Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (På 1.11.2021 den 15.48):

Fra måten dere skrev så trodde jeg Foundation var en eldgammel serie..

Kommer vel litt an på hva man legger i "eldgammel".

Asimov startet på historien under krigen, i 1942. Det ble senere til en trilogi, med tre bøker.

Så 30 år etter at den siste boka ble publisert, i 1981, fikk Asimov det for seg at han skulle skrive mer, og ga ut flere nye bøker om Foundation, samt skrev inn referanser til andre bøker han hadde skrevet hvor "imperiet" ble nevnt, og plutselig ble det vel totalt ni bøker som hører innunder "Foundation"-universet, selv om noen av de ikke har noe med den opprinnelige historien å gjøre.

Dune har lignende historie, Herbert skrev den første i 1966, og fortsatte å skrive oppfølgere til sin død, hvorav hans sønn skrev videre og publiserte en rekke (ikke så veldig gode) bøker i samme serie.

Flere har forsøkt å gjøre både Foundation og Dune om til film og TV gjennom årene, men det har vist seg å være vanskelig, mange har feilet.
En av grunnene til at New Line Cinema valgte å produsere Ringens Herre på slutten av nittitallet, var nettopp fordi de blåste et par millioner dollar på å forsøke å lage en flimtrilogi basert på Foundation, men feilet totalt, og derfor valgte bøker som var lettere å filmatisere.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
On 10/31/2021 at 9:56 PM, Dubious said:

On August 27, 2013, it was announced that Mill Creek Entertainment had acquired the rights to various television series from the Sony Pictures library including The Larry Sanders Show.

HBO har ikke hatt noe med serien å gjøre siden den gikk på kabel TV, før 2000..
 

Den kan så være men det er jo de som har produsert serien. Gir ikke mening for meg.

Uansett, den går på amerikanske HBO Max. https://www.hbo.com/the-larry-sanders-show-

Lenke til kommentar
On 11/1/2021 at 4:34 PM, Sjørøver said:

Håpte de skulle fokusere mer på hva som skjedde med boba fra episode 2 frem til mandalorian. Men dette blir nok kult, og det største problemet blir nok at episodene er for korte. 

Hvem sier det ikke blir noe fokus på det? Jeg bare ser ikke nødvendigheten på å lage en hel serie ut av den perioden. Heller se hva som skjer med Boba Fett i "nåtiden" enn fortiden. 

Lenke til kommentar

Etter de første 4 episodene av Dexter: New Blood, så er jeg utrolig skuffa. Ja, det er kanskje ikke helt katastrofe, men føler fremdeles at måten serien bringes tilbake får serien til å virke ganske mer utdatert, nesten billig og ikke minst kjip. 

Ingen av de nye karakterene stort sett bringer inn noe bra, selv ikke Clancy Brown eller Jamie Chung sine karakterer, som bare føltes ut som dårlige kopier eller repriser av noe serien spilte på. Jeg savner liksom karakterer jeg nesten likte minst med den originale serien, slik som Batista og Joey Quinn. 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Maury said:

Etter de første 4 episodene av Dexter: New Blood, så er jeg utrolig skuffa. Ja, det er kanskje ikke helt katastrofe, men føler fremdeles at måten serien bringes tilbake får serien til å virke ganske mer utdatert, nesten billig og ikke minst kjip. 

Ingen av de nye karakterene stort sett bringer inn noe bra, selv ikke Clancy Brown eller Jamie Chung sine karakterer, som bare føltes ut som dårlige kopier eller repriser av noe serien spilte på. Jeg savner liksom karakterer jeg nesten likte minst med den originale serien, slik som Batista og Joey Quinn. 

Dette lover ikke godt, men du holdt ut 4 episoder isåfall...

Skal likevel gi den en  sjanse. Fallhøyden kan jo ikke være stor her.

Men realiteten er vel at ca. 5 sesonger er maks for en god serie.

Lenke til kommentar

Jeg ble så skuffet av manuset til The Sinner, bra skuespillere men manus er veldig teit og urealistisk.

Og langtrekkende og altfor lange episoder.

Jeg sammenligner det med bestinger som Mare of East town, The Killings og Broen, så det er kanskje urettferdig.

Synes det er fælt at NRK skryter av den.

Er jo mulig det tar seg opp, men story i første omgang er tragisk dårlig og urealistisk vas som ikke forstår bæret av det som foregår.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Maury skrev (På 5.11.2021 den 1.44):

Etter de første 4 episodene av Dexter: New Blood, så er jeg utrolig skuffa. Ja, det er kanskje ikke helt katastrofe, men føler fremdeles at måten serien bringes tilbake får serien til å virke ganske mer utdatert, nesten billig og ikke minst kjip. 

Ingen av de nye karakterene stort sett bringer inn noe bra, selv ikke Clancy Brown eller Jamie Chung sine karakterer, som bare føltes ut som dårlige kopier eller repriser av noe serien spilte på. Jeg savner liksom karakterer jeg nesten likte minst med den originale serien, slik som Batista og Joey Quinn. 

Må si jeg har hatt ganske lave forventninger og de ble ikke høyere nå i hvert fall. :) 

Stor fan av Dexter, men serien kollapset på slutten og jeg tviler på de greier å få til noe med en ny sesong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...