Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Wheel of Time ser jeg ikke som tv-serie i det hele tatt, historien er alt for lang og komplisert.

 

Gentlemen Bastards, derimot! Det hadde blitt serie, det! 

Helt enig i begge betraktninger. Selv om jeg selvfølgelig hadde gledet meg til en WoT-serie og sett den, er jeg skeptisk til om den ville fungere. Gentlemen Bastards hadde helt klart blitt en knallserie!

 

Har gitt Silicon Valley et forsøk den siste uken. Liker det veldig godt! Ser det er en del sesonger, håper de klarer å levere jevnt! :)

En av mine komediefavoritter de siste årene. Leverer hver sesong!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om Norske netflix snart får siste Capaldi Doctor Who sesongen? 

Greit jeg ikke er noe Capaldi who fan, men vil se den før den nye Doctoren dukker opp. (og den skal være bedre enn hans to første sesonger)

 

Og hvorfor har Netflix bare sesong 5-9 av Doctor who? Virker sært.

Lenke til kommentar

Har kanskje noe med rettigheter mon tro?  :hmm: 

Netflix får Doctor Who igjennom "libary" pakker av BBC Worldwide eller hvem som selger de rettighetene hos BBC. De kjøper ikke nye sesonger av Doctor Who. De kjøper "libary" innhold hvor Doctor Who er en del av det. 

Lenke til kommentar

Har kanskje noe med rettigheter mon tro?  :hmm: 

 

Netflix får Doctor Who igjennom "libary" pakker av BBC Worldwide eller hvem som selger de rettighetene hos BBC. De kjøper ikke nye sesonger av Doctor Who. De kjøper "libary" innhold hvor Doctor Who er en del av det. 

 

Så sesong 1-4 av Doctor who skal liksom ikke være laget av BBC da? Season 1-4 forsvant fra Norsk Netflix samtidig som serien forsvant helt fra Amerikansk Netflix.

Lenke til kommentar

De kjøper rettighetene fortløpende, og da forsvinner de også fortløpende.

La oss si de kjøper rettighetene til å vise sesong 1 i fem år.

Neste år gjør de det samme for sesong 2. Da vil sesong 1 forsvinne etter fire år, mens sesong 2 er tilgjengelig i ett år til. Dette trenger selvfølgelig ikke være per sesong, det kan godt være flere i slengen.

Mest tydelig blir slike ting på NRKs avspiller, der en episode gjerne er tilgjengelig en uke lenger enn en annen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Likte Rectify veldig godt. Rart med en så optimistisk sesong av den serien med siste sesongen, selv om serien på sitt beste er noe av det sanneste, fineste og det dypeste eksempelet på et utmerket karakterdrama i nyere tid. Ihvertfall siden Mad Men. En av de familiene i TV-drama jeg har likt mest, selv om alle har sine minus som personer, så og si.

 

Spent på om Netflix klarer å få ut nok en serie om tenåringer som ikke er noe The CW-ræl med Atypical. Ny serie med Keir Gilchrist, som var solid i både It's Kind of a Funny Story og serien "ingen" så, United States of Tara. Pluss Jennifer Jason Leigh. Traileren er litt sånn teit, men godt valg av skuespillere. 

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Noen som ser på I'm Dying Up Here? Har fått relativt lunken mottakelse, mest fordi at ingen av karakterene er sympatiske og vitsene er gamle, men jeg liker serien. Den er artig. Morsomt å få litt innsikt i standupmiljøet på 70-tallet, selv om det garantert er overdrevet. 

 

Dog, jeg likte Crashing bedre om man skal snakke om serier som tar for seg standupmiljø, men de to seriene er allikvel svært forskjellige. 

Lenke til kommentar

Sett litt på Netflix. Nettopp ferdig med Ozark, grei underholding, alt i alt ganske bra.

Også sett to sesonger av The Ranch, bedre enn forventet, men så var forventningene også lave.

 

Nå er det bare tre uker igjen ...

 

MV5BMTk4Njc5MTMyNl5BMl5BanBnXkFtZTgwMTI4

 

Uken etter er det Disjointed, Kathy Bates selger dop, uken etter det er det ny sesong av Narcos, og uken etter det American Horror Story (Cult), dog ikke på Netflix, så begynner høstsesongen for stort sett alle seriene igjen.

 

Store forventninger til The Deuce, Young Sheldon (Dr. Sheldon Cooper), Wisdom of the Crowd, ikke fullt så forventningsfull til at Dynastiet kommer tilbake i oktober, men rett før jul kommer jo Bright på Netflix, så da er vel i det minste julen reddet.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...