Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hey viktig!

Noen som vet når timene starter presist? På forkurset så startet d 10:15 når d stod 10:00 på planen (men d stod 10:15 om man klikka litt rundt på forkurs sida)

Nå på planen så er d ikke merka av når d er pauser. Står bare timene 8-10, 10-12, 12-14 og 14-16.

Imorra starter jeg 10 ifølge planen men er det egentlig 10:15? Eller var det bare sånn på forkurset?

 

edit: Når får vi vite hvilke bøker vi trenger å kjøpe til de forskjellige emnene?

Endret av sureup
Lenke til kommentar
edit: Når får vi vite hvilke bøker vi trenger å kjøpe til de forskjellige emnene?

Sjekk kursets hjemmeside, det vil stå under Pensum/læringskrav. Eks: http://www.uio.no/studier/emner/matnat/ifi...pensumliste.xml

På forelesningen vil de si hvilket pensum de anbefaller å kjøpe i tillegg til evt. annet nyttig lesestoff. Har sjekket på Akademika Blindern og pensum for de fleste INF-fag finner man der så kan man titte før man kjøper også.

Lenke til kommentar
ja

time 1 sugde men time 2 var bra :)

 

Enig. Men jeg synes synd på foreleserne også, som må gjenta de samme standardbeskjedene om og om igjen. Det er sikkert ikke særlig givende. Jeg likte foreleseren i time én best, da. Han var morsom. Eller, de var egentlig veldig bra begge to. Humor er viktig, for det kan bli ganske slitsomt utover i semesteret.

 

Jeg skal på INF1040 i morgen også. Litt spent. Håper det blir bra.

Lenke til kommentar

Arne Maus og Ole Christian Lingjærde. Dette er folk som har peil.

Men husk at INF1000 også er et kurs om grunnleggende programmering, så det antas at studentene er helt grønne. :)

Dette er en helt ny verden for mange. Men det er selvfølgelig noen som allerede kan endel når de starter, da kan det bli litt dafft. Men ingen kan påstå at man kan "alt" innen programmering og Java.

 

For folk som går på DIG (digitale medier?) så skal jeg ha en av de gruppene der, vi fordelte idag tidlig. Husk at gruppelærerne er der for å hjelpe dere.

 

Benbjo: http://www.kurskritikk.no/

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

Maus er feeet kar. Bare legg merke til når han foreleser, alle de "EEEEEEH" "ØØØØØØH" ene han lager hele tia. Hadde han vært med i reklamen for BI (den med lettvekterne som flyr rundt) hadde han faen meg flydd som et jetfly med den øøøøøinga si :p Men nok om det. Han er en utrolig dyktig lærer og er utrolig ålreit å ha med å gjøre hvis det skulle være noe spesielt. Bruk han for det han er verdt og huk tak i han så ofte dere får muligheten :thumbup:

 

De heter termstuer fordi de er fulle av terminaler (linux greie).

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...