Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

loot 2.0; hvilken rolle vil gull spille (bortsett fra rerolling hos mystic etc) og hvilke items blir account bound? selv om ah forsvinner må det vel være mulig å trade privat?

 

en ting til..om man har en liten slant liggende på rmah, bør man investere i gull eller la de ligge hos blizz som mer eller mindre er verdiløst for mitt vedkommende

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel kanskje den sterkeste indikasjonen som har kommet hittil på når Loot 2.0 kommer, og/eller eventuelt D3X. Min spådom er Loot 2.0 kommer før, samtidig eller rett etter de stenger av AH 18. mars, og at D3X kommer ~15 mai, nøyaktig 2 år etter D3C.

 

Men som jeg har lest andre kommenterer, jeg håper inderlig de har et opplegg som lar folk få muligheten til å trade på en ordentlig måte. Enten via et ordentlig lobbysystem (som også klarer å filtrere vekk spammers) eller via named games som i d2. I spillets nåværende stand vil det jo bli helt håpløst å trade, da må man i så fall gjøre seg avhengig av tradeforums.

Lenke til kommentar

ta nå ikke helt av da, AH skal ikke fjernes før april 2014, da er vel de fleste av dere drittleie for lenge siden..

 

Ta helt av? :huh:

Det kan hende at noen av oss som har f.eks syvsifret killcount i spillet, ønsker å vite om verdiene vi har opparbeidet oss vil stige/falle i verdi pga denne endringen i spillet.

 

Ikke verre enn det :)

Lenke til kommentar

Leste igjennom en lang liste med datamined skill-changes i går. Selv om de antageligvis er i pre-alpha stadiet er det likevel kjip lesning at de i det hele tatt faktisk tester enkelte ting. I det store og det hele kan man si listen går ut på å nerfe/endre de skillsa som er gode i dag (kanskje med unntak av monk), og egentlig ikke røre alle de skillsa som "ikke fungerer".

 

Værst går det ut over barbarian:

 

Ruthless har blitt nerfed. Fra 5% cc + 50% cd, gjør den nå 40% mer dmg til monstre som har under 30% hp. Weapons master har blitt nerfed, AS for sword/dagger og CC for axe/mace har blitt halvert. Bloodthirst har blitt nerfed into obliteration, totalt ubrukelig. WotB - thrive in chaos har blitt nerfed - ingen unendelig wotb lenger. WW hurricane har også blitt endret. Om det er en nerf eller ikke vet jeg ikke, men istedenfor at man beveger seg på 100% runspeed, trekker man nå all monstre innen 45 yards mot seg. En interessant endring forsåvidt.

 

Archon wizard har de også nerfet, ved å fjerne 1 sec ekstra duration pr. monster og bytte det ut med øke dmg med 3% pr. monster killed mens man er i archon. Det gjør jo archon til gjengjeld ufattelig kraftig hvis du bruker det smart ved å samle sammen en enorm gruppe med monstre og smelle ned 50-60 stykker på rappen for 150% ekstra dmg den resterende tiden, men likevel... man er i så fall NØDT til å bruke CM med Archon. CM Wiz tror jeg fortsatt skal fungere fint, da det ikke er rapportert endringer til CM.

 

Ellers var det synd å lese at WDen forblir omtrent uendret. Noen mindre endringer bare som var helt marginale. Synd, for classen er virkelig morsom, men den har liksom ikke noe å stille opp med mtp. effektiviteteten på de andre, som f.eks Monk. Monk var forsåvidt også ganske uendret. Eller, ingen vesentlige egentlig, annet enn at Fists Of Thunder har fått en god boost. I tillegg har de bygget inn thunderclap effekten inn i standardskillen, slik at man nå heller kan bruke en annen rune. Sweeping Wind - Cyclone er uendret.

 

Demon Hunter hadde også for det meste mindre endringer, men det ser ut som grenades kan bli morsomt. Både Rapid Fire og Strafe med grenade runes, samt Grenadier passiven har fått store boots som kanskje kan veie opp for squishynessen til demon hunter. Hadde dog heller satt mer pris på om de hadde fikset litt på DHs defensive abilities slik at den ikke er så forbanna sårbar.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Eg kan på ein måte skjønne at dei vil endre Archon, men så lenge ein ikkje kan ha den oppe nesten heile tida så forsvinn nytteverdien som endgame-build, uansett kva form skillen måtte vere i. Då står ein som sagt igjen med CM, som heller ikkje er veldig spennande, men derimot ganske slitsamt. Dei kunne heller endra på kva skills ein har som Archon, eller kanskje ein berre kunne brukt dei vanlege, berre dei tok meir skade eller noko.

