Gå til innhold

Hvorfor misliker så mange (black)metal?


Minus

Anbefalte innlegg

Rammstein er jo tehchno-metal... Kan du tysk forresten? man skal være satan så god i tysk for å få med seg tekstene til Rammstein.

7723585[/snapback]

Kan ikke kjempemye, men får med meg hva tekstene handler om. :)

De er jo ikke kjempevanskelige for meg og jeg har kun 3 år på skole med liten innsats.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er jeg flau over at folk muligens sitter meg i samme bås som mange i denne tråden her, jækla metall-folk.

7722468[/snapback]

 

Det jeg irriterer meg over er at noen ganger skal du værra så jævla true at du skulle vært sønn av vintern sjæl, mens andre ganger liker du ikke metall og folk er så teite... :hmm:

7722723[/snapback]

 

At du har tatt noe jeg har sagt som et forsøk på å være "true" er da vitterlig kun ditt eget problem? Med tanke på musikken jeg hører på, har jeg vell strengt tatt ikke mulighet til å være "true" på noen slags måte, ei heller med tanke på klærne jeg går i. Så vennligst som de minkene du og Nyhus er, shut the fuck up og finn dere noe fornuftig å gjøre på(muligens finne noe skikkelig musikk å høre på).

 

Edit: Jeg har ei heller sagt at jeg ikke liker metal, men gud satan meg kor mange dumme folk som hører på metal.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Jeg tror metalkulturen er hovedgrunnen til at jeg ikke hører så mye på metal. For meg virker det som om hele fenomenet bygges på sinne og hat, og da jeg er en vanvittig positiv og lite sint person, klarer jeg sjelden å knytte bånd til metal som jeg kan til andre typer musikk. Jeg synes dette gjør musikken ganske upraktisk, da jeg føler jeg må være sint for å kunne få noe personlig utbytte av det.

 

Noen ganger lurer jeg forøvrig på om metalkulturen stort sett er tull. Noen band/artister/personer virker så fundamentalt på trynet at jeg tror de bare tuller, men så evner mange av dem jommen å vise like lite selvironi som menneskelighet.

 

Derfor hører jeg en del på avant-metal. Når jeg får inntrykk av at artistene har et ganske avslappet forhold til hele metalkulturen, og i stedet arbeider innovativt med det som er en svært interessant musikkstil, så er det mye lettere for meg å like det. :-)

Lenke til kommentar
Jeg tror metalkulturen er hovedgrunnen til at jeg ikke hører så mye på metal. For meg virker det som om hele fenomenet bygges på sinne og hat, og da jeg er en vanvittig positiv og lite sint person, klarer jeg sjelden å knytte bånd til metal som jeg kan til andre typer musikk. Jeg synes dette gjør musikken ganske upraktisk, da jeg føler jeg må være sint for å kunne få noe personlig utbytte av det.

Godt poeng. Og kan kjenne meg igjen fordi jeg elsker hatfølelsen, digger å kjenne den rase gjennom meg. Musikken er da noe jeg bruker for å slippe ut dette hatet. Har merket at når jeg har vært forelsket så begynnte winampen plutselig mye oftere å spille kjærlighetssanger. Så hvis man ikke har noe hat å slippe ut, er det kanskje ingen grunn til å høre på metal.

Lenke til kommentar

Først må jeg si at jeg ikke har større respekt for "metallhoder" enn andre mennesker, selv om jeg hører mye på både Death, Black og annen type metall. Respekt går heller på andre ting, ikke bare musikksmaken.

 

Som det er skrevet over en plass så tror jeg grunnen til at så pass mange "misliker" metall er rett og slett fordommer. Mennesket er redd og generelt skeptisk til ukjente ting.

Lenke til kommentar

Mykje saklig og mykje usaklig her, rimlig fin blanding.

 

Black metal e en sjanger for se sjøl, den e ikke skapt for å være kommersiell(eller ka faen det hete) som for eksempel alt det som havne på vg lista. Det e musikk som tidlig på 80/90-tallet va skapt for å ta avstand fra felles-bildet i musikken(skyt me hvis i tar feil). Den e ikke det i lik grad i dag som den va da. Sjangern har vært meir ekstrem, og har fått undersjangera, eller black metal sjangeren blanda med andre sjangera.

