Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Takker :D

Glemte å si at budsjettet er begrenset til maks 25 mill eller noe totalt, så jeg satser på å crafte litt ting i starten i hvertfall :p (For det er så billig jaddaaaaa)

Du anbefaler å gå for innas hjelm i stedet for Mempo, og heller bytte chest? Veit at 3 og 4 set bonusen til innas suger stort... Kjekt med nesten gratis SW da om ikke annet :D Mempo er vel overpriset til H uansett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har begynt å spille D3 etter å ikke har spilt det på et års tid. Hadde eeeeegentlig tenkt til å spille D2, men det er jo helt dødt om dagen. D3 er jo en glimrende erstatter synes jeg.

 

Driver og lvler en Demon Hunter nå, og dinget 50 i går samtidig som jeg drepte Diablo på NM. Merker at DPSen min er litt lav, rett under 2k. Ting på AH koster jo hinsides. Har knapt 700k...

 

Noen som har noen tips? Hvilke items som selger osv? Det jeg legger ut går knapt for 2-3k gull. Bør jeg fortsatt plukke opp blått?

 

Gule items med +dex/int/str og vitality er vel det som bør selge? Avhengig av mengden på statsene og lvl req selvsagt.

 

En annen ting, går socket på bekostning av +dex/int/str/vit? Virker jo som en mega fordel å ha socket hvis det ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Har begynt å spille D3 etter å ikke har spilt det på et års tid. Hadde eeeeegentlig tenkt til å spille D2, men det er jo helt dødt om dagen. D3 er jo en glimrende erstatter synes jeg.

 

Driver og lvler en Demon Hunter nå, og dinget 50 i går samtidig som jeg drepte Diablo på NM. Merker at DPSen min er litt lav, rett under 2k. Ting på AH koster jo hinsides. Har knapt 700k...

 

Noen som har noen tips? Hvilke items som selger osv? Det jeg legger ut går knapt for 2-3k gull. Bør jeg fortsatt plukke opp blått?

 

Gule items med +dex/int/str og vitality er vel det som bør selge? Avhengig av mengden på statsene og lvl req selvsagt.

 

En annen ting, går socket på bekostning av +dex/int/str/vit? Virker jo som en mega fordel å ha socket hvis det ikke gjør det.

 

En socket er et statroll, så sånn sett går det på bekostning av andre ting. Samtidig kan items ha opp til 6 slike rolls, og det er ingen ting som slår en socket i våpen hvis du har en god gem å sette inn i den :)

 

Når det gjelder items mens du levler så er det ikke nødvendig å se etter de aller beste tingene, du vokser fra dem fort nok uansett. Sett maks buyout på 5000 og let etter items, mye fint å finne allikevel.

 

Når du kommer til 60 blir det dyre saker, og her er jeg ikke rette personen til å si hva som selger eller ikke. Generelt så kan du i hvertfall la blå saker ligge, det kjøper ingen :)

Lenke til kommentar

Driver og lvler en Demon Hunter nå, og dinget 50 i går samtidig som jeg drepte Diablo på NM. Merker at DPSen min er litt lav, rett under 2k. Ting på AH koster jo hinsides. Har knapt 700k...

 

Noen som har noen tips? Hvilke items som selger osv? Det jeg legger ut går knapt for 2-3k gull. Bør jeg fortsatt plukke opp blått?

 

Hvis du er lvl 50 og har 700k til rådighet burde det være lett for deg å finne nye våpen. Under 2k DPS på det levelet er veldig lite. Sett max buyout på 2-300k, sett maks lvl på 1 level over det du er nå, og sorter på DPS. Det bør finnes tonnevis av items med våpen med høy DPS som har reduced level requirement. Ikke bry deg om hva slags stats de har. Det trenger du ikke tenke på før du er i inferno. Men selvsagt, finner du en crossbow med +dex, til samme pris som en uten, så tar du jo selvsagt den.

 

Du kan med fordel bare la vær å plukke opp blå items. Og gule som du legger ut til 2-3k kan du også bare drite i. Jeg har riktignok 50m på min "konto" nå, men selv før da jeg stort sett aldri hadde mer enn et par mill gadd jeg aldri å ta meg bryet med å selge ting jeg ikke fikk mer enn 100k for.

Lenke til kommentar

Geez... de har fjernet AH og RMAH, og du trenger ikke være online for å spille det. Du kan til og med spille med hele fire folk på en konsoll. Hva skal til for at du blir fornøyd? Eller er glasset alltid halvtomt hos deg?

Okei... Var ikke klar over at jeg uttalte meg som en grineunge..

 

Jeg har klokket inn magen hundre timer i D3 på PC, og selv om det ikke er det beste spillet jeg noen gang har spilt, så syns jeg det er rimelig bra. I hvert fall når man spiller med en kompis eller tre.

 

Hadde det ikke vært for at jeg sparer som en gal mann for tiden, så hadde jeg også kjøpt det til konsoll.

 

Men det er kjedelig at drops er balansert med tanke på at AH er tilgjengelig, at itemization ikke er helt i orden og at "endgame" er å grinde de samme rutene om og om igjen.

