Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har skikkelig lyst på et decent par våpen til monken min nå altså! Tenker på et MH med dex, crit, LS, socket og 1100+ dps, og en WKL med høy % lightnings skade, socket og LS i offhand. Blir fort dyrt da men det bør booste både damage og survival voldsomt fra det jeg har nå.

 

Hva er best som MH for monk i dual build? Sverd, øks, mace eller fist weapons?

Lenke til kommentar

Nå er du optimistisk her, nagina. 0.1% sjanse for å få en brukbar gjenstand er vel å ta i litt?

 

Det er langt mindre sjanse enn det. 0,1% er én av tusen. Sier man 0,001% eller 0,0001% begynner man å tenker realistisk. Det er så liten sjanse for å få nøyaktig de stats du ønsker at med mindre du bytter det til deg eller kjøper det av noen andre får du mest sannsynlig ikke det itemet du er ute etter. Det samme gjelder å få et item som er verd å prakke på andre.

 

Nå er uansett Diablo III stille som en kirkegård og items er ikke verd stort samme hvor gode de er. Jeg tror verdien på iitemene jeg hadde har tapt seg hundre ganger siden jeg sluttet å spille. Spillet er ræva og absolutt ikke Diablo annet enn i navnet. Folk har ikke en lang liste av "venner" med 300 days offline for ingen ting.

 

Diablo II Classic HC FTW. Det går på trettende året, spillet ernesten like givende som ved release og så lite krevende at man kan fint bruke en ti år gammel PC. Alle tosker leter desperat og forgjeves etter noe nytt og bra når det beste allerede er her enten man snakker spill, musikk, film, klær osv. Bare kjøp den nye møkka og betal premium pris.

 

Slik folk holder på er det nesten som keiserens nye klær. De faller for hype og oppstyr, legger penger på bordet og ender opp med ingen ting.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er uansett Diablo III stille som en kirkegård og items er ikke verd stort samme hvor gode de er. Jeg tror verdien på iitemene jeg hadde har tapt seg hundre ganger siden jeg sluttet å spille. Spillet er ræva og absolutt ikke Diablo annet enn i navnet. Folk har ikke en lang liste av "venner" med 300 days offline for ingen ting.

 

Javel? For bare noen måneder siden ble ET item solgt for 5500 euro, eller nesten 45000 kr. Er ikke det stort?

 

De beste tingene selger for jævlig mye, items blir solgt for tosifra antall milliarder hele tiden. En kamerat av meg solgte for eksempel et spyd til Invis for 25 mrd.

Lenke til kommentar

Diablo II Classic HC FTW. Det går på trettende året, spillet ernesten like givende som ved release og så lite krevende at man kan fint bruke en ti år gammel PC. Alle tosker leter desperat og forgjeves etter noe nytt og bra når det beste allerede er her enten man snakker spill, musikk, film, klær osv. Bare kjøp den nye møkka og betal premium pris.

 

Som du selv sier er Diablo 2 tretten år gammelt. Jeg elsket det da det kom ut, men spilte det så mye at jeg gikk drittlei. Selvsagt leter jeg etter nye og bedre spill, og jeg har faktisk funnet det flere ganger. For min del er Marvel Heroes faktisk en svært så verdig arvtaker (det er tross alt laget av David Brevik), og Path of Exile har mange svært gode sider. Premium pris? Begge er gratis... ;)

Lenke til kommentar

 

Som du selv sier er Diablo 2 tretten år gammelt. Jeg elsket det da det kom ut, men spilte det så mye at jeg gikk drittlei. Selvsagt leter jeg etter nye og bedre spill, og jeg har faktisk funnet det flere ganger. For min del er Marvel Heroes faktisk en svært så verdig arvtaker (det er tross alt laget av David Brevik), og Path of Exile har mange svært gode sider. Premium pris? Begge er gratis... ;)

 

Det finnes unntak, men folk flest betaler premium for dårlige spill. Alt for mange forhåndsbestiller spill de ikke engang vet hvordan blir eller så har noen kommet over en polert en previewsnutt som ikke er representativ for hvordan gameplay i spillet blir.

 

Spillindustrien i dag dreierseg desverrre mer om å selge inn hva som helst gjennom markedsføring enn å legge sjel og hardt arbeide inn i produksjonen. I gamle dager solgte spill på gode omtaler og jungeltelegrafen, for å få gode omtaler måtte man lage fantatstiske spill. I dag kan man selge spill på hype og strategisk markedsføring.

