Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Gir den til katta.

Spørsmålet var heller retter mot hva man svarer når fiskerioppsynet kommer og lurer på hvorfor du har fisket en fredet art. Er 'jeg fisker egentlig sei men den dumme torsken der svelget kroken så langt ned at jeg ikke kunne fjerne kroken uten å drepe den' en godkjent unnskyldning? Kan du påberope deg at en fredet fisk er 'bifangst'?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet var heller retter mot hva man svarer når fiskerioppsynet kommer og lurer på hvorfor du har fisket en fredet art. Er 'jeg fisker egentlig sei men den dumme torsken der svelget kroken så langt ned at jeg ikke kunne fjerne kroken uten å drepe den' en godkjent unnskyldning? Kan du påberope deg at en fredet fisk er 'bifangst'?

 

Tipper det som enkelte utilsiktet får på stang, er så lite og ubetydelig at de ikke bryr seg om det. Er sikkert storfisking de ser på.

Lenke til kommentar

Hva gjør at noen blir fortere full enn andre? For utenom det åpenbare som vekt og resistans.

 

Det bare ser sånn ut. Fordi folk reagerer forskjellig på alcohol. Noen blir sånn som Støre i pridetoget etter en drink, mens andre ser du ikke noe på før de detter av stolen.

Endret av Delvis
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det handler om avstanden mellom sporene. Hvis du har to skruer av lik diameter og høyde, så vil den med flere "ringer" være finere gjenget en den andre.

 

Jeg vet ikke hva man egentlig kaller de forskjellige nivåene av spiralen som går oppover en skrue. Jeg skrev sirkler, fordi jeg ikke kommer på noe annet.

 

For å si det på en annen måte. En fingjenger har mindre stigning per om dreining enn en grovgjenger.

Lenke til kommentar

Tror det at hvis du bruker blå jensen, så biter ikke torsk på det. Men det meste annet biter bra på det.( egen erfaring).

Joda, med litt erfaring kan du fiske på en måte som reduserer sjansen for å få torsk på kroken men sikker blir du aldri. Så hva sier fiskeinspektøren om du drar opp torsk som 'bifangst'?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...