Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
23 hours ago, DukeRichelieu said:

Takk. Mulig jeg dropper den da. Kjenner ikke på det store suget etter å se sesong 2 egentlig. Er så lenge siden første sesong at jeg føler jeg har glemt mye også. 

Det er bedre enn endel annet ute å går, spørs hvor mye tid du vier til å se tvserier. Eg er en type som ser 1 episode om dagen, kanskje eg klarer binge 3-5 på en daff dag og det er av Andor kvalitet. 

Problemet mitt med Last of us er at det hadde et ganske ålreit potensial, men så går de i walking dead fellen der det bare er onde mennesker mot mindre onde mennesker. Hadde håpet at disse sopphuene kunne være en skikkelig trussel, og ikke bare noe som beveger plottet dit en vil når de går tom for ideer, eg vet nå på forhånd når de bruker dette, det er så ufattelig mye latskap. 
På toppen av dette er karakterene ikke noe som setter en støkk i deg. Det begynte bra, men så mistet hele serien hvertfall meg som seer. Har ikke engang sett siste episode, og kanskje eg gjør det på en kjedelig dag. Eg tror denne serien blir kansellert om den ikke er billig å lage eller de snart er ferdig

Endret av disk
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vel akkurat annonsert at det blir fire sesonger, så kansellert?

Jeg "koser" meg med The Last of Us, uten å ha forhold til spillet. Ikke alle episoder og alle ting som skjer som er like engasjerende, men totalen er fortsatt veldig god. Men merker at der sesong 1 hadde en langt mer avgrenset historie, så har ikke sesong 2 det, noe som påvirker en del av flyten. 

Siste episode var kanskje også den svakeste, mest fordi den var utrolig rotete. 

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, disk said:

Problemet mitt med Last of us er at det hadde et ganske ålreit potensial, men så går de i walking dead fellen der det bare er onde mennesker mot mindre onde mennesker. 

Personlig liker jeg hvordan det handler om mennesker. Zombiedreping blir fort kjedelig.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Reg2000 said:

Personlig liker jeg hvordan det handler om mennesker. Zombiedreping blir fort kjedelig.

Men dette var ikke helt vanlige zombier, disse har ulike typer, et hive-mind type nettverk, og de ser ut til å bli smartere. Hadde ikke trengt å tatt opp 100% av handlingen, men litt mer enn det er nå. Nå går de litt i samme trakter vi har sett fra mange andre lignende show fra før. 

Introen var ganske sick i Last of Us, og eg synes sesong 1 holdt meg til skjermen ganske lenge før eg datt litt av mot slutten. 

Skrevet (endret)

Ser på denne nå A Decent Man

Ikke så værst men litt messy. Fortsatt ikke gått helt over streken enda. Tar opp noen interesante temaer.

Endret av Ryuuou
Skrevet (endret)

Greven av montecristo som @DukeRichelieu anbefalte er good shit etter første episode. En av mine favoritt historier. 

Edit: sett den ferdig nå. Får 8/10 av meg. Trekker en stjerne for en del av de yngre skuespillerene er rett og slett dårlige. En episode lider av dette. Jeg føler også at de gikk tom for penger mot slutten og at det skulle vært en episode til. Det finnes også en bok om det som inspirerte historien. Anbefales. 

Endret av Sjørøver
  • Liker 1
Skrevet

Problemet med The Last of Us S2 er at det andre spillet har en mye svakere historie og at det ikke skjer så mye i den første halvdelen, som denne sesongen adapterer. Også hjelper det ikke akkurat at Pedro Pascal etterlater et tomrom som ingen klarer å fylle. Bella Ramsey er dessverre ikke en god nok skuespiller til å bære denne serien alene. Jeg synes hun gjorde en godkjent jobb i den første sesongen, men at hun ikke fungerer helt som den fem år eldre og mye bitrere Ellie som er ute etter blod og hevn. Det er også gjort noen merkelige endringer fra spillet, som den konflikten som gjorde at Ellie er sur på Joel i begynnelsen. Avslutningen blir også litt antiklimaks når du må vente flere år på fortsettelsen. Den var jo ganske lik som i spillet, men der kunne du spille videre med en gang. Ville heller ha ventet lengre på denne sesongen, for så å få fortsettelsen til høsten eller noe. Uansett synes jeg det var helt grei underholdning, og jeg gleder meg mer til sesong 3 enn jeg gjorde til denne sesongen siden den adapterer en mer interessant del av spillet. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Har ikke sett den siden. Men den står seg godt. Det er ikke veldig mange episoder fra andre serier som har gitt meg lignende følelser når den er slutt. Synd det ikke fortsatte. 

Skrevet

Jeg har masse serier og filmer jeg kan se, men nå har jeg begynt å se igjennom Stargate igjen. 
Hopper over mange episoder.  

• Hjerte 2
Skrevet

Spillet Last of us 2 fikk også veldig mye kritikk i sin tid. Har kunnspilt nr 1, droppet nr 2. man burde ha lært av historien enn å gjenta den. De dreit seg ut igjen ved å ikke ta til seg kritikken som spillet fikk.

Skrevet
Megaoctane skrev (3 timer siden):

Spillet Last of us 2 fikk også veldig mye kritikk i sin tid. Har kunnspilt nr 1, droppet nr 2. man burde ha lært av historien enn å gjenta den. De dreit seg ut igjen ved å ikke ta til seg kritikken som spillet fikk.

