Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

20-30 legendaries... :ohmy: Tror jeg spilte nesten 30 timer før jeg fant en eneste en på PC :p

 

Du levler fort opp til 50. 50-60 er litt tregere, men etter det starter du på Paragon levels som er MYE tregere. Er 100 levels til etter lvl 60 :)

 

Du vil ikke finne høyere level gear enn ca. der du er selv. Vent til du blir lvl 60 og endgame lootet kan droppe, da vil du nok etter hvert finne ting du har brukt for. Såvidt jeg husker så er f.eks class-spesific set-items kun lvl 60.

 

Er Puzzle Ring en amulett på console? Det er hvertfall den som kan spawne treasure goblins. Bortsett fra det er den relativt ubrukelig, selv på lvl 40.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er blitt level 50 i konsollversjonen nå og har ikke fått den eneste ting som ikke er skreddersydd til den karakteren jeg spiller, dvs jeg finner ting til andre karakterer, med de 20-30 Legendary dropsa hittils har vært ting jeg trenger. Positivt det, men vil likevel si det er kunne vært greit å funnet fremtidig Wisard-utstyr som kunne ligge og godgjort seg i stash så lenge.(?)

 

vil og si at det er meget motiverende å fortsette å spille, selv etter å ha rundet det 1 gang. En del av Elite monsterne oppleves som totalt nye monstre med nye egenskaper etc og det dukker stadig opp dungeons i eksempelvis Nightmare som ikke var der i Normal.

 

Men må si at levlingen går altfor fort...og dette er muligens den eneste grunnen til at jeg en gang vil gå lei..

Er som sagt allerede level 50 og har ikke engang kommet til Act 4 på Nightmare ennå..(??)...

Jeg vurderer derfor å droppe HellMode, bare bli level 60 først såklart.

 

Det mest gøyale gearet hittils en en fantastisk liten amulett, som bl.a. "summoner en Treasure Goblin når man blir truffet" av monstre, en gang i ny og ne naturligvis, men mer enn ofte nok til at man merker at man har den på seg. Den dropper ikke bare dritt heller, men stadig vekk en legendary item :)

Den drar opp GF og MF statsa mine til 140% umiddelbart og er nok en amulett jeg kommer til å la neste karakter få kose seg med også. :xmas:

 

Hva skal man med Cash når det ikke finnes AH?? Merchants selger jo bare dritt likevel?

 

Ikke sikkert du kommer deg så fort til lvl 60 på nightmare. På et tidspunkt så slutter man nærmest å få XP for kills fordi du utlevler sonen, så det er like greit å dra til Hell. Der er det også mer juicy loot, så ingen grunn til å vente når du har muligheten!

 

Cash brukes vel til crafting i hvertfall? Oppgradering av gems, rerolle stats på items osv?

Lenke til kommentar

20-30 legendaries... :ohmy: Tror jeg spilte nesten 30 timer før jeg fant en eneste en på PC :p

 

Du levler fort opp til 50. 50-60 er litt tregere, men etter det starter du på Paragon levels som er MYE tregere. Er 100 levels til etter lvl 60 :)

 

Du vil ikke finne høyere level gear enn ca. der du er selv. Vent til du blir lvl 60 og endgame lootet kan droppe, da vil du nok etter hvert finne ting du har brukt for. Såvidt jeg husker så er f.eks class-spesific set-items kun lvl 60.

 

Er Puzzle Ring en amulett på console? Det er hvertfall den som kan spawne treasure goblins. Bortsett fra det er den relativt ubrukelig, selv på lvl 40.

Yes der har du ringen!!

Den er absolutt verdt å ha med seg, selv når øvrige attributter "går ut" :)

og ja, jeg har fått et sted mellom 20-30 Legendary. og de har så langt vært så gode at de umiddelbart er blitt tatt i bruk :)

 

ER DET VIRKELIG MER LEVLING ETTER 60??? :xmas:

men, er dette levling man "får bruk for" eller er det bare tullball? Skillsa er jo alle låst opp ved level 60, så jeg ser ikke helt motivasjonen etter dette..

hva i alle dager er Paragon levels??

