Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei folkens, jer er fersk Diablo spiller på xbox og er blod-hekta :)

mine issues er nok blitt diskutert her inne 100 ganger allerede men det blir litt vel mange sider for meg å lese, og setter derfor stor pris på tips fra dere.

 

Det første er nok ganske elementært for dere, gjelder Dam og Dam/pr.sec og valg av våpen til den ferske Demon Hunter`n min:

 

fant et legendary våpen veldig tidlig med en del fine Atributes. selv om dette er legendary og lekkert forstår jeg jo at jeg snart må bytte det ut uansett da jeg er veldig tidlig i spillet.

Det viser 37.0 i Dam på selve våpenet og karakterens Dam viser 313 og 1.4 Attack p/sec.

 

Fant nå et "vanlig" våpen som viser 39 i Dam, uten de helt store attributtene, men jeg ser at karakterens Dam plutselig skyter opp til 450Dam. Dette våpenet gir riktignok karakteren 1.66 Attacks pr.sec og jeg lurer på om det er våpenets hurtighet som gir karakteren så høy Dam? Eller er total Dam og Dam Pr.sec 2 separate ting?

Det nye våpenet virker jo veldig kjedelig, men jeg har lyst til å bruke det pgr.av høy Dam...jeg mister da litt VIT og XP pr kill...

Håper jeg klarte å forklare det der sånn noenlunde..

 

en annen ting - når det på et våpen står +11-14 fire damage, blir dette bakt inn i våpenets totale DAM eller kommer dette i tillegg til DAM-tallet som beskriver våpenets styrke?

 

konklusjon - om det er Damagetallet på våpenet som teller + hvor fort det slår. så er det veldig enkelt valg. og om det ikke er noen diverse supre attributter på våpenet kan man vel bare velge Equip noen ganger frem og tilbake for å se hvilket våpen som gir karakteren høyest DAM..?

Er litt forvirret..

 

Det har også kommet en del expansions til PC versjonen, bl.a. en helt ny karakter? noen som vet når disse blir tilgjengelig til Xbox?

Lenke til kommentar

Hei folkens, jer er fersk Diablo spiller på xbox og er blod-hekta :)

mine issues er nok blitt diskutert her inne 100 ganger allerede men det blir litt vel mange sider for meg å lese, og setter derfor stor pris på tips fra dere.

 

Det første er nok ganske elementært for dere, gjelder Dam og Dam/pr.sec og valg av våpen til den ferske Demon Hunter`n min:

 

fant et legendary våpen veldig tidlig med en del fine Atributes. selv om dette er legendary og lekkert forstår jeg jo at jeg snart må bytte det ut uansett da jeg er veldig tidlig i spillet.

Det viser 37.0 i Dam på selve våpenet og karakterens Dam viser 313 og 1.4 Attack p/sec.

 

Fant nå et "vanlig" våpen som viser 39 i Dam, uten de helt store attributtene, men jeg ser at karakterens Dam plutselig skyter opp til 450Dam. Dette våpenet gir riktignok karakteren 1.66 Attacks pr.sec og jeg lurer på om det er våpenets hurtighet som gir karakteren så høy Dam? Eller er total Dam og Dam Pr.sec 2 separate ting?

Det nye våpenet virker jo veldig kjedelig, men jeg har lyst til å bruke det pgr.av høy Dam...jeg mister da litt VIT og XP pr kill...

Håper jeg klarte å forklare det der sånn noenlunde..

 

en annen ting - når det på et våpen står +11-14 fire damage, blir dette bakt inn i våpenets totale DAM eller kommer dette i tillegg til DAM-tallet som beskriver våpenets styrke?

 

konklusjon - om det er Damagetallet på våpenet som teller + hvor fort det slår. så er det veldig enkelt valg. og om det ikke er noen diverse supre attributter på våpenet kan man vel bare velge Equip noen ganger frem og tilbake for å se hvilket våpen som gir karakteren høyest DAM..?

Er litt forvirret..

 

Det har også kommet en del expansions til PC versjonen, bl.a. en helt ny karakter? noen som vet når disse blir tilgjengelig til Xbox?

 

Damage som står på våpenet er per slag, men våpenet har også en indikator som viser DPS, altså damage per sekund. Det tallet tar med alle ting som attackspeed osv. Det vil si at to våpen med lik DAM, men der det ene er raskere enn det andre, så vil det raske våpenet gjøre mer skade.