Lenke til kommentar

Sinnsykt langt innlegg fra Wyatt Cheng ang. combait i D3.

 

TLDR; Han påpeker flere aspekter ved spillets kampmekanismer som ikke føles fornuftige. Bl.a. det at health-poolen (endgame) typisk går fra full til (nesten) null hele tiden, og at oneshotting er et for stort problem.

 

Det må faktisk være noe av det mest fornuftige jeg har lest fra blizzard angående spillet på LANG tid. Han kommer riktignok ikke med løsninger på problemene, men det at det blir tatt opp og diskutert er bra, for dette er virkelig noe av det D3 sliter med -> ensformig og kjedelig combat.

 

Ta Wizard, DH og WD for eksempel som for det meste har ranged skills. Men blir de brukt ranged? Funker det å kite med de? Nei. Mange monstre er alt for hissige, og å kite dem er ikke vits. De har for mye HP og for my dmg til at de kan "plukkes" ned ved kiting. Det eneste reelle alternativet man har, er som påpekt av Wyatt, å stå midt i klynga med LoH/LL og håpe man overlever. Defensive stats spiller selvsagt en rolle i spillet, men bare hvorvidt healthpoolen din går under 0, eller akkurat over, i en eller annen battle. Så lenge du har nok til at du akkurat ikke mister hele poolen, er det i grunn shit samme.

 

Ser man over på de to resterende klassene, barb og monk som stort sett bare har CQB skills, så er de mer tanky siden de har 20% damage reduction "natively". Det burde vel tilsi at de kan tanke store grupper monstre? Nei. Det samme gjelder for de -> stå i klynga, og håp at du har nok damage mitigation, lifesteal etc. til å unngå at healthpoolen går til 0 av et eller annet angrep fra et monster.

 

Uten å påstå kampsystemet i D2 var perfekt, kan vi jo lett trekke parallellen uansett. Der kunne en barb med godt gear stå midt i klynga omtrent så lenge han gadd. Eller en sorc med frozen orb kunne kite ned omtrent alt som fantes, selv med glasscanon build. Systemet i D2 hadde sine svakheter, men det var vel ingen tvil om at det var 100 ganger mer gøyalt. Problemet oppstår, når man tenker på hvordan D2 var, og hvordan man skulle ha gjort det vanskeligere. Ville det å øke monstrenes damage og HP gjøre det vanskeligere og mer givende for "over the top" OP characters? Det har vel i grunn D3 gitt svaret på -> Nei.

 

En bruker kom også med et inmari godt poeng i tråden: "Why not finding an equilibrium between "each white mob is a boss" and "each with mob is a pinata"?"

 

Og en bruker følger opp med å påpeke hvor dårlig jobb Blizzard har gjort med enkelte tweaks: "You turned up the poison damage from all sources of poison because people werent afraid of standing in plague pools on the ground. Well not Noxious constructs in act2 tear me apart even with no monster power. Trees poison pods have always done massive damage and now they do even more. Wasps little bee projectiles always did massive damage. Now they do even more because all poison was buffed." Her var det bare to ting som ikke virket: Poison skills gjorde for lite damage, og plagued var for svak, men likevel buffet de dmg over hele linja - også på ting som fra før hadde helt insane damage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant lesing! Ja, poison pods er stort sett det einaste som tar knekken på min CM viss eg er uforsiktig, ellers er det berre å hoppe midt inn i klynga uansett og sjå health poolen hoppe opp og ned. Wizard skulle hatt teleport som virka meir som i D2 imo, då kunne kiting fungert igjen.

Lenke til kommentar

Angående items kan du bare selge alt du har for gull nå da de blir verdiløse når expansionen kommer, de items vi har sett så langt er langt kraftigere enn det beste i diablo3 i dag.

 

Det er vel også indirekte sagt at items vil selge for langt mer gull til vendor ingame etter expansionen da man må ha mulighet til å få gull for å kunne oppgradere gems og crafte. På denne måten reduserer man også fordelen de som spilte auksjonshuset mye hadde.

