Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal man kunne benytte seg av avtalen til uninett?

 

Hvorfor ikke? Hvis Uninett klarer å forhandle frem avtaler som også gjelder sluttbrukerne (studenter/ansatte), så vil vel det bare være en fordel?

 

Se side 10 her:

http://studvest.no/arkiv/studvest200626.pdf

 

Prisene / rabattene på HP produkter varierer over tid, så kan lønne seg å følge med. Noe tilleggsutstyr får en også svinbillig!

Endret av ashore
Lenke til kommentar
da jeg kontaktet mpx så fikk jeg svar om at jeg får vite om eventuelle rabatter på skolen etter skolestart :)

 

Har aldri opplevd å bli informert om slike avtaler på UiO. Dette fikk jeg vite av medstudenter i fjor :)

 

Har kun sett på HP-rabattene. Akkurat nå er kanskje ikke alle tilbudene supre, men bare å følge med!

Lenke til kommentar

Har forsåvidt aldri visst om slike tilbud, det er ikke noe de informerer om, men det er forsåvidt ikke så farlig.

 

Noe nye studenter burde benytte seg av er gratis Microsoft programvare fra e-academy: http://www.ifi.uio.no/it/msdnaa/

 

Her får man gratis nøkler og aktivering (tror det er opp til 10 aktivering pr. produkt, ikke sikker) for en stor mengde MS produkter (ikke office pakken sist jeg sjekka, merkelig nok). Men har selv hatt bruk for WinXP 32bit, Vista 32bit, Visio og Visual Studio 2005

Lenke til kommentar
Noen som har noe å si om disse kursene:

INF1400 - Digital teknologi

INF1800 - Logikk og beregnbarhet

 

Begge kursene får nye forelesere i år, så ting kan forandre seg fra tidligere år. Sannsynligvis ikke i negativ retning.

 

INF1800 krever litt arbeid. Noe av pensum er spennende, men broparten er ikke det.. Om du går på inf-ba og valget står mellom INF1800 og STK1000 har jeg ikke noen anbefaling. Flertallet velger nok normalt STK1000.

 

INF1400 har vært sett på som lette studiepoeng. Omhandler enkle digitale kretser, og man behøver ikke erfaring fra elektronikk eller mye matematikk. Obligene har vært for enkle. Noen spennende "ekstra-forelesninger" om roboter, java me, bluetooth +++

 

Noe du lurer på?

Lenke til kommentar
Har forsåvidt aldri visst om slike tilbud, det er ikke noe de informerer om, men det er forsåvidt ikke så farlig.

 

Noe nye studenter burde benytte seg av er gratis Microsoft programvare fra e-academy: http://www.ifi.uio.no/it/msdnaa/

 

Her får man gratis nøkler og aktivering (tror det er opp til 10 aktivering pr. produkt, ikke sikker) for en stor mengde MS produkter (ikke office pakken sist jeg sjekka, merkelig nok). Men har selv hatt bruk for WinXP 32bit, Vista 32bit, Visio og Visual Studio 2005

E-academy er gull ja. Finfint å kunne laste ned et hvilket som helst MS os som iso og kjøre i vmware ;)

 

Ellers skulle jeg ønske det var flere nix maskiner på blindern. Synes det bare blir mer og mer windows for hvert år som går?

Lenke til kommentar

Sump fadderne? Spennende, hvem av oss var det mon tro...

 

Velkomsten på universitetsplassen er mest en formell greie for alle som ikke har møtt fadderene sine enda (typisk folk som ikke går på matnat). Men det kan jo være greit å høre rektors tale og litt sånt. Allsang pleier det å være og.

 

Ang nix er fordelingen ganske god, og har vært stabil hvertfall ca det siste året.

Termstua på vilhelm bjerknes hus har 35 linux og 34 windows, Abel har 42 linux og 39 windows, Fysikk har 17 linux og 24 windows, Informatikk-laveregrad har 27 linux og 14 windows. Pluss nye grupperom på VB, hvorav to med bare linux-maskiner, og et med windows. I tillegg mange nye tynnklienter på lesesalen i samme bygg, der kan du selv velge hvilket operativsystem du velger å starte i

Endret av macfjott
la til om velkomsten imorgen tidlig
Lenke til kommentar

Hmm. Det skal sies at jeg for det meste holdt meg på hundremeterskogen i vår. Og der var det *sukk* 4 linuxmaskiner.

 

Noen som har noen tips til lette, men ikke kjedelige kurs? Trenger å sanke et semester med tullekurs til før jeg starter på master. Gjerne noe innen etikk eller filosofi. (har allerede tatt ast1010)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...