Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva gjør folk i diablo for tiden? Kjører XPruns for paragon? Farming runs? Keywarden??

 

Startet HC! Første monken ble drept av BSOD, har startet en ny nå, MP 5 helt fra start, ble litt hårete mot slutten av act1 med kun selvfunnet utstyr men har nå kommet meg til Act2. Lvl 19 allerede, innbiller meg at det er vesentlig høyere enn da jeg gikk gjennom uten MP :p

Lenke til kommentar

Lvl 15-17 pleier å være normalt i starten på A2 for meg hvertfall, avhengig av hvor mye tid jeg har brukt på å drepe alt eller så lite som mulig :p

 

Jeg tok også den approachen til HC en gang fordi jeg ville ting skulle gå fortere. Men eneste jeg endte opp med var å dø på ca. samme lvl som deg i a2 for en eller annen idiotisk blue-pack med writhing deceivers som knertet meg :p Derfor bestemte jeg meg for å runde HC på MP0 istedet. Alt jeg var ute etter var uansett achievementen for å ha drept diablo på inferno. Og faen om jeg skulle gjøre det noe vanskeligere enn det behøvde å være med tanke på nedsiden med å dø i hardcore :p

Lenke til kommentar

Lvl 15-17 pleier å være normalt i starten på A2 for meg hvertfall, avhengig av hvor mye tid jeg har brukt på å drepe alt eller så lite som mulig :p

 

Jeg tok også den approachen til HC en gang fordi jeg ville ting skulle gå fortere. Men eneste jeg endte opp med var å dø på ca. samme lvl som deg i a2 for en eller annen idiotisk blue-pack med writhing deceivers som knertet meg :p Derfor bestemte jeg meg for å runde HC på MP0 istedet. Alt jeg var ute etter var uansett achievementen for å ha drept diablo på inferno. Og faen om jeg skulle gjøre det noe vanskeligere enn det behøvde å være med tanke på nedsiden med å dø i hardcore :p

 

Ja jeg lurte litt... Jeg har fundert litt på dette og tror jeg har forstått hvorfor jeg ikke fikk flere lvls enn 19 18 gjennom akt 1(drepte alt). Når man spiller på høyere MP så får man mer xp i starten og går raskere opp lvl. Det gjør at man blir høyere lvl enn monsterene, som dermed gir mindre xp enn de ville gjort om man var lavere lvl (for å hindre folk i å lvle i for enkle områder) Dermed ender man på ca samme lvl uavhengig av om man spiller MP0 eller 10. Jeg merket dette når jeg manglet 400xp for å komme meg til lvl 18 og stod utenfor hos butcher. Prøvde å dra noen WPs tilbake for å få resten, men f.eks festering woods monstere gav bare 1xp hver... Blir fort rett tilbake på MP0 for meg fra nå altså!

Endret av UriasX
Lenke til kommentar

Terskelen for diminishing returns på XP er veldig lav. Er ikke sikker på hvor nøyaktig denne er, men den er nok ikke langt fra sannheten. F.eks hvis du spiller deg opp til lvl 20 i a1, vil du bare få 30% xp i starten på a2.

 

Dersom man ikke kan boostes, er den raskeste måten å lvle på alene å bruke et våpen med så høy DPS som mulig. Dvs fra lvl 15 må man sockete med radiant star/marquise ruby og oppgradere våpenet ca. hvert 5-10 lvls. Har man råd kan man skaffe en høy dps Spectrum eller The Horadric Hamburger som fungerer fra lvl 30. De kan fås opp i flere hundre DPS, men de koster. Fungerer fram til lvl ~50 hvor man heller bytter det ut med et reduced lvl req våpen.

 

I tillegg kan man kjøpte et cains set for +30% XP fra lvl 23, og om man har råd, en Leorics signet med +20-30% XP fra lvl 14. Og selvsagt en så høy ruby qual gem i helmet for +%xp.

 

Men dette er jo egentlig bare realiserbart i softcore dersom man nettop har startet i HC. Etter å ha mistet to lvl 60 chars i silver spire lvl 2 på hardcore inferno skiftet jeg taktikk og gikk heller for safety HELE veien gjennom spillet. Gold genererte jeg ved å crafte og selge gems, ettersom de selges for langt over det dobbelt av hva de koster å crafte. Man kan også farme for tome of secrets når man kommer i inferno og selge for ekstra gold. En annen ting er at økonomien i HC er totalt annerledes, så vendortrash i sc kan fort selges for en grei slump, slik at man kan bygge seg opp gold for å kjøpe items til bruk i inferno.

Lenke til kommentar

Det er litt rart at med et så fantastisk loot-system som de allerede hadde (i mine øyne i hvert fall) i D2EXP, med runes og runewords, skikkelige unique items (du kunne finne et item og bygge en helt ny karakter rundt det) at de klarte å videreføre så lite av det og ende opp med det de gjorde. Jeg savner ikke akkurat å plukke opp penger, og det er greit med personlige drops, men ellers er det stort sett bare sorgen.

Takk for sist :)

Ja, loot i SC er ikke mye å skryte av, selve slayingen er heller ikke spesielt utfordrene.

Hvis folk er lei av dette så er det bare å starte med HC.

 

Der er loot faktisk verdt noe og du må faktisk bruke hodet når du gearer deg opp, som igjen gjør spillet mer givende. Vedder en softis med valgfritt strøssel på at 100 timer HC vs SC vil gi deg mer gold. I og med hc/sc gold kan trades.

 

Redd for å dø ? Vel, det er en av flere faktorer som gjør D3 HC myyye morsommere enn SC.

Den som intet satser, intet vinner.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=ijCgKciMIE4#t=86

Tja. Jeg synes AH var en god idé, men at den i sammenheng med implementasjonen av loot i spillets nåværende form er helt horribel. Det er en lettvint, sikker måte å trade items på (finn, selg, kjøp) som krever minimalt av arbeid for å få tak i de itemsene man vil ha - så lenge man har råd.

Skal bli spennende å se hvordan ting utvikler seg! Hvilke commodities som blir brukt for trading, hvor folk trader osv. Men en ting er hvertfall 100% sikkert:

Goodbye action house. good day shady 3d party sites!

 

Edit: Hvordan i svarte h*lvete bygger jeg inn youtube?

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...