Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Noen som har bestemt seg for å ta forkurset i informatikk? Jeg er enda litt usikker...

 

Jeg tenkte meg på forkurset. Har ikke programmert veldig mye før, så trenger nok det. Burde kanskje hatt matten også. Er non år siden jeg hadde 3mx, men jobber, så satser hardt på at jeg klarer henge med.

 

Kjenner jeg er litt spent i og med at jeg ikke har programmert no særlig før, og strykprosenten på enkelte fag er 50... Jaja. Får bli beinhard jobbing så satser vi på det ordner seg. Skal bli hyggelig å treffe dere folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er jeg meldt på forkurs.

 

Dere som har motatt brukernavn og passord til studentweb, fikk dere det med velkomstbrevet fra UiO, eller var det et seperat brev?

 

Separat.

 

uio.JPG

 

En som går/har gått på uio og kan forklare meg det om prioritet på faga?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Da er jeg meldt på forkurs.

 

Dere som har motatt brukernavn og passord til studentweb, fikk dere det med velkomstbrevet fra UiO, eller var det et seperat brev?

 

Separat.

 

uio.JPG

 

En som går/har gått på uio og kan forklare meg det om prioritet på faga?

 

Nærmere skolestart vil den der bli oppdatert slik at du kan velge prioritet på hvilken gruppe du helst vil være med på. Det har med timeplanen din å gjøre og jeg mener å huske det var ca. 4 grupper. Jeg valgte en gruppe som var tidlig på dagen, slik at jeg fikk klemt inn timeplanen min slik at jeg kun hadde undervisning/forelesning de 4-5 første timene fra man-tors. så jeg hadde resten av dagen til å ta det rolig å sitte på noen av datasenterne å jobbe.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Nærmere skolestart vil den der bli oppdatert slik at du kan velge prioritet på hvilken gruppe du helst vil være med på. Det har med timeplanen din å gjøre og jeg mener å huske det var ca. 4 grupper. Jeg valgte en gruppe som var tidlig på dagen, slik at jeg fikk klemt inn timeplanen min slik at jeg kun hadde undervisning/forelesning de 4-5 første timene fra man-tors. så jeg hadde resten av dagen til å ta det rolig å sitte på noen av datasenterne å jobbe.

 

Ok, takk. :)

Lenke til kommentar

Strengt tatt kan man gå på hvilken gruppe man vil, såfremt gruppelæreren sier det er greit og rommet ikke er stappfullt. Eneste er at man leverer obligene sine til gruppelæreren man originalt er satt opp på.

 

Det du først burde tenke på er din egen timeplan endog, se om det passer med evt. andre fag eller deltidsjobb.

Lenke til kommentar

Til info: Forkurset i informatikk er en innføring i bruk av systemene på Ifi. Ikke et introkurs som tar for seg programmering sådan. Om du har endel erfaring med data fra tidligere, er det mulig forkurset kan være litt i overkant. Dog bruker de i hovedsak Linux på ifi-kursene, men med endel erfaring fra før glir dette inn. Matteforkurs tror jeg sånnsett er mer relevant repetisjon uannsett bakgrunn. Men for all del, forkurset er bra å ha om man ønsker en mykere start, og ikke minst bli kjent med folk :)

 

PS: Dog er mine erfaringer her noe rustene, men tror det fremdeles er slik.. Deltok på informatikk forkurs i 1998, var gruppelærer semesteret etter, og kursholder fra ca 1999-2002 tror jeg..

Lenke til kommentar
Timeplanen til forkurset ligger her http://www.ifi.uio.no/inffork/timeplan.shtml

Der er det mulig å titte på en del av forelesningsnotatene av det som vil bli gjennomgåttt. Det kan være en ide å titte gjennom det hvis man er usikker på om man trenger å gå på det eller ikke

 

For de som ikke har sett det så er det endel info her om hva som vil bli gjennomgått på forkurset. Nå er det bare noen dager igjen til informasjonsmøtet deres, kanskje jeg møter noen av dere på mandag? Skal være fadder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...