Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet åpne lekker mye lyd, men ca. hvor mye? Kan du liksom høre det ti meter bortenfor elns?

Tja, har ikke testet med vilje, men med greit nok volum på hører jeg det når jeg går ut døra. Døra er da rundt 3.5 meter unna hodetelefonene. På normalt lydnivå kan det høres fra rundt 1-1.5 meter.

Husk også at Fidelio X1 har store klokker og ganske stor hodebøyle. Siden du prøvde å sammenligne med Momentum tok jeg også verdien i brukbarhet ute blant folk. Momentum er bedre om man ønsker dette da de ikke brauter på samme måte.

 

Annet enn det så trenger man ikke noe AMP for å drive Fidelio X1. Det er bare 30Ohms impedanse så du vil få bra nok lydtelefon kun fra en mobil. Dog vil lyden bli veldig forbedret om det drives av en bedre AMP og eventuelt en DAC om man ikke sitter på et bra lydkort.

Lenke til kommentar

Tja, har ikke testet med vilje, men med greit nok volum på hører jeg det når jeg går ut døra. Døra er da rundt 3.5 meter unna hodetelefonene. På normalt lydnivå kan det høres fra rundt 1-1.5 meter.

Husk også at Fidelio X1 har store klokker og ganske stor hodebøyle. Siden du prøvde å sammenligne med Momentum tok jeg også verdien i brukbarhet ute blant folk. Momentum er bedre om man ønsker dette da de ikke brauter på samme måte.

 

Annet enn det så trenger man ikke noe AMP for å drive Fidelio X1. Det er bare 30Ohms impedanse så du vil få bra nok lydtelefon kun fra en mobil. Dog vil lyden bli veldig forbedret om det drives av en bedre AMP og eventuelt en DAC om man ikke sitter på et bra lydkort.

Er ikke så nøye om de fungerer ute blandt folk, men det er jo er jo en fordel da jeg ikke er sikker på om jeg vil bruke dem mer utendørs i fremtiden (mine nåværende er ganske store). Lurer egentlig mest fordi jeg liker å ligge i sofaen i stua og lytte, men ønsker jo ikke å irritere de andre som også oppholder seg i stua. En fordel med Momentum er jo at de ikke har bruk for noen DAC/amp, som jeg ikke har. En anmelder for Lyd & Bilde sa at X1 fungerer dårlig med mobil.

 

Jeg har bestilt Momentum, men hvis de ikke passer mine litt over gjennomsnittet store ører sender jeg dem tilbake og bestiller Fidelio X1 + FiiO E07K. Antar det er denne DAC-/amp-en fungerer best i sofaen. Hvilken DAC/amp har du?

Endret av Pescado
Lenke til kommentar

Hvor mye lyd åpne hodetelefoner lekker varierer en del. Da jeg hadde Grado GS1000i så merket jeg faktisk null forskjell i isolasjon med disse på hodet kontra ingenting rundt ørene. Det betydde i sin tur at det måtte være stille i rommet for at stille partier i sangene ikke skulle bli overdøvd av ulyder utenfra. De lekket også lyd som et par små høyttalere og du kunne høre dem på flere meters avstand om det var stille.

 

HD800 isolerer litt mer, men åpne er fortsatt åpne, så jeg ville egentlig ha gått for noe lukket eller halvlukket om jeg skulle oppholde meg i et rom med flere andre.

Lenke til kommentar

Noen som vet om iPhone 5-øreproppene er like dårlige som for 4-eren?

Vurderer å kjøpe nye propper i julegave til familiens iPhone-eiere.

 

Vurderer Fidelio S2, men skulle gjerne sett noen bra propper med en sånn "ledningsbrønn", så man ikke må stappe en halvmeter med ekstra ledning i en eller annen lomme.

Lenke til kommentar

Noen som vet om iPhone 5-øreproppene er like dårlige som for 4-eren?

Vurderer å kjøpe nye propper i julegave til familiens iPhone-eiere.

 

Vurderer Fidelio S2, men skulle gjerne sett noen bra propper med en sånn "ledningsbrønn", så man ikke må stappe en halvmeter med ekstra ledning i en eller annen lomme.

EarPodsene var overraskende gode, faktisk, men fortsatt muddy i de nedre registrene. Jeg likte ikke passformen noe særlig, men de hadde god lydscene i forhold til pris/at de var inkluderte.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Hva burde jeg gå for når jeg er litt døv? Trenger noen headsett/propper med gode mellomtoner, blødning av lyd har ikke noe å si. Jeg skal bruke det på et nettbrett/mobil, så 32/64 OHM ?

 

Jeg er litt døv når det gjelder mellomtoner, så jeg trenger et headsett som virkelig er høy på mellomtoner.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Du finner mange billige på dx.com men det er veldig variabel kvalitet der. Kjøper du noen derfra kanskje du blir fornød med en av dem, kanskje kaster du bort 200 kr. Legger du litt i det så er du mer safe på hva du får.

Du gjør neppe noe dumt hvis du velger de Evil-Duck linker til. De får generelt gode reviews og prisen/ytelse med det tilbudet er godt over godkjent hvis du tar deg råd til det. Bra produsent også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tja.. det vet jeg ikke helt, de som ligger i esken der er vel helt greie , hverken mer eller mindre. For under 200 får du ikkje noe betydelig bedre. for 369,- en liten periode nå derimot :)

 

http://cdon.no/elektronikk/klipsch/klipsch-reference-s4-in-ear-black-orange-p4203557

Du finner mange billige på dx.com men det er veldig variabel kvalitet der. Kjøper du noen derfra kanskje du blir fornød med en av dem, kanskje kaster du bort 200 kr. Legger du litt i det så er du mer safe på hva du får.

Du gjør neppe noe dumt hvis du velger de Evil-Duck linker til. De får generelt gode reviews og prisen/ytelse med det tilbudet er godt over godkjent hvis du tar deg råd til det. Bra produsent også.

 

 

Aha, lurer egentlig bare på å bytte ut de jeg har, men tror ikke jeg gidder hvis jeg må ut med såpass mye penger :O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...