Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

8 hours ago, Omnia vincit amor said:

Veldig god serie ja! Har dessverre droppet av den serien da den ble litt for ensformig følte jeg, men vurderer å begynne å se den på ny. 

Noen ganger liker jeg å høre på en podcast mellom episodene - ingen andre å diskutere med kanskje? :) Uansett, watchingtheamericans.com  er et (ekte) amerikansk ektepar+, og for oss ikke-amerikanere er det interessant hvordan de (og lytterne) har ulike oppfatninger - fra de som virker som de bor i 1983 fremdeles, til de som ser litt annerledes på ting 30 år senere :)

Det er ingen serie jeg har tenkt mer på siden 90-tallet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (1 time siden):

Jeg måtte bruke VPN for første gang for å se Taskmaster, men linjen er ikke rask nok, så på grunn av det så har jeg bestilt fiber

Så nå jeg får Fiber, så skal jeg se Taskmaster på Channel4  (Gratis i UK, men regionsperret)

Engelske taskmaster er ganske fornøyelig. Ligger en del ute på youtube, men mest enkelte oppgaver/oppdrag. Den norske versjonen har ikke fenga like mye

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar
17 hours ago, 0laf said:

  


Åtti- og nittitallet var jo virkelig glansdagene?

Miami Vice, A-team, Magnum, Dallas, Falcon Crest, Dynastiet, Fem i Familien, Dukes of Hazzard, Cosby, Alf, Fresh Prince, Under samme tak, Family Matters (Urkel), Who’s The Boss, Cheers, Al Bundy, MacGyver, Quantum Leap, Stargate, Hulken, Simpsons, Seinfeld, Charlies Angels, Fall Guy, Bøllen og Blondinen, Roseanne, Jessica Fletcher, Hunter, Airwolf, Fame, Sopranos, Futuruma, Home Improvement, Family Guy, X-files, Frasier, Buffy, 3rd Rock, Alle elsker Raymond, Kongen av Queens, The West Wing, Twin Peaks, Drew Carey, Baywatch, South Park, en haug med Star Trek, for de som liker det  ... og sikkert mange mange flere som jeg ikke kommer på, men som kom ut i gullalderen fra 1980-1999.

Disse seriene hadde selvfølgelig ikke samme budsjett som dagens serier, samtidig var det minst like mange bra serier for noen tiår siden, som det er nå, ettersom høy kostnad ikke alltid korrelerer med høy kvalitet.

For ikke å snakke om MTV som ble en braksuskess på den tiden. Ikke en "serie" slik sett men det var virkelig TVens gullalder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (12 minutter siden):

Noen som husker den serien med den datastyrte bilen, med kula og han datagubben? Knight Rider?

 

Nei det var ikke Knight Rider, det var en databil, med en datafyr.. og en flygende lysende kule/hjelper.... Hva var dette for en serie?

 

 

Automan, vil jeg anta? Kanonserie!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
""" skrev (9 timer siden):

Automan, vil jeg anta? Kanonserie!


Jepp, husker godt Automan, kul serie.
Jeg fikk tak i den for noen år siden, å begynte å se noen episoder, men den fenger dessverre ikke like godt i dag, har ikke tålt tidens tann like godt som enkelte andre serier.

Lenke til kommentar
0laf skrev (15 timer siden):


Jepp, husker godt Automan, kul serie.
Jeg fikk tak i den for noen år siden, å begynte å se noen episoder, men den fenger dessverre ikke like godt i dag, har ikke tålt tidens tann like godt som enkelte andre serier.

 

Helt sykt uenig. Ikke lenge siden jeg så serien igjen, og den var sånn ca. tusen ganger bedre nå enn da jeg var yngre. Ypperlig!

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Quakecry said:

Ja, har hørt det er en av de mest realistiske / autentiske etterretningseriene

Ja, den virker realistisk. Den tar seg også god tid til å gjøre seg ferdig med scenene før den går over til noe annet, og det er ingen typiske cliffhangers den lener seg på. Noe som er befirende å se i disse dager.

Lenke til kommentar
""" skrev (2 timer siden):

Helt sykt uenig. Ikke lenge siden jeg så serien igjen, og den var sånn ca. tusen ganger bedre nå enn da jeg var yngre. Ypperlig!


Meningene er vel delte da, jeg synes den var kul når jeg var ung, og den er forsåvidt okey nå også, men så den igjen for noen år siden, hvor den ikke fenget like bra, litt "cheesy" etter min mening
 

 

Lenke til kommentar

Jeg skjønte det, men for min del er det få ting som kan regnes som et større og bedre kompliment enn nettopp cheesy. Automan er både dritcheesy og dritteit, men det er det er jo nettopp det som gjør serien så ekstremt fet. Akkurat som f.eks Knight Rider, Street Hawk, MacGyver, The Six Million Dollar Man etc. Kanon!

