Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

For å gå fra normal til nightmare trenger du slett ikke være lvl 50. Det er kun fra nightmare til Hell dette gjelder. Hvis du har kommet deg gjennom nightmare og er lvl 30 har du blitt rushet av noen :p

 

Startet rett på Nightmare jeg ser du, såå ja.. Hva skal jeg gjøre nå? Kjedelig å gjøre det om igjen på samme vansklighetsgrad ;s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visste ikke engang at man kunne det på konsoll, det kan man ikke på PC :O

 

Kan hende at det har noe med demoen og gjøre, siden jeg lastet ned demoen først, og der fikk jeg velge mellom normal og nightmare.. Når jeg da kjøpte spillet, så fikk jeg fortsette på saven til demoen.

Uansett, noen tips på hvordan jeg kjapt kan levle fra 30 til 50, uten å måtte gjøre alt på nytt i samme vansklighetsgrad?

Lenke til kommentar

 

Kan hende at det har noe med demoen og gjøre, siden jeg lastet ned demoen først, og der fikk jeg velge mellom normal og nightmare.. Når jeg da kjøpte spillet, så fikk jeg fortsette på saven til demoen.

Uansett, noen tips på hvordan jeg kjapt kan levle fra 30 til 50, uten å måtte gjøre alt på nytt i samme vansklighetsgrad?

 

Hvis du kan stille på Monster Power, så still den til så høyt du klarer uten at det tar lang tid å drepe ting og spill om igjen, er ingen annen løsning. Spill gjennom questene så fort du klarer, start på f.eks siegebreaker questet i act 3 og jobb deg videre derfra.

Lenke til kommentar

har et spm ang vanskelighetsgrad jeg også...har forstått hovedgreia, Hell og nightmare osv, men på konsoll har man også vanskelighetsgrader innenfor hver av disse, ganske mange også..

Jeg begynte på "Hard" men ser nå at jeg kunne valgt en grad eller 5 hardere enn dette - men spørsmålet er om det er noen vits? det blir vel tøft nok på inferno uansett?

Får man fetere utstyr ved å f.eks velge "Master" istedet, og går jeg glipp av achievments ved å kun spille på hard?

 

Jeg lurer også på den lille DLC`n man får kjøpt, den med "Angelic wings" og et par "flasker" som gjør at man kan forandre fargene på rustningene..

Er det noen "hjelp" i å bruke dette i det hele tatt? forstår ikke helt funksjonen disse vingene har..blir man sterkere eller mer fryktinngjytende eller hva?

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

har et spm ang vanskelighetsgrad jeg også...har forstått hovedgreia, Hell og nightmare osv, men på konsoll har man også vanskelighetsgrader innenfor hver av disse, ganske mange også..

Jeg begynte på "Hard" men ser nå at jeg kunne valgt en grad eller 5 hardere enn dette - men spørsmålet er om det er noen vits? det blir vel tøft nok på inferno uansett?

Får man fetere utstyr ved å f.eks velge "Master" istedet, og går jeg glipp av achievments ved å kun spille på hard?

 

Jeg lurer også på den lille DLC`n man får kjøpt, den med "Angelic wings" og et par "flasker" som gjør at man kan forandre fargene på rustningene..

Er det noen "hjelp" i å bruke dette i det hele tatt? forstår ikke helt funksjonen disse vingene har..blir man sterkere eller mer fryktinngjytende eller hva?

 

Kjenner ikke til det vanskelighetsgrad systemet der, men som regel får du høyere sjanse til gode drops og mer XP i bytte mot at det tar lengre tid å drepe ting og at de slår hardere.

 

Når det gjelder vinger og fargene så får man kjøpt farger til vanlig også med in game currency, du får bare ikke akkurat de to fargene. Vingene har ingen funksjon utover å få karakteren til å se litt mer fancy ut ;)

Lenke til kommentar

har et spm ang vanskelighetsgrad jeg også...har forstått hovedgreia, Hell og nightmare osv, men på konsoll har man også vanskelighetsgrader innenfor hver av disse, ganske mange også..

Jeg begynte på "Hard" men ser nå at jeg kunne valgt en grad eller 5 hardere enn dette - men spørsmålet er om det er noen vits? det blir vel tøft nok på inferno uansett?

Får man fetere utstyr ved å f.eks velge "Master" istedet, og går jeg glipp av achievments ved å kun spille på hard?

 

Du kan ta ein kikk her: http://www.diablowiki.net/Diablo_3_console#Difficulty_Levels

 

Kort fortalt: Ja, frå og med Master I får du meir MF (større sjanse for betre utstyr), meir GF (meir gull) og meir XP. Gitt at den informasjonen framleis er riktig då så klart.

 

Om du faktisk vil få meir bra utstyr per tid, altså om det er meir effektivt å spele på Master II enn på Easy, er ein anna sak, men så lenge det gjere spelet meir utfordrande og dermed kjekkare så er gjerne det viktigast!

Lenke til kommentar

 

Hvis du kan stille på Monster Power, så still den til så høyt du klarer uten at det tar lang tid å drepe ting og spill om igjen, er ingen annen løsning. Spill gjennom questene så fort du klarer, start på f.eks siegebreaker questet i act 3 og jobb deg videre derfra.