Lenke til kommentar

Morroa starter jo ikke før etter lvl 60! Er først da man virkelig begynner å grinde etter best mulig gear for å klare å cleare Stuff raskest mulig på høyest mulig vanskelighetsgrad. Så å si alt gear er jo dritt før man når lvl 60!

Jeg tror deg, men jeg klarer ikke se det ennå :rofl:

Jeg forstår ikke motivasjonen når man ikke levler (vanlig levling) , ikke åpner nye spennende skills og har kommet seg gjennom på Inferno...jeg kan se motivasjonen om man bare har klart det på Hard og starter på MasterV men...

Gleder meg til å oppleve den gleden :)

Lenke til kommentar

Siden AH forsvinner snart så løste jeg ut de 8 Euroene jeg hadde liggende der, i gold. Spørsmålet er hva jeg da skal gjøre med de 250.000.000 dette ga? Keg har allerede donert vekk 100 av dem til venner.

Jeg har bare en main (monk) som er greit gearet, Paragon 11, klarer Inferno på MP5 (bosser) uten problemer, og klarer MP7 sammen med 3 andre med litt dødsfall her og der (bare rares, ikke bosser).

 

Så snart RoS kommer ut skal jeg rerolle Crusader. Så, skal jeg bruke pengene på å geare monken et par % opp i gear, eller skal jeg prøve å samme litt bra Str gear til min nye main?

 

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Zepticon-2717/hero/109690

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Siden AH forsvinner snart så løste jeg ut de 8 Euroene jeg hadde liggende der, i gold. Spørsmålet er hva jeg da skal gjøre med de 250.000.000 dette ga? Keg har allerede donert vekk 100 av dem til venner.

Jeg har bare en main (monk) som er greit gearet, Paragon 11, klarer Inferno på MP5 (bosser) uten problemer, og klarer MP7 sammen med 3 andre med litt dødsfall her og der (bare rares, ikke bosser).

 

Så snart RoS kommer ut skal jeg rerolle Crusader. Så, skal jeg bruke pengene på å geare monken et par % opp i gear, eller skal jeg prøve å samme litt bra Str gear til min nye main?

 

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Zepticon-2717/hero/109690

 

Såvidt jeg har lest kan 99% av alt gear som finnes i spillet nå regelrett kastes etter Loot 2.0 og RoS item + level cap increase til 70. De nye legendaries og stat increases på items over lvl 60 er så vanvittig at det aller, aller meste vi har nå vil bli søppel og ubrukelig i endgame RoS.

 

Jeg kommer så fort jeg får tilgang til kontoen min igjen til å selge alt jeg har på AH og bare hoarde det jeg kan av gold.

 

Det jeg har lest og summert opp hittil ang økonomi mot RoS er hvertfall:

 

1. Selg unna det meste av high-level gear. Gold vil være... gold i RoS siden det nå blir så mange fler goldsinks, og man ikke lenger kan generere gold i samme tempo som i D3V via å selge items på auction house for latterlige summer.

3. Spar kun på novelty items som leorics signet, spectrum o.l. Low-lvl xp gear og/eller low-lvl gear med høy damage/syke stats. Disse vil alltid være mye verdt, og vil være veldig kjekke å ha når du skal begynne fra scratch igjen med crusader!

 

Noen sier at man skal spare/crafte/kjøpe gems og dette er TBC. I nåværende beta form dropper marquise gems litt opp i 60-tallet så det er pr. dags dato totalt bortkastet å investere i gems. Alt av crafting materials er også worthless.

 

Uansett tror jeg at Blizzard har noen tanker bak hvordan økonomien skal overføres fra D3V til D3X. De ønsker nok at det meste som finnes av items i D3V skal bli ubrukelig slik at økonomien får en slags fresh start. Hvis ting fra D3V er verdt mye i D3X vil økonomien være broken umiddelbart etter release siden de aller rikeste da bare kan kjøpe seg til toppen asap via trading, d2jsp o.l.