 

Dette prøver de heldigvis å fikse i RoS, og jeg gleder meg som en liten unge til å prøve det!

Lenke til kommentar

Har spilt opp til Skeleton King på PS3, og så langt stortrives jeg. Det er bare et lite problem: Hvor i helv... får man tak i noe som helst healing? Er lvl 9, og så langt har jeg funnet tre healing potions. Samtlige fiender ser ut til å ha speed boost, og de har en tendens til å strømme mot meg i flokk, så jeg ikke kan gjøre noe som helst. Morsomt.

 

Enda bedre ble det da jeg til slutt gav opp Skeleton King solo, og prøvde å ta en co-op. Men hvor er folk egentlig? Selv uten å bry meg om region osv finner jeg knapt noen som helst, og de fleste logger av etter noen minutter. Da er jeg like langt. Håper det er fordi spillet er så nytt, så kanskje folk ikke har giddet spille noe særlig ennå. Er det like lite folk i PC-versjonen?

Lenke til kommentar

Har spilt opp til Skeleton King på PS3, og så langt stortrives jeg. Det er bare et lite problem: Hvor i helv... får man tak i noe som helst healing? Er lvl 9, og så langt har jeg funnet tre healing potions. Samtlige fiender ser ut til å ha speed boost, og de har en tendens til å strømme mot meg i flokk, så jeg ikke kan gjøre noe som helst. Morsomt.

 

Enda bedre ble det da jeg til slutt gav opp Skeleton King solo, og prøvde å ta en co-op. Men hvor er folk egentlig? Selv uten å bry meg om region osv finner jeg knapt noen som helst, og de fleste logger av etter noen minutter. Da er jeg like langt. Håper det er fordi spillet er så nytt, så kanskje folk ikke har giddet spille noe særlig ennå. Er det like lite folk i PC-versjonen?

 

De fleste klasser har muligheten til å heale seg selv med diverse skills, eksperimenter litt og se hva du finner :)

 

Aner ikke hvor mye folk det er på PC versjonen egentlig, spiller kun alene eller med kompiser uansett.

 

Skeleton king har diverse angrep med animasjoner som er enkle å kjenne igjen, følg med på hva han gjør og flytt deg ;)

Lenke til kommentar

Tja, har en Barbarian på lvl 52 og Monk på lvl 51 på PC-versjonen, så har da spilt en stund. ;) Det er bare konsollversjonen jeg testet i dag. Liker den så langt, men siden jeg ikke har spilt på månedsvis husker jeg ikke helt hvordan det var i starten. Angående å flytte seg er det ikke så helt enkelt. Aner ikke hva som gjør det, men når SK teleporter (eller hva han nå gjør) blir jeg truffet før han er ferdig med teleporten. Dvs han er fortsatt en røyksky og fortsatt et stykke unna, men jeg blir likevel truffet. Men det verste er at han henter drøssevis av skjeletter som fysisk blokkerer veien uansett hvor jeg vil dra. Jeg kan ta en dash for å komme unna, men bare to, tre ganger før jeg går tom. Healing potion har jeg som sagt ikke (har ikke engang råd til å kjøpe noen), så sliter en god del mer her enn jeg gjorde på PC-versjonen. Det eneste jeg mistenker er at jeg spiller på Normal, men difficulty er satt til Medium. Det er åtte difficulties, så antar det er monster power. Kan prøve å skru ned til Easy og se hvordan det går. :)

 

Vet de fleste kan heale seg selv, men det er for tidlig for Demon Hunter. Er jo bare lvl 9, så har veldig lite skills så langt. ;)

Lenke til kommentar

Inntrykket jeg har er at medium kan være litt tøft i starten på konsoll, i hvert fall sammenlignet med facerollinga i starten på pc. Det er mange som dør en god del på medium, og det er jo selvsagt lettere å spille med noen andre. På pc er det ganske lett om dagen å finne en public game, men som du sier er det veldig mange som stikker med en gang.

Lenke til kommentar

Min første karakter på konsollversjonen er forresten barbar. Noen tips til prioriteringer av stats på gear? Har hittil sett mest etter dmg/armor og VIT/STR, og jeg sier jo ikke nei til prosentvis boost av exp (som jeg har på en legendary ring jeg fant) :D

Endret av Harepuz
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest så er jo console versjonen rett og slett legenadry drop bonanza i forhold til PC. Noen som opplever det samme?

Det er jo det jeg har sagt hele tiden. Det er ikke noe AH eller RMAH i konsollversjonen, ergo måtte de justere opp droprate på loot. Resultatet er, som du sier, legendary drop bonanza i forhold til PC. Eller rettere sagt er det de drop ratene vi skulle ha hatt på PC helt fra starten, og sannsynligvis vil få i expansionen.

 

Edit: Her har vi jo et annet problem med Diablo 3. Prøvde meg på en co-op mot Skeleon King og fant to andre stykker. Men straks jeg logget inn gikk jeg opp i level og hadde quest complete. WTF? :p Men tok han da i alle fall. Teknisk sett. :p

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...