Lenke til kommentar

Jeg sparer hvertfall ett sett med godt gear til én char. Nå som AH blir borte, og man må finne alt, vil jeg nødigst bruke forum og 3d party for å skaffe items. Kjekt å ha et sted å starte farmingen uten å måtte starte fra scratch. Men det spørs jo litt igjen da, hvorvidt ladder starter samtidig som d3x eller ei, for da vil jo ikke gamle chars få spille der.

Lenke til kommentar

Jeg sparer hvertfall ett sett med godt gear til én char. Nå som AH blir borte, og man må finne alt, vil jeg nødigst bruke forum og 3d party for å skaffe items. Kjekt å ha et sted å starte farmingen uten å måtte starte fra scratch. Men det spørs jo litt igjen da, hvorvidt ladder starter samtidig som d3x eller ei, for da vil jo ikke gamle chars få spille der.

 

Hvem ladder? Sålangt jeg har hørt kommer de fortsatt ikke til å reintrodusere ladder med expansion, har du en kilde som sier noe annet?

Lenke til kommentar

 

Hvem ladder? Sålangt jeg har hørt kommer de fortsatt ikke til å reintrodusere ladder med expansion, har du en kilde som sier noe annet?

 

I dataminingen som ble postet for etpar sider siden står det noe om ladder i hvertfall:

 

 

  • BestLadderRankValue - Best Ladder Rank
  • BestLadderParagonValue - Best Ladder Paragon Level
  • GuildLadderRank - Clan Ladder
  • RankSeasonHero - Seasonal
  • HardcoreSeasonHero - Hardcore Seasonal
  • SeasonHero - Seasonal
  • HardcoreSeasonHero - Hardcore Seasonal
  • Bnet_Profile.txt -
  • BestLadderRankValue - Best Ladder Rank
  • BestLadderParagonValue - Best Ladder Paragon Level
  • GuildLadderRank - Clan Ladder Rank
  • HardcoreDeaths - Hardcore Deaths
  • LadderTab - Ladder
  • ParagonLevel - Paragon Level {s1}
  • SeasonParagonLevel - Season Paragon Level
  • SeasonProfileOverall - Overall
  • SeasonProfile - Season {s1}
  • FriendGuildLabel - Clan: {s1}
  • CreatingHeroStatus - Creating Hero...
  • FriendNoteLabel - Friend Note: {s1}
  • ClanNoteLabel - Clan Note: {s1}
  • FilterInputHelpLabel -
  • GuildTitle - Clan ({s1})
  • GuildButton - {c_white}{s1} |4Member:Members; Online
  • GuildInvitesTitle - Clan Invites ({s1})
  • NoClanButton - Start
  • NoClanText - You are not currently in a Clan. To find a clan to join or to create a clan, begin here.
  • NoClanTitle - No Clan
  • OverlayAddGroupButton - Find Group
  • GroupTitle - Groups ({s1})
  • GuildRequestTitle - Clan Requests ({s1})
  • GroupRequestTitle - Group Requests ({s1})
  • GroupInvitesTitle - Group Invites ({s1})
  • OverlayCreateGroupButton - Create Group
  • GuildInviteReceived - You have received an invitation from {s1} to join clan {s2}.
  • GuildInviteReceived_NoInviter - You have received an invitation to join clan {s1}.
  • GroupInviteReceived - You have received an invitation from {s1} to join group {s2}.
  • GroupInviteReceived_NoInviter - You have received an invitation to join group {s1}.

 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tid til å finne kilde, men ladder er så godt som bekreftet for D3X. Edit: Kilde (Travis Day).

 

Tror dere auksjonshuset stenges før eller etter expansion? hvis før er jo det en indikasjon på at vi ikke ser noen exp. før nærmere april 2014...

 

D3X kommer garantert etter de har stengt AH. Om loot 2.0 og paragon 2.0 kommer før det, er uvisst, men jeg vil bli veldig overrasket hvis Loot 2.0 kommer før de stenger AH. Jeg tipper det vil forløpe seg slik at AH kommer til å stenge i samme patch som Loot 2.0 og Paragon 2.0, så kan vi jo bare be til høyere makter om at de faktisk har planlagt D3X til D3s toårsdag 15. mai :p

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...