Det som lages i dag e ikke like brutalt/ekstremt/hardt som det gjerne krevde at det va før, som sagt sjangern har forandra seg.

 

Det mest idiotiske man kan gjøre e å dømme dem som høre på musikken for å være like "ekstrem" som dem som faktisk va "ekstrem" i begynnelsen(som f.eks. brenning av kirka, sjølmord/drap[knivstikking], ran[som nokken e dømt for], "sataniske ritualer", og andre brudd på lova). :hmm:

 

 

Det å mislike black metal vil si at du enten har nokka imot folka som lage musikken sin anti fellesskap/religion måte å lage musikken eller at du opfatter musikken som "støy!"

Støyet/bråket e ikke musikken, for musikken e meliodisk på høyt nivå. Støyet e som før sagt i denna tråda ikke "støy" for dem som greie å høre ka som blir presentert for ditt øre. Dettta e nokka du enkelt kan bli vant til og veldig lite av black-metal e umusikalsk.

Man e ikke en god musiker før man kan akseptere og forstå at all musikk kan være musikalsk.

Black metal sjangeren inneholde mange genia! Massevis av geniale musikera som ja,... prestere mykje meir krevende enn MYKJE anna musikera innen sin sjanger(ikke skyt me for i tar IKKE feil!).

Høre sjøl nesten bare på black metal og dens undersjangera, men går ikke til angrep på anna musikk og prikke ned på folk for deres musikksmak, men hvis nokken har nokka "smart" å si om black metal så kan det hende i gidd lange ut om koffor musikken deres ikke e bedre enn min!

 

Og , skyt me hvis i tar feil om nokka. :p

Lenke til kommentar
Jeg tror metalkulturen er hovedgrunnen til at jeg ikke hører så mye på metal. For meg virker det som om hele fenomenet bygges på sinne og hat, og da jeg er en vanvittig positiv og lite sint person, klarer jeg sjelden å knytte bånd til metal som jeg kan til andre typer musikk. Jeg synes dette gjør musikken ganske upraktisk, da jeg føler jeg må være sint for å kunne få noe personlig utbytte av det.

Godt poeng. Og kan kjenne meg igjen fordi jeg elsker hatfølelsen, digger å kjenne den rase gjennom meg. Musikken er da noe jeg bruker for å slippe ut dette hatet. Har merket at når jeg har vært forelsket så begynnte winampen plutselig mye oftere å spille kjærlighetssanger. Så hvis man ikke har noe hat å slippe ut, er det kanskje ingen grunn til å høre på metal.

7726573[/snapback]

Jeg er forelsket og glad, men hører fortsatt på ekstrem metall ;)

 

Men jeg kan kjenne meg igjen i det du sier.

Lenke til kommentar
Det finnes da knallhard metal som har kristne tekster. Personlig så kunne jeg ikke brydd meg mindre om de synger om Satan, Alle elsker Raymond eller Tutti Fruites. Det låter bare kjedelig. Men det er vel musikk som enten treffer deg eller ei.

7720189[/snapback]

 

Jeg ville aldri i verden hørt på black metal som synger om alle elsker raymond (ja, jeg vet at du ikke nødvendigvis mente black metal). For at det i det hele tatt skal kunne kalles black metal må det inneholde anti-relgiøst oftest anti-kristent/satanistisk budskap. For min del er det noe spesielt med black metal, det er noe med atmosfæren og følelsen jeg får av å høre på det.

Lenke til kommentar
Metall er ikke så umiddelbart fengende og krever at man setter seg selv mer inn i musikk og hører mer. Det er ikke alle som gidder dette og tar det første og beste og er fornøyd med helt OK musikk. Når de da hører musikk som ikke har et fengende, men kjedelig refreng som lett kan huskes ser de på det som bare lyd = bråk.

7723939[/snapback]

Så du meiner at alle som ikkje synest Black Metal er melodiøst som fy tar det første og beste dei ser og er nøgd med det?

 

Er ser ingen grunn til at BM skal være så forbaska meir melodiøst enn anna musikk, men så har eg heller ikkje høyrt stort på det, så eg er vel inkompetent til å uttale meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...