Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

AST1010 - Astronomi - en kosmisk reise

MEST2724 - Dataspill i et mediekomparativt perspektiv

 

Er de to tullekursene jeg har tatt, selv om AST1010 var ganske interessant. Hvis man ikke liker matte kan man få godkjent det som realfagskurs. Sistnevnte er bare sprøyt.

 

Synes det er en grei andel Linux maskiner i termstuene. Selv om oppgraderingen til RedHat5 gikk litt over stokk og stein for brukerne...

 

Greit med laptop-arealet på Abel også. Var et problem at folk med laptop okkuperte en terminal bare for å sitte med bærbar. Selv er jeg å finne på IFI nesten hver dag. :)

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Laptopplassene på abel førte til at jeg følte meg som i en forlatt spøkelsesby da jeg satt på vakt der. Heldigvis blitt bedre med tiden ettersom folk har begynt å benytte seg av det

 

RHEL5 er jo bare kos!

Vel, når klienten logger seg ut plutselig uten grunn eller Firefox2 bare kræsjer så er det ikke så kos lenger. Spesiellt hvis man ikke har lagret på en stund. Tror de fant ut av problemene til slutt, endog.

 

Ser at de har oppgradert til FF3 nå også.

Lenke til kommentar

Hei!

SKal selv starte på Informatikk bachelor til uka. Fikk dessverre ikke vært med på infomøtet idag grunnet ferie, gitt beskjed om at jeg ikke kunne komme. Men var det noe veldig viktig informasjon jeg gikk glipp av?

Sitter også å jobber med utdanningsplanen min nå, det jeg lurer på er hvor mye tid hvert fag tar? Hvis jeg velger ett "informatikk - bach" program fra menyen, kommer INF 1000, INF1040, Mat 1000 og Mat 1100 opp for høsten 2008. Vil dette være nok? Hva med valg av andre tillegsstudier? Og velger jeg nå studeplan bare for høsten 2008, eller må jeg også bestemme meg for de 2 1/2 andre studeårene også?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Du velger studieplan fra semester til semester. Det eneste valget du må ta er mellom MAT1000 og MAT1100 første semesteret. I bunn og grunn er det ikke stort poeng å velge noe annet utover dette. De første kursene er krevende nok i starten og vil ta opp nok tid. I tillegg danner de grunnlaget for de fleste andre kurs.

Men hvis man absolutt skal ta kurs utover de obligatoriske første semester så er INF kurs på 1000-nivå uten anbefalte / obligatoriske forkunnskaper mulige valg.

Lenke til kommentar

Jeg går Systemutvikling. 2. året nå med følgende fag:

 

INF2220 - Så vidt jeg har skjønt bygger dette videre på INF1010, altså java programmering. Har også hørt at det er svært vanskelig

INF1060 - C-programmering? Kan ikke dette fra før. Lurte på om jeg skulle gå til anskaffelse av boka C for Java programmers og boka C - the programming language.

INF1800 - Logikk. Virker som et ok fag :)

 

For de som begynner på informatikk nå har jeg følgende å si til emnene dere skal ha.

 

INF1000 - Innføring i java. Kjempegøy synes hvertfall jeg. Lett i begynnelsen så blir det vanskeligere. Møtte veggen på oblig 3, men klarte meg etterhvert. Gå på grupper om dere har problemer! Programmer sammen med folk dere blir kjent med også.

 

INF1040 - dritkjedelig for det meste. Vi hadde to forelesere i fjor. Den ene var ekstremt surrete og lerte veldig lite. Skjønte først store deler av faget under lesing til eksamen.

 

MAT1000 (nå MAT1001) - Grei oppsummering av 3MX + litt til.

Lenke til kommentar
Hva het foreleseren?

 

Dag Langmyhr.

 

Når jeg prøvde å koble opp til wlanet så sa bare laptopen at den ikke klarte å laste ned sertifikatet (kommer ikke til steget hvor den spør om bruker/pass). Prøvde ca alle instillinger men ingenting hjalp.. :<

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...