Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Hvordan er støynivået på konsollene, hvis man ser bortifra de som har feil?

 

Stående åpent med ikke noe på siden eller over:

 

PS4: Ikke noe nevneverdig vifte sus. Blu-ray drevet bråker endel når det er i bruk.

XBO: Ikke noe nevneverdig vifte sus. Strømforsyningen har en svak vifte sus. Blu-ray drevet er nesten lydløst.

 

Stående i en tv benk med vegger på side og over:

 

PS4: Temperaturen øker veldig og viftene girer opp betraktelig. Merkbar vifte sus. Blu-ray drev er som normalt.

XBO: Ikke noe nevneverdig vifte sus. Strømforsyningen har en svak vifte sus. Blu-ray drevet er som normalt.

 

I standby modus:

 

PS4: Ikke noe nevneverdig vifte sus.

XBO: Svak vifte sus. Endel er plaget med strømforsyning som har statisk pipelyd i standby.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvordan er støynivået på konsollene, hvis man ser bortifra de som har feil?

 

Stående åpent med ikke noe på siden eller over:

 

PS4: Ikke noe nevneverdig vifte sus. Blu-ray drevet bråker endel når det er i bruk.

XBO: Ikke noe nevneverdig vifte sus. Strømforsyningen har en svak vifte sus. Blu-ray drevet er nesten lydløst.

 

Stående i en tv benk med vegger på side og over:

 

PS4: Temperaturen øker veldig og viftene girer opp betraktelig. Merkbar vifte sus. Blu-ray drev er som normalt.

XBO: Ikke noe nevneverdig vifte sus. Strømforsyningen har en svak vifte sus. Blu-ray drevet er som normalt.

 

I standby modus:

 

PS4: Ikke noe nevneverdig vifte sus.

XBO: Svak vifte sus. Endel er plaget med strømforsyning som har statisk pipelyd i standby.

 

 

Takk for fin oppsummering. Vil du si de støyer mer eller mindre enn en "tykk" PS3?

Lenke til kommentar

Så altså når konsollen er i bruk så bråker ps4, ellers er den stille. Mens xbox one bråker hele tiden, bare mindre. Vet ikke hva som er mest irriterende? Hadde et skjermkort med coilstøy, men det forsvant etter en stund. Får håpe dere med xbox one som sliter med det samme blir kvitt problemet over tid.

Lenke til kommentar

 

 

Takk for fin oppsummering. Vil du si de støyer mer eller mindre enn en "tykk" PS3?

 

 

PS4 kan bråke ganske mye pga viftene om den står i en tv-benk. Krever endel luft rundt seg. Men ikke like ille som den første PS3 nei. Men det er såpass at mange vil nok ikke like det. Jeg måtte flytte min slik at den fikk mer luft da det ble for mye bråk.

 

Slik som min PS4 står nå så er det blu-ray drevet som bråker mest. Typisk vibrering i hele maskinen og aksessering bråk.

Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for fin oppsummering. Vil du si de støyer mer eller mindre enn en "tykk" PS3?

 

 

PS4 kan bråke ganske mye pga viftene om den står i en tv-benk. Krever endel luft rundt seg. Men ikke like ille som den første PS3 nei. Men det er såpass at mange vil nok ikke like det. Jeg måtte flytte min slik at den fikk mer luft da det ble for mye bråk.

 

Slik som min PS4 står nå så er det blu-ray drevet som bråker mest. Typisk vibrering i hele maskinen og aksessering bråk.

 

 

OK. Om det ikke er verre enn den konsollen jeg allerede har så skal det vel gå bra. Regner med at det ikke kommer noen endringer på hardwaren før jul uansett.

Lenke til kommentar

 

Så altså når konsollen er i bruk så bråker ps4, ellers er den stille. Mens xbox one bråker hele tiden, bare mindre.

 

Ikke det som står der nei. Se en gang til ;)

 

hehe..

 

Det som er litt morsomt med den første ps3'en er at den var så stillegående i starten at jeg ikke viste om den var på første gangen jeg slo den på. Men etter hvert så ble det værre å værre!

 

Ps4 lager en del viftestøy når den presses i spill, men akkurat det er sjelden et problem for folk. Skjermkortet på pcen lager minst like mye bråk, og det i et bygg hvor jeg har brukt litt ekstra penger på å få den stillegående.

Lenke til kommentar
Takk for fin oppsummering. Vil du si de støyer mer eller mindre enn en "tykk" PS3?

Har en phat PS3 og PS4 og PS4 lager 1000 ganger mindre lyd enn PS3. Eneste gangen jeg hører noe fra min PS4 er helt i starten når en spillplate starter opp. Ellers høres ikke en lyd. Slik har det vært på alle spill jeg har spilt hittil. (Var forsåvidt ikke plaget av lyden fra PS3 heller egentlig)

 

Synes mitt søskenbarns XBO lager minst like mye lyd. Men, som folk har nevt tidligere, så er det mulig min PS4 er "stillere" enn standarden. :hm:

Lenke til kommentar

Har man en One som fungerer som den skal er den latterlig mye mer rolig enn min PS4 ihvertfall :)

Selv under gameplay er det ikke mye viftesus å høre kontra PS4.

 

Men har man da en Nille utgave av One, slik den jeg og mange andre har i dag er One bortimot ubrukelig når den står stand-by eller ikke blir brukt, da denne coil-whinen er helt vanvittig irriterende.

Lenke til kommentar

 

Vurderer å selge ps4 nå som xbone er i hus. Kjøpte den i hovedsak for å spille Destiny med venner men vet ikke om eg gidder å ha 2 konsoller. Liker håndkontrollen samt live bedre og det er her vennene mine er. Twitch appen er også genial på Xbox. Hmm what to do?

 

Kjøp en PC

 

 

Det er så tragisk at folk som deg surrer rundt i forumene her. Faen ass, ordet PC burde bannlyses fra konsollseksjonen. Er så dritt lei sånne idiotiske kommentarer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...