Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

7 hours ago, Vertical^ said:

Selv så prøver jeg alltid å se prisen i sammenheng med andre varer/tjenester innenfor samme gruppe. En kinobillett koster meg rundt 130 kroner, Netflix ikke så alt for mye mer.

Mao kan jeg se Netflix så mye jeg gidder innenfor en måned til nesten samme pris. Klart, jeg får ikke kinoopplevelsen, men det går helt fint. Det er absolutt mye ræl på Netflix, men veldig mye bra også. Er nok filmutvalget jeg syns er litt labert, men kan helt fint forsvare prisen allikevel.

Samme gjelder HBO, som har svært mange gode serier. Det går nok timer per måned uansett :)

Min erfaring er at alle mennesker kan rasjonalisere sine handlinger uansett - det gjelder også pengebruk. 
https://www.spillavhengighet.no/faresignaler/pengespill/

En prissamenligning burde dog gjøres mellom tilsvarende varer og tjenester.
Epler mot epler osv?

Går det ikke an å ha 6 mnd Netflix og så 6 mnd HBO i 2021, og i praksis få med seg alt som er bra;

men betale halvparten?  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanonprosjekt med Joachim Trier, Julie Andem (SKAM) og ikke minst manusforfatter og serieskaper Bjørn Olaf Johannessen (Kampen For Tilværelsen).
 
Noen av de beste kreative talentene i Norge sammen om en antologi-serie. Men ikke nok med det vil også både Talking Heads-frontmann David Byrne og tyske Wim Wenders regissere også.
 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Dubious said:

En film på Netflix = En film på kino

Bare at med Netflix kan en se 100 filmer til uten å betale mer

 

De

 

7 hours ago, alws_br00d said:

Går det ikke an å ha 6 mnd Netflix og så 6 mnd HBO i 2021, og i praksis få med seg alt som er bra;

men betale halvparten?  

Dettte er jo bokstavelig talt å sammenligne eplers egenskaper med en hvor mye eple en banan er :)

Mer interessant: 

Går det ikke an å ha 6 mnd Netflix og så 6 mnd HBO i 2021, og i praksis få med seg alt som er bra;

men betale halvparten?  

Lenke til kommentar
Dubious skrev (8 timer siden):

Finnes ingen fordeler med kino lengre

selv om jeg har diger tv og relativt dyrt anlegg hjemme foretrekker jeg film  kino da det gir en del ekstra i opplevelsen.

edit: begynte å se The queens gambit i går. Enig med de som har sagt det er en veldig bra serie.

Endret av ilpostino
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De eneste gangene jeg har gått på kino de siste årene er når det er en giga film som jeg ikke vil få spoila. Type star wars og avengers endgame. Det blir så mye snakk om de i media, forum og reddit at spoilers renner ut. 

Var forsåvidt sånn med game of thrones også, sto opp tidlig på morgenen for å se det før jeg startet dagen. Sluttet med det på s8e3. 

 

Lenke til kommentar

Spoiling fra GoT var helt jævelig. Kunne ikke se det etter jobb da det var så mye skriverier i aviser og sosiale medium. Måtet enten holde meg helt unna internett før jeg kom hjem eller se på vei til jobb. da de siste sesongene gikk pendlet jeg fore ganger om dagen så fikk sett siste episode før jeg kom meg på jobb. 

Lenke til kommentar

Kino er noe eget for meg. Lettere å konsentrere seg kun om filmen, og bilde/lyd er jo noe annet. Spesielt er vi i Oslo heldige med å ha fått på plass IMAX som er helt fantastisk. Det er noe helt annet å se for eksempel Tenet på native IMAX enn hjemme på 55-tommeren for å si det sånn. Cinemateket og Vega er også et glimrende tilbud, der de viser et bredere utvalg filmer. Noen ganger eldre filmer, noen ganger 70mm.

Savner kino nå. Vært stengt lenge!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dubious skrev (14 timer siden):

Får mer spoilers i "trailers" enn fra forum og sånn, om en følger med å ikke leser alt..

Forsåvidt enig i det, derfor jeg konsekvent unngår trailers. Men et bilde av en person som dør eller noe lignende så er ganske mye glede tatt vekk. Mandalorian sesong 2 hadde ekstremt mye bra som hadde vært ødelagt om jeg visste om det på forhånd. 

Problemet mitt etter å ha sett film med skikkelig god lyd, er at det meste annet blir så dårlig i forhold. I-landsproblemer er også problemer.

Lenke til kommentar
Heiti skrev (1 time siden):

Problemet mitt etter å ha sett film med skikkelig god lyd, er at det meste annet blir så dårlig i forhold. I-landsproblemer er også problemer.

Hadde perfekt lyd hjemme, helt til subwooferen til 18k tok kvelden, over 5 år gammel

Nå har jeg grei lyd med en eldre sub som kostet 4k en gang i tiden, fortsatt bedre enn å bruke penger på kino

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...