Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

alws_br00d skrev (10 timer siden):

Ikke la noen fortelle deg hva du skal like og ikke like. Ikke la noen fortelle deg hva som er dyrt og hva som ikke er dyrt.

Samtidig er det å ramse opp innhold først og fremst relevant for de som overhode ikke har sett det før.  Og hvor mange måneder tar det å se alt det beste/det du lister opp  på tjenesten du anbefaler?  MÅ man ha en streamingtjeneste 12 måneder i året? 


Nå er man i godt selskap hvis man er glad i Netflix. Å få seg en "må ha status" ved å være tidlig ute har lønt seg mye mer enn analytikerne trodde:
https://www.bloomberg.com/news/newsletters/2021-01-24/this-netflix-analyst-has-cost-investors-a-2-000-return
Pengene til egenproduksjon har ikke tørket opp siden de har økt abonnenter voldsomt  - men klarer de innkjøp + egenproduksjon i all evig fremtid?  

.Analytikeren siteres også på: 

Jeg lar heller ikke denne karen fortelle meg hva som er dyrt og ikke:  La oss si at jeg synes Netflix var verdt 12 mnd/året i 2016. Kanskje jeg har betalt for 50+ måneder etter dette - over 5000 kroner! Var hver måned verdt det? 

Gjør dette tankeeksperimenet for deg selv:
Du synes at "din favorittjeneste" var helt klart best for noen år siden:

201X: 12mnd  "din favorittjeneste"

Kunne du levd med: 

2021: 4 mnd "Din favoritt"
           3 mnd "Konkurrent 1"
           2 mnd "Konkurrent 2"
           2 mnd "Konkurrent 3"
           1 mnd "Konkurrent 4"
Du betaler ca. det samme som i 201X

Etter mitt syn må man gjennom slike øvelser for å få sett det beste innholdet i en fragmentert strømme-fremtid.

Jeg har ikke sett ferdig ting, og venter på. Nye sesonger på de jeg har sett ferdig.

Jeg holder på med The Crown, Star Trek Discovery, La  Revolution.

Tror årsaken til at jeg liker Netflix er at de har økonomiske muskler... Det koster litt mer, men har beste underholdning totalt sett.

Amazon er egentlig bare en serie for meg, men liker at de har mange Hollywood klassikere. Spørsmål er om jeg gidder se de en gang til.

Samme egentlig med Disney+ men er en serie og mange bra gamle filmer, og litt kult for sønnen vår.

Så er det mye jeg skulle sett, men som drøyer fordi kona ikke liker det.

NRK feks!? Exit, Atlantic Crossing, Rådebank.. mye bra, men bare jeg som liker det.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, MrMarbles said:

Same. Med en gang jeg er ferdig med serier og ikke har noe mer å se på, så avbryter jeg Prime.

Problemet mitt er egentlig at jeg ikke føler jeg kan kansellere, siden jeg fortsatt betaler lanseringsprisen på 33,-/mnd 😮 - det er klart, bruker jeg det ikke så er det penger tapt, men allikevel et lite beløp pr år....

Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (38 minutter siden):

Problemet mitt er egentlig at jeg ikke føler jeg kan kansellere, siden jeg fortsatt betaler lanseringsprisen på 33,-/mnd 😮 - det er klart, bruker jeg det ikke så er det penger tapt, men allikevel et lite beløp pr år....

Var slik lenge til meg også. Over ett år. Men nå betaler jeg 59 eller 69 i måneden. Selv om det er veldig rimelig, så orker jeg ikke å abonnere på så alt for mange tjenester. Bruker Netflix lite om dagen, men kona ser masse der, så da må vi ha det :)

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (11 timer siden):

American Gods.

Kan du gi en kjapp oppsummering uten spoilers? Har lest litt om den men føler ikke jeg får taket på hva som faktisk foregår i den. 

 

Gouldfan skrev (12 timer siden):

Game of thrones Er jo beste serie ever noensinne, selv om siste episoder var litt rare så digget jeg slutten sykt...

Serien har fem utrolig gode sesonger. Men sjette og sjuende så jeg, og sikker flere, bare fordi en gledet deg til den utrolige slutten. Kommer aldri til å se den serien om igjen, når jeg vet hvor elendig slutten er. 