 

Hvis det står +11-14 fire damage på våpenet så ligger det allerede inne i DAM og DPS tallet til våpenet :)

 

Det har ikke kommet noen expansions til PC versjonen ennå. Den du refererer til er den kommende ekspansjonen, som kommer i 2014 en gang, og da til både konsoll og PC :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke la deg blende av rares og legendaries tidlig i spillet, de vil erstattes ganske fort med andre våpen du finner. Så lenge DPS staten er høyere, er det en eller annen stat på våpenet som enten gjør det litt raskere eller gir høyere crit % eller noe slikt.

Da er det egentlig bare å bytte ut det forrige, selv om det var en orange legendary.

Lenke til kommentar

Det er det jeg synes blir litt fostyrrende...ingen av våpnene mine er merket med DPS...kun DMG, og det er her jeg hittils har sammenlignet våpnene. Nemlig valgt det våpenet med høyest DMG..

men, om om dette gjelder damage pr.sec eller om det er pr. treff sies ikke...om det er pr treff må jeg regne på det selv ut i fra attacks per second...

 

derfor tror jeg det er bedre å equippe våpenet og sjekke character details for å se om damage attributten går opp eller ned..

 

heller ikke her har jeg noenting som forteller om DPS...her står det kun Damage..

 

beklager rookie-spørsmål altså men dette virker bare å være litt rotete..

Lenke til kommentar

Det er det jeg synes blir litt fostyrrende...ingen av våpnene mine er merket med DPS...kun DMG, og det er her jeg hittils har sammenlignet våpnene. Nemlig valgt det våpenet med høyest DMG..

men, om om dette gjelder damage pr.sec eller om det er pr. treff sies ikke...om det er pr treff må jeg regne på det selv ut i fra attacks per second...

 

derfor tror jeg det er bedre å equippe våpenet og sjekke character details for å se om damage attributten går opp eller ned..

 

heller ikke her har jeg noenting som forteller om DPS...her står det kun Damage..

 

beklager rookie-spørsmål altså men dette virker bare å være litt rotete..

 

Da er det en forskjell fra PC versjonen, som viser DPS. Kanskje du kan stille på dette i settings?

Lenke til kommentar

Å, på PC versjonen viser alle våpnene DPS som et stort tall ja.

Da går jeg ut i fra at DPS på pc versjon er det samme som DMG i xbox versjonen..

 

Men det er jaggu kjipt å være i tvil i.o.m. at dette har alt å si...om jeg tar feil må jeg jo virkelig regne ut hvert eneste våpen selv...og det virker litt feil, så jeg går ut ifra at det er det samme..

 

Edit: på "character details" har jeg jo en mer total DMG som jeg kan se på, men det er tungvindt.

Jeg kan equippe det nye våpenet og se om total-DMG går opp eller ned...men når jeg nok en gang tenker meg om så står det jo også her "attacks pr. sec" og jeg lurer da på om dette allerede er regnet ut...lol....nå går det virkelig trill rundt i hodet mitt...

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Ikke ta det så hardt, før du er level 60 er ikke spillet særlig vanskelig eller så avhengig av gear uansett. Hvertfall ikke de første par vanskelighetsgradene. Så bare bruk det du får. Trenger ikke handle masse stash på AH uansett. Det er bare når du skal finslipe karakteren din på Inferno (som kun er tilgjengelig etter 60).

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

DA har jeg også endelig har fått kjøpt meg D3 til PS3 :D Er på tilbud til 299,- frem til og med i morgen, så kjør på dere som ikke har skaffet dere dette enda.

 

Jeg driver og laster ned nå, og har tenkt å være barbarian i første omgang.

Noen tips jeg kan få før jeg begir meg ut på på dette spillet? :)

Endret av JVMyhre
Lenke til kommentar

DA har jeg også endelig har fått kjøpt meg D3 til PS3 :D Er på tilbud til 299,- frem til og med i morgen, så kjør på dere som ikke har skaffet dere dette enda.

 

Jeg driver og laster ned nå, og har tenkt å være barbarian i første omgang.

