Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom ikke inn, og det gnager litt, men slik er det vel når karakterene ikke er de beste. Litt merkelig er det at det i år er en poenggrense, da jeg har hørt tidligere at alle har kunnet kommet inn før?

 

Uansett, har håp om at det dukker opp noen plasser på restetorget, eller at jeg evt. kommer inn senere.

 

 

Edit: Er det noe mer en kan gjøre enn å være på ventelista og sjekke restetorget?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Tradisjonellt sett har poenggrensen for Informatikk bachelor på UiO vært "Alle" ja. Master har hatt en poenggrense på 50+ de siste årene.

 

Tror ikke det er noe annet man kan gjøre nei...

 

Jeg skal for øvrig være gruppelærer/studieassistent på introduksjonskurset, INF1000 - Grunnkurs i objektorientert programmering.

Så da ser jeg kanskje noen av dere i den forbindelse.

Lenke til kommentar

Stemmer, er bachelor jeg søkte, for å så ta 2 år til, etter de 3 første, for å få master.

Syns det er en smule merkelig at det plutselig ble innført enn poenggrense iår, skulle gjerne vist årsaken til det.

 

Men men, får håpe på det beste. Om noen skulle ha noen kjekke tips for hva en kan gjøre, si gjerne ifra.

Lenke til kommentar

må ha vært en sykt boom på noen av disse studiene i år.

 

Mitt studie, 5årig Systemutvikling og programmering gikk opp fra ca 45 til 50

5årig Microelektronikk gikk opp fra Alle ifjor (44 for 2 år siden) til over 52. Her tipper jeg d gikk spesielt opp pga det nå heter micro OG nano elektronikk ;)

 

Hva var grensa for 3årig Informatikk Bachelor iår? (jeg hadde d som nr2 på lista)

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Stemmer, er bachelor jeg søkte, for å så ta 2 år til, etter de 3 første, for å få master.

Syns det er en smule merkelig at det plutselig ble innført enn poenggrense iår, skulle gjerne vist årsaken til det.

 

Men men, får håpe på det beste. Om noen skulle ha noen kjekke tips for hva en kan gjøre, si gjerne ifra.

 

Poenggrensen ble vel innført fordi det var flere søkere enn ledige plasser, noe det ikke har vært tidligere år. Dermed settes poenggrensen til antall poeng sistemann som kom inn hadde.

Lenke til kommentar

Har du mottat brukernavn og passord i posten? Eventuelt en pinkode?

Du må registreres i systemet før du får logge inn på studentweb. Jeg vet at det er meningen at fadderene skal kunne hjelpe til med registrering etter informasjonsmøte dere skal på.

 

Jeg skal forresten være fadder også i år, for bachelor informatikk regner jeg med. Så da ser jeg kanskje noen av dere 11 august.

Lenke til kommentar

Det er korrekt. Var gruppelærer i kurset for et år siden, og det er stort frafall i løpet av semesteret. Det er stort sett da man faller fra, strykprosenten er ikke veldig høy for de som får lov til å ta eksamen.

 

For et år siden var det ganske mange som ikke fikk lov til å ta eksamen grunnet fusk på obligatoriske innleveringer

Lenke til kommentar
Hey, lurer på om det finnes noen bærbar-pc tilbud på UiO? vil bare være sikker før jeg eventuelt kjøper nå før studiestart

 

Ja, du f.eks. benytte deg av Uninett sine tilbud fra HP som du får kjøpt gjennom MPX.no. Du kan noen ganger få opptil 6000-7000,- i rabatt. Ta kontakt med HP fra din studentepost for å få aktiveringskode.

 

Se: http://forskningsnett.uninett.no/innkjop/pc.html

Lenke til kommentar
Hey, lurer på om det finnes noen bærbar-pc tilbud på UiO? vil bare være sikker før jeg eventuelt kjøper nå før studiestart

 

Ja, du f.eks. benytte deg av Uninett sine tilbud fra HP som du får kjøpt gjennom MPX.no. Du kan noen ganger få opptil 6000-7000,- i rabatt. Ta kontakt med HP fra din studentepost for å få aktiveringskode.

 

Se: http://forskningsnett.uninett.no/innkjop/pc.html

 

tusen takk! Gjelder alle tilbudene på den siden idag?

30% på dell bærbare pcer også, nice!

 

Men hvordan funker alle disse tilbudene a? Kan jeg regne med at alle disse rabattene gjelder for meg?

Skal jeg liksom bare sende mail og si at jeg er student på UiO og skal ha rabatt?

Er dette alle tilbudene UiO studenter får?

 

Takk igjen :)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...