Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ikke til å kjøpe det selv siden jeg spiller det på PC, men tror det kan slå godt an. Grafikken ser omtrent like bra ut og det ser ut som de har gjort en god jobb med UI og måten coop fungerer på.

 

Det er jo ikke noe auction house i console versjonen heller så de har istedet justert drop rates osv. slik at man finner mye mer og bedre gear ut gjennom spillet noe jeg tror bare er positivt. Skulle nesten ønske de gjorde det på PC også :p

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Kommer ikke til å kjøpe det selv siden jeg spiller det på PC, men tror det kan slå godt an. Grafikken ser omtrent like bra ut og det ser ut som de har gjort en god jobb med UI og måten coop fungerer på.

 

Det er jo ikke noe auction house i console versjonen heller så de har istedet justert drop rates osv. slik at man finner mye mer og bedre gear ut gjennom spillet noe jeg tror bare er positivt. Skulle nesten ønske de gjorde det på PC også :p

 

Det kommer garantert et Diablo 4 etterhvert, og jeg ville blitt svært overrasket om de hadde auction house der.

Lenke til kommentar

AH i seg sjølv var ikkje ei tabbe, men heller måten det vart utført på og korleis spelet vart bygd rundt det. Eg meiner, det ville vore ganske absurd å ikkje hatt med eit meir utvikla system enn kva ein hadde i D2, men det er sjølvsagt mange måtar ein kunne gjort det på.

Lenke til kommentar

AH er ingen tabbe nei. Tabben er at dropsa i spillet er basert på at AH er tilgjengelig + RMAH.

Dette blir forhåpentligvis fikset med loot 2.0 og andre mekanismer i RoS.

 

Nå er det en stund siden jeg spilte sist, men økonomien i HC (ikke rmah+items forsvinner ut av økonomien innimellom) var betraktelig bedre enn i SC.

 

Mange ønsker seg en AH fri mode, men hvordan vil det bli? Endeløs WTS/WTB spam i chat kanalene og tredjepartssider for salg/kjøp av items..

Lenke til kommentar

De kan lett ekskludere tradespam og tredjeparter med å account binde alt man finner i en "Ironborn" mode som mange kaller det. Det jeg har lest av rykter og blue posts er at de snuser i en ladder funksjon for D3, men en self-found/ironborn modus har det vært tyst om (ergo: lite sansynlig).

 

AH er fint og flott det. Problemet er som Bottekott sier at spillet har blitt for basert rundt det. Trekker man er parallell til D2 er prinsippet det samme: Man finner noe, selger det for en commodity og kjøper det man trenger. I D2 var det enten sojs, ists/HRs, charms e.l. og bytter i tradechannel eller forum. AH har bare gjort hele prosessen mye enklere, mindre tidkrevende og (nesten) risikofritt. Det som dog var fordelen i D2 var at man hadde muligheten til å finne upgrades selv i mye større grad. Man kunne også klare seg ganske langt untwinked, og med litt flaks. Nå skal man ha flaks ut av et ville helvete for å klare seg untwinked.

 

Slik jeg ser det er det primært to ting som mangler i D3. Det ene skal de prøve å fikse. Det andre har de ikke nevnt et ord om:

 

1. Itemization: Skaff items fordelt utover med høy mainstat/vit/cc/cd/as/loh/ls/resists og du er egentlig klar for enhver utfordring. Det passer til ALLE situasjoner, og ALLE skill-comboer. Her kommer det heldigvis en update, så det blir spennende å se hva de disker opp.

 

2. Skills: Her er det stort sett bare 1-2 builds som gjelder pr. class, alt annet er dritt, eller i det minste såpass mye mindre effektivt, og mye mindre gøy, at det er omtrent ubrukelig.

 

Greit nok, noen builds i D2 var totalt OP (Infinity CL sorc/hammerdin) i forhold til de andre, men det gjorde det ikke så mye mindre gøy lage andre builds som det er i D3.

 

Jeg var egentlig ganske fan og veldig optimistisk til skill-systemet i D3, men nå som et halvannet år har gått må jeg si det har feilet brutalt. De byttet ut 30 skills med litt over 20, men med 6 runer pr. stk. I teorien skulle dette multiplisere antall mulige builds med en ganske høy faktor, men istedet har det falt fullstendig i grus og har istedet blitt til at de har byttet ut 30 skills, og kanskje 4-5 builds pr. char som var veldig gode, og noen flere som var gode, men litt mer novelty, med ca. 20+ skills som roughly gir 2,5 billioner forskjellige kombinasjoner, men hvor de har klart det kunststykke å kun gjøre 1-2 av disse til brukbare kombinasjoner. Noen builds har selvsagt variasjoner, men jeg vil ikke å bytte ut en rune eller en skill for en ny build når resten er stort sett det samme.

 

Det som etter hvert har blitt veldig evident, er at utviklerne hos Blizzard faktisk ikke klarer, eller vil, eller gidder (hvem vet) å fikse på det. De har prøvd flere ganger å justere skills og runes, men når dagen er omme er de fleste fortsatt like jævla ubrukelige.

 

Edit: Leste nettop en blue post og de skal visst gjøre ytterlige endringer til mange skills, ikke bare nye skills fra 60-70. Men jeg er dog fortsatt sterkt i tvil på at skill-systemet noen gang blir bra med mindre de re-worker hele greia.

"We think the expansion is a great time for it, so we’ll be giving all of the existing classes (Barbarian, Demon Hunter, Monk, Witch Doctor, and Wizard) skill updates in Reaper of Souls. We’re looking to make adjustments that improve the experience for skills that are currently underused, or have balance issues. These changes will likely be part of the pre-expansion patch, but new skills will require players to purchase the expansion to access them."

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Spurte om dette for en tid siden men fikk aldri svar, og karakteren har forbedret seg betraktelig siden den gang.

 

Monken min begynner å klatre oppover MP nivåer, og sparker lett fra seg i MP 5 i hvertfall, har ikke prøvd høyere foreløpig. Spørsmålet er, hva bør være min neste oppgradering?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Urias-2609/hero/1851972

 

Jeg leter etter en nat ring med crit chance, og hvis jeg her heldig Vit og arcane resist og average damage. En nat ring med crit er dog fryktelig dyrt så jeg venter tolmodig på at noen er dumme og legger ut billig ;)

 

Skal også lage meg nye hansker, de jeg har nå har ikke crit chance så det er mye å hente der.

 

Hvilke andre items bør jeg fokusere på etter dette? Regner med det er mye å hente de fleste steder :D

Lenke til kommentar

Critchance er et must på hansker.. egentlig på alle items som kan rolle critchance.. Skuldrene dine kan med fordel craftes til noen med vit og %life om du er riktig heldig.

Da slipper du også vit på nat ring, noe som senker prisen en del.

 

Amuen kan lett oppgraderes med en velplassert craft

 

Skoene kan lett byttes, dual ress eller vit roll er noe jeg ville valgt.

Pants kan byttes med 9ias i stedet for 8ias som du har nå.

Beltet kan byttes med WH og chest kan craftes

 

edit: Innas helmets er svinbillige.. få en med dual ress eller &life

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...