Noen tips jeg kan få før jeg begir meg ut på på dette spillet? :)

 

Ikke les for mye rart om spillet på forhånd! Prøv ut alt, utforsk, slå deg løs bokstavelig talt og kos deg! Når du begynner å møte på utfordringer, evt ønsker hjelp til å forbedre karakteren, så stikker du hit/til internett og ser etter det du trenger. Da blir alt så mye mer spennende :D

Lenke til kommentar

 

Ikke les for mye rart om spillet på forhånd! Prøv ut alt, utforsk, slå deg løs bokstavelig talt og kos deg! Når du begynner å møte på utfordringer, evt ønsker hjelp til å forbedre karakteren, så stikker du hit/til internett og ser etter det du trenger. Da blir alt så mye mer spennende :D

 

Ok :p Hva med items jeg ikke trenger, bør jeg uansett loote dem om jeg har plass, for så og selge dem? Hvilke items bør jeg selge, og hvilke bør jeg salvage? Det er noe kan være greit å vite, så jeg ikke driter meg fullstendig ut :p

Lenke til kommentar

 

Ok :p Hva med items jeg ikke trenger, bør jeg uansett loote dem om jeg har plass, for så og selge dem? Hvilke items bør jeg selge, og hvilke bør jeg salvage? Det er noe kan være greit å vite, så jeg ikke driter meg fullstendig ut :p

Tja, jeg er ganske fersk selv men kan jo si litt om hva jeg synes har fungert greit hittils.

 

Du bør plukke opp alle våpen og armors ja, bortsett fra de som er hvite (disse får du ikke en dritt for), og enten selge alt du ikke har bruk eller velge å "Salvage" de hos smeden din. Om du velger Smeden vil du få Crafting materials som smeden igjen kan bruke til å crafte et random våpen/armor til deg.

Smeden kan levles for å lage bedre utstyr til deg, men det er nok en del diskusjoner om denne smeden er noen vits i å gjøre noe med i det hele tatt fordi han ikke lager fete nok våpen.

Jeg har opplevd at han lager bra greier tidlig i spillet, men da er slossinga veldig enkel likevel og det føles unødvendig å tape Coins på ham. Prøv selv og finn ut hvilket av disse 2 du vil holde på med. Jeg vil ha smed-achievementen, derfor fortsetter jeg med ham. penger virker det å bli nok av.

Altså, jeg mener du enten bør selge ALT, eller Salvage ALT. ett av to.

 

Jeg er på min første karakter, Demonhunter L32, og har planer om å spille flere karakterer etterhvert.

Jeg tar derfor vare på alle "Legendary Items" som faller (Når de ligger på bakken sender de en lysstråle mot himmelen slik at du lett skal se de) og lagrer de i "Stash" for senere bruk. Det blir mye Loot etterhvert og jeg ser ingen grunn til å ta vare på noe annet enn dette, og naturligvis steinene du finner.

 

Kos deg, man blir helt vannvittig hekta av slike spill :xmas:

Lenke til kommentar

Det går ikke an å "drite seg ut" siden du egentlig ikke bruker skillpoints slik du gjorde i Diablo 2. Får automatisk en liten boost i HP og Mana og hovedstaten din hver gang du leveler,og du låser også opp nye skills etterhvert.

Også låser du opp runer du kan bruke med skillene dine som forandrer de. Men det er ingen penalty for å skifte ut runer når som helst, bortsett fra etter lvl 60. Så det er ingenting å bry seg om, bare spill i vei og lær etterhvert. Prøv ut alle nye skills og runer du unlocker når du leveler og finn det du liker best.

 

Trenger ikke studere builds og slikt på lave levels.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Skal vi se, da var Diablo 3 rundet.. Hva kan jeg gjøre nå? Finnes det ikke noe annet valg enn å enten legge det fra seg, eller spille igjennom en gang til på hardere vansklighetsgrad? Skjønner lite nå :)

 

Spillet starter nærmest ikke før du er litt oppe i vanskelighetsgradene ;) Kjør om igjen på vanskeligere vanskelighetsgrad! :p

Lenke til kommentar

 

Joda, men må jo være lvl 50 for å få høyere vansklighetsgrad, jeg ble jo bare 30 etter eg runda spillet?

 

For å gå fra normal til nightmare trenger du slett ikke være lvl 50. Det er kun fra nightmare til Hell dette gjelder. Hvis du har kommet deg gjennom nightmare og er lvl 30 har du blitt rushet av noen :p

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er på konsoll, men på PC er lvl 30 et ganske naturlig level å være på når man tar Diablo på normal. 25 er dog requirementen for å starte på Nightmare, 50 for Hell og 60 for Inferno (PC).

 

Uansett. Er bare å gunne på! Spillet blir vesentlig mer gøyalt i hell og inferno :) Hadde jeg ikke mistet authenticatoren min skulle jeg jaggu spillt litt selv nå :p Sett hvor mye tingene mine har gått opp/ned i verdi siden sist heh.

 

Edit: Grunnen til at det blir mer gøy, er fordi du unlocker skillrunes helt frem til level 59! Og for alle classene er det endgame skillrunes som ikke unlockes før sent i 50-tallet.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...