Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Var nok heller et sarkastisk svar til en "kriminell"  :wee:  

 

Hvordan vet du at han er kriminell? 

 

Selv har jeg konto hos Vudu, og kan helt lovlig se The Expanse sesong 2 dersom jeg betaler for hver episode?

 

https://www.vudu.com/movies/#!content/833761/The-Expanse-Season-2

 

De fleste visste nok ikke at vudu eksisterte engang så ganske lite sannsynlig. Ligger den ikke på Netflix, Viaplay, HBO Nordic, Sumo eller lignende store streamingtjenester så blir ting piratkopiert mesteparten av tiden. Ikke at det er så ille da. Er det ikke tilgjengelig så er det ikke tilgjengelig. Å betale 15 kr per episode er jo så latterlig at det i praksis ikke er et alternativ.

Lenke til kommentar

Er Viaplay og Sumo store streamingtjenester? Jeg har aldri hørt om dem en gang...

De er store i norsk skala. Det synes jeg er rart at du ikke har hørt om de. De aller aller fleste jeg har møtt vet om begge to. Har man brukt Tv2 sine kanaler/nettsider eller Viasat sine kanaler/nettsider de siste 5-10 årene burde man ha hørt om de. 

 

Flere som vet om disse to en Cmore eller Dplay feks, er jeg ganske sikker på.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Defenders.

Jeg har sett ferdig denne serien. La meg først si at at jeg synes den var helt grei, dette på tross at hypetoget hadde gått for full steam lenge på forhånd.

 

Likevel er det noen ting som jeg funderte litt over. Flere her i tråden har pekt på at the Hand er en kjedelig fiende (ikke ordrett). Mulig det, men da er det kanskje fordi the Hand nå har vært med i seriene til enkelte (hvis ikke alle) forsvarerne en stund. Sigourney Weaver synes jeg gjør en god jobb, og Gao fremstår godt spilt som en sjelden type skurk med hennes gode ansiktsmimikk og gamle gode vesen. Så er det endel av de andre som er veldig anonyme og trekker ned.  Men the Hand er ikke først og fremst seriens utfordring for min del.

 

Så til sammensetningen av superheltenes gruppe. Noe av det jeg likte med serien til Murdock er dynamikken han hadde både med Elektra og the Punisher, mens filmene har nærmest like figurer i Murdock og Elektra, greide serien og gjøre de litt forskjellige. Elektra var mørkere og derav en dissonans mot Murdocks gode vesen samtidig som noe av hennes mørke delvis overlapper med med noe av det mest pessimistiske i han. Det er også en fin dissonans mellom Murdock og the Punisher i det åpenbare at the Punisher bare tenker straff, mens Murdock bærer i større grad over med skurkene pga hans patriotisme for byen og større tro på det gode i mennesket. Alt dette ligger over serien som en fin nerve og skaper noe nytt og tidvis uforutsigbart.

The Defenders sliter med å få frem det samme i samme grad. Og man kan spørre om karakterene er for like. Alle (uten muligens Cage) er bråsinte, Iron Fist og Murdock er kungfutyper, mens J. Jones og Cage bruker styrke. Serien får lite ut av av Cage er skuddsikker siden det for det meste brukes nærkamp våpen. Helt fint det i den settingen, men man mister da synergi og mangfold i kampene. Det sagt så er slossingen godt koreografert.

 

Serien føles tidvis som om det er de 4 ulike seriene i små biter satt sammen til en større serie, og sliter med å glatte ut kantene synes jeg.

 

Noen som vet hva hva som kunne gjort serien bedre?

 

Jeg tror dette er er det første rene superheltgruppe tvserie jeg har sett over så mange episoder, akkurat nå er jeg litt skeptisk til om dette er noe vits for seerne (er selvsagt klar over at det fra studio er franchisebygging, markedstrategi og inntekter)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

 

Er Viaplay og Sumo store streamingtjenester? Jeg har aldri hørt om dem en gang...

De er store i norsk skala. Det synes jeg er rart at du ikke har hørt om de. De aller aller fleste jeg har møtt vet om begge to. Har man brukt Tv2 sine kanaler/nettsider eller Viasat sine kanaler/nettsider de siste 5-10 årene burde man ha hørt om de. 

 

Flere som vet om disse to en Cmore eller Dplay feks, er jeg ganske sikker på.

 

 

 

Ah, jeg ser ikke på TV. Cmore har jeg hørt om i forbindelse med Game of Thrones, men Dplay er også ukjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...