Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så bra ut den løsningen, eneste jeg ikke liker er den ekstra ledningen til hodet, blir mer rot.

 

Plasseres denne bare på bordet? Jeg ser i utgangspunktet etter noe som kan festes over skjermen, som et webcam.

Bordmikrofon, ja. Kan kjøpast stativ og så den kan settast over skjermen. Har ikkje gjort det sjølv, men har planer om å gjere det. :)

Lenke til kommentar

Modmic er uten tvil en god løsning - du får god lydkvalitet og den plukker opp lite støy fra rommet siden du får den nært deg. Bordmic som står langt unna / evt. mic som henger på skjermen blir fort så langt unna at det kan plukke opp mye støy, eller gå ut over lydkvaliteten.

 

Jeg bruker et smådyrt logitech webkamera med stereomic som sitter under skjermen min. Det funkerer... såvidt. Men det frister med noe "bedre" - jeg har sett meg ut denne: http://www.thomann.de/gb/the_tbone_gz400_grenzflaechenmikrofon.htm

 

Se an dine behov, spesielt i forhold til om du er avhengig av en mic som plukker opp lite bakgrunnsstøy. Vær obs på at også dyre mikrofoner kan ha problemer med dette.

Lenke til kommentar

Så bra ut den løsningen, eneste jeg ikke liker er den ekstra ledningen til hodet, blir mer rot.

 

Plasseres denne bare på bordet? Jeg ser i utgangspunktet etter noe som kan festes over skjermen, som et webcam.

Vel, jeg ville ikke kjøpt G35, jeg har det selv og brukte det en stund, og det funker for så vidt... Men, akkurat nå har jeg MDR-MA900 fra Sony (jeg kan nok kalles en Sony fanboi, med MA900, MDR-1RBT, flere Xperia produkter etc.), og Samson GO Mic. Jeg har ihvertfall aldri hatt en bedre kombo til spill personlig. MA900 er himmelsk til spilling. Om jeg vil ha mer lukket lyd slenger jeg på meg MDR-1RBT, da de lukker veldig mye lyd ute, men har naturlig nok mindre lydbilde da de er lukket (men har overraskende godt lydbilde synes jeg (er ikke noe audiofil proff)).

 

Legger ved en sample av GO Mic her, der jeg kjapt demonstrer lyden fra de tre forskjellige modusene mikrofonen har, uten at det har vært noe software tatt i bruk for å forandre noe.

 

https://drive.google.com/file/d/0B3vhwl1mF8a3RGYyZ2xwNUxRaDQ/edit?usp=sharing

Endret av Halsoy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hmm, gruet meg egentlig til å putte inn DT770'ene mine inn i den nye bærbare PC-en. Den stasjonære har vel det nye innebygde lydkortet fra Realtek, og det høres spinkelt ut og lavt ut.

 

Puttet de som sagt inn i den bærbare, og satt på Money for Nothing. Jeg fikk helt gåsehud, har aldri hørt slik lyd fra klokkene før! De spiller betraktelig høyere og mer fyldig nå, enn de gjorde i den gamle PC-en.

 

Er en Vivobook S400, står SonicMaster på den, men trodde egentlig det var mest høyttalerene, men ser ut til at lydkortet også er tuklet med :love:

Lurer på hvordan lyden er fra en DAC og en ordentlig forsterker :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Umuli å si uten å vite hvilken kilde du skal bruke , musikk du hører på og omgivelser de skal brukest i (om du trenger lydisolering osv.) . Men noen som går igjen mye i d siste er Philips Fidelio X1 , Sennheiser Momentum og Audio Technica ATH-M50 alle 3 med forskjellige bruksområder og krav til kilde.

Takk for svar! Jeg bestilte akkurat ATH-M50 fra netonnet for 1100,-

 

Så får vi se.... :)

Lenke til kommentar

Mottok mine Sennheiser Momentum i dag. De lyder jo faktisk dårligere en ATH-M50 etter min mening. Hvordan er det mulig?

Folk har forskjellig smak.

 

Det er også vanlig å venne seg til lyden i hodetelefonene man allerede har, og derfor bli skuffet når man prøver noe nytt...selv om det skulle være bedre. Dette er mye av grunnen til mytene om innspilling av nye hodetelefoner; man venner seg rett og slett til den nye lyden.

 

 

(jeg sier ikke at innspilling av hodetelefoner har null effekt, men at effekten er sterkt overvurdert)

Lenke til kommentar

Folk har forskjellig smak.

 

Det er også vanlig å venne seg til lyden i hodetelefonene man allerede har, og derfor bli skuffet når man prøver noe nytt...selv om det skulle være bedre. Dette er mye av grunnen til mytene om innspilling av nye hodetelefoner; man venner seg rett og slett til den nye lyden.

 

 

(jeg sier ikke at innspilling av hodetelefoner har null effekt, men at effekten er sterkt overvurdert)

 

Jeg vil nok mer si at de lyder akkurat det samme enn anerledes fra ATH-M50. Når jeg ser at alle anmeldelser hyller lydkvaliteten og gir den topp score over alt, begynner jo jeg å lure på hvorfor jeg ikke føler tilsvarende. Kan vel ikke ha fått et falskt par? (Bestilte fra Netonnet).

Lenke til kommentar

 

Jeg vil nok mer si at de lyder akkurat det samme enn anerledes fra ATH-M50. Når jeg ser at alle anmeldelser hyller lydkvaliteten og gir den topp score over alt, begynner jo jeg å lure på hvorfor jeg ikke føler tilsvarende. Kan vel ikke ha fått et falskt par? (Bestilte fra Netonnet).

 

Kanskje det er frekvensresponsen du ikke liker.

De er ganske dempet i diskanten og også dempet i bassen i forhold til det du er vant til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Har fått mine ATH-M50 og er egentlig ganske fornøyd. Er kresen på lyd, men har ikke prøvd så mye så jeg skal ikke prøve meg på en sammenligning. Det morsomme er at en hører mange nye ting på favorittsangene som forsvinner i Koss og annet ræl.

 

Hørte dog tilfeldigvis på Thrift Shop (ikke til vanlig altså... :) på Spotify. I starten, et par sekunder etter trommene kommer inn så begynner jeg å høre knitring. Denne vedvarer en stund (jeg mistenker hele sangen, men det virker som det drukner litt i bassen). Hva tror dere er "galt"? Sangen, spotify, ørene eller headsettet?

Lenke til kommentar

Sitter nå og koser meg med et sett nyinnkjøpte B&W P7. Prøvde Sennheiser Momentum først, men de satt ikke særlig godt på huet, selvom lyden absolutt var brukbar. P7'ene satt derimot som støpt, og med hakket bedre godlyd var det ikke mye som skulle til før jeg dro kortet, gitt. De låter riktignok litt "varmt", med en del ekstra punch i de nedre frekvensene, men det passer meg ganske bra iom at det går mye i progrock og annen "punchy" musikk. Kan virkelig anbefale å ta en lytt på disse her... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...