 

Jeg hadde et gjensyn med Diablo III for noen dager siden. Det holdt meg engasjert i nesten en time. Problemet er at man skal grinde over tid i et scenario som knapt er egntet til en eneste gjennomspilling. I Daiblo II tar man hundrevis av runs i Chaos Sanctuary hver bidige dag, sammen med andre ladder-spillere. Selv om man etter noen år kommer opp i millioner av runs er det fremdeles givende å kjøre på, mens Diablo III er til å spy av etter noen få runder. De som har rørt sammen makkverket har rett og slett ikke hatt peiling på hva de har drevet med.

 

Jeg har kanskje et annerledes syn på spill enn majoriteten. Jeg ønsker spill jeg kan spille jevnlig i mange år mens det virker som andre er fornøyd med spill de er helt ferdige med etter én gjennomspilling. Da ser jeg heller en film. Ikke alle filmer er egnet til å se flere ganger, men de fleste filmer underholder greit nok til å se én gang selv om det er en middelmådig utførelse kan det være et spennende konsept eller historie. Nå har også filmer blitt veldig rimelige og lett tilgjengelige gjennom streamingtjenester. Spill derimot blir bare mer og mer tidkrevende og da synes jeg at det er sjanseløst å sette igang med et spill som ikke er veldig bra. En film tar slutt etter halvannen til tre timer og kanskje vil man se ferdig bare for å få sluttet sirkelen selv om filmen knapt er halvveis verdt å se. Spørsmålet er hvorfor folk skal legge ned hundrevis ellr tusenvis av spilltimer i et spill som er lite annet enn elendig? Jeg ser ofte at folk i fortvilelse prøver å like spill som de har lagt ut penger for eller investert emosjonelt i fordi de fulgte utviklingen mot release og forventet seg noe stort.

 

Det kan være at jeg har oversett noe i Diablo III og dersom noen vet om aspekter ved spillet som gjør det verd å spille sanseløst inn i de smale timer år etter år vil jeg gjerne høre det. Hvis ikke er det eneste positive jeg kan komme på at man slipper å klikke på haugene av gull for å plukke de opp.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Du sammenligner hele tiden Diablo 2 og 3, men som sagt finnes det svært bra alternativer. Som jeg sa er Marvel Heroes laget av David Brevik. Du vet vel hvem det er? Han var en av de som startet Blizzard North, og står bak spill som Hellgate: London, Mythos og, ikke minst. Diablo 2. Når han kommer med et nytt ARPG burde du dermed få opp øynene og følge litt med, selv om det 'bare er et gratis spill'.

Lenke til kommentar

For å ta en annen side av saken da, så har jeg aldri giddet å spille D2C siden jeg synes D2X var og er mye, mye mer gøy. Mest pga. items siden det er flere ganger så mange kombinasjoner å velge mellom og større build diversity i tillegg til to ekstra klasser, begge som jeg liker veldig godt. Eller for å si det på en annen måte, jeg synes D2C er drittkjedelig og kunne aldri tenkt meg å spille det igjen.

 

Hvis vi tar en titt på historien kom D2C i Juni 2000. D2X kom året etter, men det var ikke før 1.09d content patchen som kom i desember 2001 at det ble noe dreis på det (for min del). Altså D2C var helt greit, men jeg spillte aldri lenger enn til rundt nightmare ca. før jeg la det vekk. Men, 1.5 år senere ble historien en helt annen, og D2 slik de fleste husker det var et faktum. Det gikk greit en stund, men etter hvert begynte også det å bli slitent. Hva gjorde de? Patchet spillet. Godt over 3 år siden første release.

 

Tar vi med denne tidslinjen til i dag, så er det snart 1.5 år siden D3 ble lansert, og selv om det nok kommer til å gå lenger enn 1.5 år før det er oppe på et brukbart nivå, så er historien uansett den samme. Loot 2.0, Paragon 2.0, ny class, nytt content, nye levels og et tonn med nye items +++ kommer garantert til å gjøre mye med hvordan spillet oppleves. Man slipper dog aldri unna enkelte konstanter som den i overkant barnevennlige grafikken, teite character animations eller den totalt intetsigende musikken, men jeg har stor tro på at spillet kommer til å bli vesentlig bedre.

 

Uansett. Har allerede kost meg i 400 timer med spillet, så jeg føler på alle måter at jeg har fått igjen for investeringen.

Lenke til kommentar

Fikk spart opp 20 Demonic essence her nå, og det blei jammen bedre enn forventet :) Både nye skuldre, og amulet

 

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Bifrost-2432/hero/179065

Bare til info så er det best for barbs å crafte vit skuldre, ettersom de har størst potensiale for både høy STR og VIT(VIT skuldre kan rolle opp til 300 STR, men bare 200 DEX eller INT) . Fikk selv http://eu.battle.net/d3/en/profile/Zarfax-2449/hero/5445870 de skuldrene etter over 200 crafts....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...