Endret av """
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Så Fear City: New York vs The Mafia denne uka. Var veldig bra dokumentar! Jeg er ikke helt fan av formatet de bruker, de hopper veldig mye fram og tilbake fra de som blir intervjuet osv, blir til tider litt for mye av akkurat det. Føler heller ikke man får så utrolig mye informasjon om de forskjellige "familiene", noe som er litt synd. Hadde vært fint med litt bakgrunn. Synd at denne serien også er såpass kort som den er. De kunne laget flere sesonger om de ville om temaet da 1960 - 1980 var gullalderen for mafiaen i New York, men politiet slet veldig med å finne ut hva de skulle gjøre med de så det er jo ikke så rart at de da valgte å fokusere på 80-tallet. 

Utenom kritikken min så er det absolutt verd å se om du synes mafiaen er spennende.. Ufattelig brutal gjeng men veldig spennende. 

Lenke til kommentar

Er det det flere enn meg som har reflektert over hva Netflix bruker pengene på? Nyheten de siste dagene om at Netflix har nådd 200 millioner abonnenter med hele 35 opp bare i pandemien har gitt disse tankene ekstra styrke.

I tråden kan vi sikkert mene forskjellige om det, men for min del synes jeg de 3+ siste årene har vært tynne på strømmetjenestene. Det blir stadig lenger mellom «must see». Mye av dette skyldes nok et bevist valg fra Netflix om å kjøpe mindre og lage mer selv. Det har selvsagt slanket katalogen. Det har blitt sagt av forståsegpåere at 2021 vil bli det svakeste året i pandemien for vi nå ser resultatet av forsinkede innspillinger og manus som har blitt skrevet om for større avstand og færre i scenene.

Ja, de 35 millionene ekstra var en boost og som det helt riktig heter tar det tid å bruke penger. Jeg kan selvsagt ikke forvente å se ekstra abonnentinntektene i katalogen i 2021, men det har vel steget jevnt og trutt de siste årene...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/23/2021 at 7:51 AM, maanemann said:

Er det det flere enn meg som har reflektert over hva Netflix bruker pengene på? Nyheten de siste dagene om at Netflix har nådd 200 millioner abonnenter med hele 35 opp bare i pandemien har gitt disse tankene ekstra styrke.

I tråden kan vi sikkert mene forskjellige om det, men for min del synes jeg de 3+ siste årene har vært tynne på strømmetjenestene. Det blir stadig lenger mellom «must see». Mye av dette skyldes nok et bevist valg fra Netflix om å kjøpe mindre og lage mer selv. Det har selvsagt slanket katalogen. Det har blitt sagt av forståsegpåere at 2021 vil bli det svakeste året i pandemien for vi nå ser resultatet av forsinkede innspillinger og manus som har blitt skrevet om for større avstand og færre i scenene.

Ja, de 35 millionene ekstra var en boost og som det helt riktig heter tar det tid å bruke penger. Jeg kan selvsagt ikke forvente å se ekstra abonnentinntektene i katalogen i 2021, men det har vel steget jevnt og trutt de siste årene...?

Netflix surfer på en bølge som vil treffe stranda ganske snart - de klarer sannsynligvis ikke å holde egenproduksjonen oppe og "lure" kundene med dokumentarer og billige "utenlandske" TV-serier i evig tid. 
Nå står man fritt til å like og se på hva man vil, men gjørdeg følgende refleksjon: Hva fikk du for prisen for fem år siden, og hva får du
nå? 

Lenke til kommentar

alle strømmetjenester er ekstremt tynne på innhold. 

Disney+, Netflix, HBO, Amazon Prime, snart Paramount+, viasat, sumo...

Man må abbonnere på alle for å ha nok gode serie å se på, og det er uaktuelt. jeg pleier å abbonnere for 1mnd eller 2 og så gir jeg opp. netflix er vel den eneste som jeg har beholdt abb. på hele tiden.

skulle ønske de kunne enes om en strømme standard ala Spotify eller noe.

Lenke til kommentar

Netflix er vel den eneste strømmetjeneten, i alle fall her i landet, som har noe særlig med innhold som er utover egenprodusert. Disney+ har mest serier for barn og unge mens HBO har bra serier, men stort sett kun ting som er laget selv. Nå skal jo "alle" ha egne strømmetjenester og da blir jo selvfølgelig innholdet mer fragmentert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...