Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

 

Men blir det mindre isdannelse på et vasket fly?

Tror ikke det inneholder deicing kjemikalier når de vasker flyene. Bruker ikke det for småfly mener jeg, så jeg tror ikke de bruker det for kommersielle.

 

 

 

Har du noen gang polert bilen eller vasket frontruten med vannavstøtende middel?  I ukene etterpå vil vannet simpelthen trille av bilen som klinkekuler. 

 

Det er mulig de har noe av det samme i vaskehallen til flyene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei nå sier jo ikke artikkelen at den er det heller. Men at man får mindre co2 utslipp....

 

Så i tillegg til rent fly, lite drag, ikke motorer under unødvendig deicing,hva mer trenger du?

 

Deicing handler vel forøvrig mer om å fjerne is som å forhindre is? De fjernet hverfall allerede eksisterende is sist eg fløy. De sa ingenting om at de måtte deice fordi de var redd for ising....

 

Og en link er aldri å fornekte...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/De-ice

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

I "Olsenbanden møter Kongen og Knekten" må K & K betale 62.000 i 1974-valuta , hva er det i dagens penger ?

 

På "Selskapsreisen" kosta flybilletten 1000 , det var nok en del penger i 1980 :p

Lenke til kommentar

I "Olsenbanden møter Kongen og Knekten" må K & K betale 62.000 i 1974-valuta , hva er det i dagens penger ?

 

På "Selskapsreisen" kosta flybilletten 1000 , det var nok en del penger i 1980 :p

I dagens kroner (2015) hadde det blitt 361 150,-.

En prisstigning på 482.

 

Her har du en kalkulator (nederst) som du kan regne som du vil :)

http://www.ssb.no/kpi

 

Edit: Woops Mannen kom meg i forkjøpet.

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

*Det* er mye penger å vaske opp for :p

 

Går ut fra at scenene med Kongen og Knekten på Grand Hotel var i studio eller var det on location ?

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Hva skal en person i rullestol gjøre når det brenner og det kun er heis og trapper ut? Ta heisen selv om man får beskjed om å ikke ta heisen når det brenner?

Det er dette som er grunnen til at det er krav om brannceller. Då vil ein kunne vente på midlertidig sikkert sted som då enten er i eiga leilighet eller i gangen alt etter kvar brannen oppstår.

 

Grunnen til at en ikkje skal bruke heisa er at dersom heisa stopper så er det ingen som kan redde vedkommande, men det fins heiser som også er eiga branncelle slik at den kan benyttast ved brann, dette er vanligast i høge bygningar.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...