7ad4082.jpg

Lenke til kommentar
Heiti skrev (4 minutter siden):

Kan du gi en kjapp oppsummering uten spoilers? Har lest litt om den men føler ikke jeg får taket på hva som faktisk foregår i den. 

 

Serien har fem utrolig gode sesonger. Men sjette og sjuende så jeg, og sikker flere, bare fordi en gledet deg til den utrolige slutten. Kommer aldri til å se den serien om igjen, når jeg vet hvor elendig slutten er. 

7ad4082.jpg

Men er det det at en ,

viss blondine ble slem, maktsyk og gal? Eller synes du det sluttet for kjapt og galt?

Jeg synes slutten var genial..

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Jotun skrev (45 minutter siden):

Det er ingenting som er genialt med slutten.

Det gikk fra å være innviklet politikk og godt drama til å være en actionorgie med lettvinte ulogiske løsninger.

Du er ikke alene om å mene dette.

Jeg synes det var genial slutt, og jeg liker slutter som er originale. Og denne var original.

Ikke noen klisje der Askeladden vinner prinsessa og halve kongeriket...

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Men er det det at en ,

  Vis skjult innhold

viss blondine ble slem, maktsyk og gal? Eller synes du det sluttet for kjapt og galt?

 

Jeg synes slutten var genial..

 

Den kunne vært genial, om det ikke hadde skjedd på et blunk. I boken blir ting beskrevet på en mye bedre måte. Der bygges det opp til den slutten omtrent helt fra starten av, så det blir nok mye mer tilfredstillende. Forfatteren har vel også ytret dette. 

Lenke til kommentar
Tomeito skrev (5 timer siden):

Good Lord Bird (min favoritt fra i fjor!), Plot against America, Fargo, What We Do in the Shadows, Killing Eve, How TO With John Wilson, Last Week Tonight with John Oliver, The Great, Your Honor, The Flight Attendant, Mrs America, McMillions, Devs, Silicon Valley.

 

Dette er i hvert fall noen serier fra de siste årene. 

 

Som sagt, flere av disse er ikke HBOs egne, men som de har på HBO Nordic.

Takk for at du tar opp dette.

Jeg synes HBO har ufattelig mye bra historisk sett (The Wire, Carnivale, Deadwood, Rome, Boardwalk Empire, Band of Brothers, The Pacific, Generation Kill, Six Feet Under), men det er jo også sykt mye bra nyere serier tilgjengelig der:

What We Do in the Shadows, Good Lord Bird, Watchmen, Barry (ikke minst!), Westworld, Chernobyl, Last Week Tonight with John Oliver, The Great, Years and Years, Succession, True Detective, blant annet.

Kvalitet hele veien.

Lenke til kommentar
alws_br00d skrev (13 minutter siden):

Er du villig til å betale 109,- per måned mens du venter?

Jeg mener ikke å hakke, altså, jeg prøver bare å få frem et poeng :)

Tja gadd ikke det med HBO som tapte konkurransen med Amazon.

Netflix har alltids noe jeg vil se, jeg finner aldri noe som fenger oss på Amazon eller HBO. Blir bare irritert over å kaste bort tid på dårlig lavbudsjett. Og ofte helt fjerne Cheesy manuskript..

HBO har sykt mye bra, men er gamle serier.

Jeg kommer til å avslutte Amazon etter Expanse, tror det holder med Netflix og Disney+.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Selv så prøver jeg alltid å se prisen i sammenheng med andre varer/tjenester innenfor samme gruppe. En kinobillett koster meg rundt 130 kroner, Netflix ikke så alt for mye mer.

Mao kan jeg se Netflix så mye jeg gidder innenfor en måned til nesten samme pris. Klart, jeg får ikke kinoopplevelsen, men det går helt fint. Det er absolutt mye ræl på Netflix, men veldig mye bra også. Er nok filmutvalget jeg syns er litt labert, men kan helt fint forsvare prisen allikevel.

Samme gjelder HBO, som har svært mange gode serier. Det går nok timer per måned uansett :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett alle Sopranos, alle Boardwalk Empire, eller BoB Pacific.

Burde absolutt sett ferdig, men finner ikke tid. Walking Dead også, aldri sett den og Vikings og Black Sails.

Heroes burde jeg også sett, var favoritt serien min før, men tidens tann og Cheesy skuespill er ikke nådig...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...