 

Takk for tipset, nå rundet jeg endelig lvl 50. :)

Nytt spm., jeg har sett på mange livestreams i det siste, og da spesielt på KingKongor.

Ser at dem bare hopper rett inn i dungeon lignende ting, han kaller det for rifts. Er dette noe spesielt for Reaper of Souls? Eller finnes dette i vanlig D3? Om ikke - hva gjør folk i D3 etter å ha rundet spillet på Inferno? Er det da bare å lage en ny hero og starte på nytt?

Lenke til kommentar

Rifts er bare i RoS.

 

Etter inferno kan man lage ny character, eller man kan fortsette å farme etter nye og bedre items. Jeg har bare spillt PC, men jeg spillte opp til lvl 60 med alle chars før jeg begynte å farme noe særlig. Når jeg gikk lei av farming vekslet jeg litt mellom det og å ta achievements.

 

En ting er jo å runde inferno på letteste vanskelighetsgrad, det som driver de fleste er jo å få tak i gear som er godt nok slik at man kan cruise gjennom på vanskeligste.

Lenke til kommentar

Rifts er bare i RoS.

 

Etter inferno kan man lage ny character, eller man kan fortsette å farme etter nye og bedre items. Jeg har bare spillt PC, men jeg spillte opp til lvl 60 med alle chars før jeg begynte å farme noe særlig. Når jeg gikk lei av farming vekslet jeg litt mellom det og å ta achievements.

 

En ting er jo å runde inferno på letteste vanskelighetsgrad, det som driver de fleste er jo å få tak i gear som er godt nok slik at man kan cruise gjennom på vanskeligste.

 

Hvordan farmer folk da? Kjører igjennom spillet om og om igjen? :omg:

Lenke til kommentar

 

Takk for tipset, nå rundet jeg endelig lvl 50. :)

Nytt spm., jeg har sett på mange livestreams i det siste, og da spesielt på KingKongor.

Ser at dem bare hopper rett inn i dungeon lignende ting, han kaller det for rifts. Er dette noe spesielt for Reaper of Souls? Eller finnes dette i vanlig D3? Om ikke - hva gjør folk i D3 etter å ha rundet spillet på Inferno? Er det da bare å lage en ny hero og starte på nytt?

 

Det han hopper rett inn i mener jeg skal være en feature fra Reaper of Souls, såkalte endless dungeons eller noe sånt. Har ikke satt meg inn i RoS så veldig ennå, men dette eksisterer altså ikke per i dag på live.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er på konsollversjonen, men på PC får men særdeles lite igjen for MF gear kontra det man taper i effektivitet. Sistnevnte vil alltid være > over MF. Altså første pri er å klare så høy vanskelighetsgrad som mulig med gearet man har. Deretter kan man forsøke å prioritere noe MF. Er ikke som D2 der man kunne MF geare seg fra topp til tå og likevel cookie-cutte alt som fantes :p

Lenke til kommentar

Er blitt level 50 i konsollversjonen nå og har ikke fått den eneste ting som ikke er skreddersydd til den karakteren jeg spiller, dvs jeg finner ting til andre karakterer, med de 20-30 Legendary dropsa hittils har vært ting jeg trenger. Positivt det, men vil likevel si det er kunne vært greit å funnet fremtidig Wisard-utstyr som kunne ligge og godgjort seg i stash så lenge.(?)

 

vil og si at det er meget motiverende å fortsette å spille, selv etter å ha rundet det 1 gang. En del av Elite monsterne oppleves som totalt nye monstre med nye egenskaper etc og det dukker stadig opp dungeons i eksempelvis Nightmare som ikke var der i Normal.

 

Men må si at levlingen går altfor fort...og dette er muligens den eneste grunnen til at jeg en gang vil gå lei..

Er som sagt allerede level 50 og har ikke engang kommet til Act 4 på Nightmare ennå..(??)...

Jeg vurderer derfor å droppe HellMode, bare bli level 60 først såklart.

 

Det mest gøyale gearet hittils en en fantastisk liten amulett, som bl.a. "summoner en Treasure Goblin når man blir truffet" av monstre, en gang i ny og ne naturligvis, men mer enn ofte nok til at man merker at man har den på seg. Den dropper ikke bare dritt heller, men stadig vekk en legendary item :)

Den drar opp GF og MF statsa mine til 140% umiddelbart og er nok en amulett jeg kommer til å la neste karakter få kose seg med også. :xmas:

 

Hva skal man med Cash når det ikke finnes AH?? Merchants selger jo bare dritt likevel?

Lenke til kommentar

Det mest gøyale gearet hittils en en fantastisk liten amulett, som bl.a. "summoner en Treasure Goblin når man blir truffet" av monstre, en gang i ny og ne naturligvis, men mer enn ofte nok til at man merker at man har den på seg. Den dropper ikke bare dritt heller, men stadig vekk en legendary item :)

Den drar opp GF og MF statsa mine til 140% umiddelbart og er nok en amulett jeg kommer til å la neste karakter få kose seg med også. :xmas:

 

Oi, denne hørtes fin ut! :w00t: Hva heter denne amuletten? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...