Spillet ble review-bombet av det jeg har lyst å kalle sinte, svette 4chan-gamere a la South Park duden som i stor grad ikke en gang hadde spilt spillet, men bare lente seg på lekkasjer av plotet. Det var absolutt ikke noe de skulle "lært av". Det fikk strålende kritikk over hele linja ellers.

Stereotypical gamer in South Parks' episode "Make Love, Not Warcraft",... |  Download Scientific Diagram

• Liker 6
Skrevet (endret)
13 hours ago, Dubious said:

Jeg har masse serier og filmer jeg kan se, men nå har jeg begynt å se igjennom Stargate igjen. 
Hopper over mange episoder.  

Begynner å nærme seg ny runde her også. Tror det er over 1 år siden sist. Klarer ikke å hoppe over episoder, må se alt. Men vært inne på tanken å lage playlist med enkelte episoder kutta ned. Sesong 1 kan nesten halveres, og deler av sesong 2. Langdryg start på serien egentlig før det tar seg opp veldig. 

Endret av Curuion
Skrevet
Curuion skrev (38 minutter siden):

Begynner å nærme seg ny runde her også. Tror det er over 1 år siden sist. Klarer ikke å hoppe over episoder, må se alt. Men vært inne på tanken å lage playlist med enkelte episoder kutta ned. Sesong 1 kan nesten halveres, og deler av sesong 2. Langdryg start på serien egentlig før det tar seg opp veldig. 

Jeg har hoppet over mesteparten så langt.
Jeg bare leser beskrivelsen av episodene så husker jeg alt som skjer, og eventuelt hvor treg episoden er. 
Eller at jeg nylig har sett episoden da jeg ser Stargate episoder innimellom. 

Skrevet
23 minutes ago, Dubious said:

Jeg har hoppet over mesteparten så langt.
Jeg bare leser beskrivelsen av episodene så husker jeg alt som skjer, og eventuelt hvor treg episoden er. 
Eller at jeg nylig har sett episoden da jeg ser Stargate episoder innimellom. 

Husker som regel hva skjer basert på beskrivelse eller et bilde, men ikke hvordan eller dialoger mellom karakterne. Alltid noe jeg har glemt i hver episode selv om jeg vet resultatet. Litt vanskelig å velge hva jeg vil hoppe over, da jeg føler det trengs litt av de trege episodene også, for å bygge opp til de gode. 

Skrevet
Nimrad skrev (4 timer siden):

Spillet ble review-bombet av det jeg har lyst å kalle sinte, svette 4chan-gamere a la South Park duden som i stor grad ikke en gang hadde spilt spillet, men bare lente seg på lekkasjer av plotet. Det var absolutt ikke noe de skulle "lært av". Det fikk strålende kritikk over hele linja ellers.

Stereotypical gamer in South Parks' episode "Make Love, Not Warcraft",... |  Download Scientific Diagram

Argumentet om sinte svette 4chan-gamere holder ikke lenger nå som folk som ikke er gamere har sett serien og også er tydelig misfornøyd med 

Spoiler

at Joel ble drept

Det er ganske åpenbart at dette var en ufattelig dårlig avgjørelse som ble rettmessig kritisert i sin tid.

Skrevet (endret)
26 minutes ago, Kjøleskap said:

Hide contents

at Joel ble drept

Det er ganske åpenbart at dette var en ufattelig dårlig avgjørelse som ble rettmessig kritisert i sin tid.

Helt utrolig at man kritiserer at en handling som i beste fall ligger i gråsonen faktisk får konsekvenser for den som utførte den. Det er vel heller det som gjør historien i spill2 interessant, og det hele er en ganske så naturlig konsekvens av handlingen i spill 1. Begge spillene handler om hvordan mennesker prioriterer i en tøff situasjon, og hvordan vennskap/familieforhold påvirker hvilke prioriteringer man gjør. Det er de mellommenneskelige forholdene og avgjørelsene som ligger i gråsonen mellom rett og galt som gjør historien interessant.

Jeg synes det er veldig bra at det finnes spill som tør vise noe annet enn en helt som dreper tusenvis av motstandere og til nød blir skutt i skulderen av den siste bossen.

Endret av Reg2000
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Sjørøver skrev (På 1.6.2025 den 10.21):

Har ikke sett den siden. Men den står seg godt. Det er ikke veldig mange episoder fra andre serier som har gitt meg lignende følelser når den er slutt. Synd det ikke fortsatte. 

Dæven, det føles så nylig at GoT var en aktuell ting.

Ellers vil jeg trekke frem programmet Conan O'Brien Must Go. Denne fyren hadde jeg glemt eksisterte men i fri utfoldelse er han egentlig ganske morsom når han besøker ymse land, inkludert Norge forøvrig, og lager en salig blanding av reiseprogram og klovneri. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

By the Way, Last of Us S2 ble hyllet i svenske Hemmabio anmeldelsen.

Jeg synes 1 fungerte litt bedre, men 2 har sine gode sider de også. Trekant drama kan bli interessant med masse action i tillegg...

Over til noe annet Dusted med Lost stjernen på Max er stenkul, 70 talls handling ala Fast and the furious med kule biler og 70 talls mimring.

Bra bildekvalitet og lyd også om det er interessant. Skuespill i toppklasse.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Skrevet
Gouldfan skrev (12 minutter siden):

By the Way, Last of Us S2 ble hyllet i svenske Hemmabio anmeldelsen.

Fikk sett ferdig de to siste episodene av The last of us, og jeg synes Ellie fremstod som skikkelig ufordragelig og usympatisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...