Lenke til kommentar

 

Såvidt jeg har lest kan 99% av alt gear som finnes i spillet nå regelrett kastes etter Loot 2.0 og RoS item + level cap increase til 70. De nye legendaries og stat increases på items over lvl 60 er så vanvittig at det aller, aller meste vi har nå vil bli søppel og ubrukelig i endgame RoS.

 

Korrekt. Har sett noe på streaming og de får items som er mangfoldig mange ganger bedre etter minutter med spilling. En bytta ut alt gear på under èn dag med spilling på lav vanskelighetsgrad, så det sier jo noe. Gems blir verdiløst da det dropper mange gems i en rewardpakke du får ved å gjøre bounties (som ikke tar veldig lang tid) sammen med mye annet. Craftingmateriale til nye ting (enchantment feks) blir noe helt nytt så det skyter ikke i været heller. Og det er faktisk lett å skaffe dette, da det som kreves kan du skaffe fra blue, rare og legendaries (sistnevnte er dog noe vanskeligere å anskaffe).

 

Jeg hadde en 330k dps 1,2m ehp monk som jeg har nå har solgt mesteparten av gearet til. Jeg solgte i oktober, og jeg har allerede merket prisnedgangen på items. Solgte en natalya ring for 200 euro, og nå blir jeg tilbudt å kjøpe den samme tilbake for litt over halvparten...

 

Men man skal jo huske at tingene ikke droppes av seg selv, så du må jo ha utstyr til å klare å drepe monstrene, ihvertfall.

Lenke til kommentar

Lurt og farme masse gold og selge unna bra drops på AH for og tjene enda mer. Gold er nesten det eneste som ikke er ubrukelig som man tar med fra D3 til RoS. Paragon kommer også godt med. Siden man kan bruke paragon poeng for øke stats. Jeg har tatt pause fra D3 nå. Kommer ikke til og spille før ekspansjonen kommer ut. Jeg har selv solgt unna alt bra utstyr på goldAH og RMAH. Har spart litt utstyr slik at jeg har en ok gearet brab til ekspansjoen hvis jeg føler for og starte på level 60. Mest sannsynlig starter jeg på nytt med Crusader, så da trenger jeg ikke utstyret. Vi får se. Har spart nok gold har 2.1b og to paragon 100 og en på 50.

Lenke til kommentar

Det kan kanskje være lurt å farme paragon, men jeg vet ikke hvordan xp-progression på paragon levels er i RoS kontra vanilla. Hvis det er slik at xp gain etter lvl 70 i endgame RoS gir 20x XP gain i vanilla endgame MP10 er det liksom ikke noen vits å hige etter det. Men hvis xp progresjonen er noenlunde lik hele veien kan det kanskje være smart å farme xp i vanilla først. Skal prøve å finne ut noe om det!

 

Ang items er det som sagt ikke vits å spare på noe som helst. Sell det for gold eller €. Det er den eneste sikre investeringen hvertfall. Og som nevnt, low-level xp gear. Barb hellfire ring (pga. strength), leorics signet, spectrum eller horadric hamburger skal anskaffes slik at jeg får turbofart under levling av ny Crusader.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har sett ut fra folk som streamer så tar det lenger tid og farme xp i ekspansjonen. Men dette kan jo endres siden det fortsatt er i beta. Pr. dags dato går det mye raskere og farme xp i vannila D3.

Jeg har selv kjøpt fult xp lvling gear med str. som Feh nevner. Har kjøpt Cain settet, også har jeg kjøpt andre slotter til diverse level med xp boost. Passet på og kjøpt med socket også slik at man får gem i helm for xp og gem i andre slotter for og få satt inn str. gems. Har også hellfire ring.

Jeg her helt klar for expansjonen nå. Håper det ikke drøyer for lenge med typiske blizzard forsinkelser

Lenke til kommentar

Alltid "soon" med blizzard men not "soon enough" for meg, hehe. Fikk beta til D3 jeg også men ikke før det var ca 1 mnd igjen av betaen. Blir spennede med PTR med patch 2.01 snart da. Siste blue posten om ptr: I hate to do this, but as I cannot give you a date yet, I'm going to throw in the classic Soon™ here... Maybe that should be a Very Soon™ though :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...