Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ting som gjør meg glad? Akkurat nå:

 

  1. Blitt 16 og begynt på "moped"-førerkort. (Nettopp flyttet utenlands, derfor "moped" og ikke AM. "Moped" her = "veldig lett motorsykkel" i Norge.)

  2. Bestod CT-prøve (=teoriprøve til førerkort i Norge) for en times tid siden. Måtte ha 45 av 50 rette, hadde 49 :). (Her tar man teoriprøven hos "Biltilsynet" før man har lov å kjøre en meter på vei sammen med kjørelæreren. Inntil den er bestått er det bare opplæring på lukket område.)

  3. Det nye rommet mitt. Gjør meg aller mest glad, men gir meg også litt å gruble på...

  4. I ferd med å få min første venn etter at vi flyttet.

Lenke til kommentar

 

FIKK DRØMMEJOBBEN JA JA JA

Hva slags jobb er det?

 

Systemutvikler. Programmering.

Jobben i seg selv er kanskje ikke det mest spennende i verden, men det er et firma med mye gryn. De tilbyr fleksitid, mulighet for hjemmekontor samt at jeg får en laptop av dem som jeg kan bruke fritt.

 

Kom meg inn uten utanning, feels good

Lenke til kommentar

Kredittkort er aldri en løsning, det vet jeg....

 

Men moro så lenge det varer.

 

Gratulerer med kul jobb derimot...

 

Det som gjør meg glad er Breaking Bad, men nå har jeg ikke flere episoder igjen. Får vente til next episode dvs hele boksen er kjøpt....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg så ingen annen løsning hvertfall.

Får lønn på etterskudd, den 27. i hver måned. Det vil si at jeg får lønning for halve måneden her 27. februar ettersom jeg begynner å jobbe på mandag.

Den første fulle lønninga kommer altså ikke før 27 mars!

 

Det vil si at jeg ikke har noe som helst penger innen da. Har leta etter arbeid lenge og har blitt helt tom for midler.

Så jeg må sette kredittgrensa til forventet lønn, og betale ned alt hver gang jeg får lønn.

Dersom jeg klarer å forholde meg til dette så betyr det egentlig bare at jeg tar i bruk lønna før jeg får den.

Problemet oppstår først ved eventuell oppsigelse, da ligger jeg en måned etter.

Vet om flere som gjør det slik, men de er nok kanskje mer etablerte enn meg.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Jeg så ingen annen løsning hvertfall.

Får lønn på etterskudd, den 27. i hver måned. Det vil si at jeg får lønning for halve måneden her 27. februar ettersom jeg begynner å jobbe på mandag.

Den første fulle lønninga kommer altså ikke før 27 mars!

 

Det vil si at jeg ikke har noe som helst penger innen da. Har leta etter arbeid lenge og har blitt helt tom for midler.

Så jeg må sette kredittgrensa til forventet lønn, og betale ned alt hver gang jeg får lønn.

Dersom jeg klarer å forholde meg til dette så betyr det egentlig bare at jeg tar i bruk lønna før jeg får den.

Problemet oppstår først ved eventuell oppsigelse, da ligger jeg en måned etter.

Vet om flere som gjør det slik, men de er nok kanskje mer etablerte enn meg.

 

Ja det går nok bra, men jeg tror jeg fikk litt mer kredit enn deg. Var bra når jeg hadde jobb, men litt slit når jeg ikke hadde jobb lenger.

Lenke til kommentar

Jeg så ingen annen løsning hvertfall.

Får lønn på etterskudd, den 27. i hver måned. Det vil si at jeg får lønning for halve måneden her 27. februar ettersom jeg begynner å jobbe på mandag.

Den første fulle lønninga kommer altså ikke før 27 mars!

 

Det vil si at jeg ikke har noe som helst penger innen da. Har leta etter arbeid lenge og har blitt helt tom for midler.

Så jeg må sette kredittgrensa til forventet lønn, og betale ned alt hver gang jeg får lønn.

Dersom jeg klarer å forholde meg til dette så betyr det egentlig bare at jeg tar i bruk lønna før jeg får den.

Problemet oppstår først ved eventuell oppsigelse, da ligger jeg en måned etter.

Vet om flere som gjør det slik, men de er nok kanskje mer etablerte enn meg.

Bruk mindre penger enn du får i lønn, så løser problemet seg over tid.

 

Etablerte bruker kredittkort fordi en får prosenter ved bruk når man handler. Man bruker det ikke til å leve fra hånd til munn slik du skisserer.

 

Det er forøvrig ikke uvanlig å betale om forskudd i din situasjon. Men om du trenger hele lønna di allerede nå så hjelper vel ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...