel.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...