Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Det er vel ulogisk med frosne brødskiver.

Jeg bruker ofte brødskjæreren i butikken, og fryser det ned. Så tar jeg bare ut de skivene jeg har behov for, da holder resten seg mye lengre. For meg er det variabelt hvor mye brød jeg spiser så dette er den mest praktiske løsningen for meg. Er jeg i en periode hvor jeg spiser en del brød kan det være at jeg kun deler brødet i to, og så tar ut en halv del om gangen, da blir det spist opp før det blir for dårlig/gammelt.

For husholdninger med flere personer så er dette trolig ett ikke tema da ett brød blir spist opp i løpet av en dag eller to.

 

Interessant. Det vil ikke føre til tining, men at de blir ujevnt stekt. Min slår seg tilsynelatende på som normalt.

Jeg har aldri brukt den eller sjekket manualen for å se hva den gjør, kun testet i noen få sekunder. Så det er mulig at innsiden blir slått på etter en stund. Jeg har også tenkt at det vil føre til ugjevn oppvarmning/steking. Bagle funksjonen som kun slår på innsiden gjør nettopp dette, og fungerer fint til bagles og hamburgerbrød når man kan vil riste den ene siden. Endret av Crowly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Brødet blir ikke ristet.

Det jeg lurer på er selvsagt hva som er forskjellig fra den ene innstillingen til den andre. Er det tiden, er det varmen, etc... Det ser ikke ut til at du vet dette, så hvorfor svarer du?

Hvorfor spør du idiotiske selvforklarende spørsmål? Skal jeg stille spørsmål om hva på-knappen på TV-et mitt gjør og?

 

På min brødrister, om jeg bruker tinefunksjonen og har i frossent brød, så blir ikke brødet ristet. Det blir smålunket og tint. Trykker jeg bare på ristet brød blir brødet overraskende nok ristet.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Hva gjør tine-knappen på brødristeren?

Tiner frosne brødskiver...

Ja er det det? Det er vel ulogisk med frosne brødskiver. Og det er ikke rett måte å tine

noe frossent på. Det skal skje langsommere.

Tenker at det er til å bare varme brødskiver med.

Frosne brødskiver er genialt. Spesielt om man er singel og/eller spiser lite brød. Alltid brød som ikke blir tørt. Man tar bare opp noen skiver noen timer før man skal bruke dem eller man tiner dem i brødristeren. Skal man smøre niste så kan man smøre på frosne skiver. Endret av Sexylubb1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Brødet blir ikke ristet.

Det jeg lurer på er selvsagt hva som er forskjellig fra den ene innstillingen til den andre. Er det tiden, er det varmen, etc... Det ser ikke ut til at du vet dette, så hvorfor svarer du?
Hvorfor spør du idiotiske selvforklarende spørsmål? Skal jeg stille spørsmål om hva på-knappen på TV-et mitt gjør og?

 

Hva i ...?   Tråden blir ikke noe bedre av at du søpler til det du mener er dumme spørsmål med toskete svar.  Analogien din er forøvrig håpløs.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tok en test på min. Satt den på 2, vanlig ca 1:26 minutter, defrost 1:45 minutter. Og jeg tok feil mtp hvilke bånd som ble tent, alle ble slått på, jeg ble lurt av at de indre er mindre lys sterke og ved en veldig kort test/sjekk så så det ut som de var av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, tanken er nok god, men det spørs om det fungerer like godt i praksis. Jeg regner med at det er tenkt noe ala "Ved innstilling/tid X får jeg perfekt ristet brød, når skiven(e) er fryst trengs det Y ekstra tid for å oppnå samme resultat. Ved å ha en knapp som legger til Y, så trenger man aldri å endre på X".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye må du drikke pr. dag, pr. uke, pr. år for å være en av antallet som defineres alkoholiker?

Er definisjonen av alkoholisme den samme i alle verdens nasjoner, hos alle i verdens ulike helseorganer?

 

Om du ikke selv kan definere hva en alkoholiker er så hjelper det lite med en liste som gjør det for deg, om du ikke bryr deg om hva listen er bygget på så kan jeg lage en liste, men tipper at listen min ikke vil være noe å stole på, forståelig nok.

 

Kan du derimot definere alkoholisme til en viss grad, som en tommelfingerregel som baserer seg på snitt alkohol inntak så kan du lage deg en egen oversikt ut ifra wiki artikkelen om alkohol forbruk pr innbygger i året.

Nærmere enn det tror jeg ikke du vil klare å komme.

Lenke til kommentar

Alkoholisme (alcohol use disorder) defineres ut fra ICD-10- og DSM-5-kriterier. Jeg har ikke bøkene i nærheten akkurat nå men mengden alkohol har relativt lite å si for diagnosen, i likhet med andre former for rusmiddelavhengighet.

 

Her er en oversikt fra WHO: http://www.who.int/gho/substance_abuse/burden/alcohol_prevalence/en/ Høyest prevalenstall finner man i østeuropeiske land.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Frosne brødskiver er genialt. Legger du de spredt på kjøkkenbenken, tiner de på 10 minutter.

 

Sjølv tiner eg aldri brødskivene. Eg smører på brødskivene i frossen tilstand og pakker dei tett i matboks eller papir.

 

Då tiner dei sakte i løpet av ein time, og held seg kalde i enda nokre timar etter det.

 

Resultatet er at ved lunsjtider så har eg tinte brødskiver uten svett ost.

Lenke til kommentar

 

Frosne brødskiver er genialt. Legger du de spredt på kjøkkenbenken, tiner de på 10 minutter.

 

Sjølv tiner eg aldri brødskivene. Eg smører på brødskivene i frossen tilstand og pakker dei tett i matboks eller papir.

 

Då tiner dei sakte i løpet av ein time, og held seg kalde i enda nokre timar etter det.

 

Resultatet er at ved lunsjtider så har eg tinte brødskiver uten svett ost.

 

Ja, fungerer ypperlig til akkurat det.
Lenke til kommentar

Det ville jeg tro. Man kan jo legge inn kjønn i profilen sin. Dette er ikke påtvunget, så statistikken er jo nødvendigvis ikke 100%. Hvis man antar at sannsynligheten for at en mann legger inn sitt kjønn er like stor som en kvinne, vil likevel statistikken kunne generaliseres til en viss grad.

 

EDIT: Om det ligger offentlig noe sted, derimot, det vet jeg ikke.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...