Gå til innhold

Hvorfor misliker så mange (black)metal?


Minus

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke den eneste ser jeg.

 

Jeg går i 9. (værste fjortisåret)

 

Jeg hører på Dimmu Borgir, Pantera, AC/DC, Metallica og lignende. Hvis jeg nevner noe med metall i skriker alle SATANIST! GITAR OG SKRIKING OM STYGGE TING!

 

Irriterende?  JA! :mad:

8535670[/snapback]

 

Ingen andre som hører på noe lignende? Problemet er at 90% av alle på ungdomsskolen er tapere som følger etter de andre, og en annen grunn er at mange ikke begynner å interessere seg for musikk før litt senere og da finner de fort ut av vg-lista faktisk ikke er så bra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke den eneste ser jeg.

 

Jeg går i 9. (værste fjortisåret)

 

Jeg hører på Dimmu Borgir, Pantera, AC/DC, Metallica og lignende. Hvis jeg nevner noe med metall i skriker alle SATANIST! GITAR OG SKRIKING OM STYGGE TING!

 

Irriterende?  JA! :mad:

8535670[/snapback]

 

Ingen andre som hører på noe lignende? Problemet er at 90% av alle på ungdomsskolen er tapere som følger etter de andre, og en annen grunn er at mange ikke begynner å interessere seg for musikk før litt senere og da finner de fort ut av vg-lista faktisk ikke er så bra :)

8537265[/snapback]

 

Omtrent alle på trinnet hører på sånn musikk som starter med Dj...etellerannet

 

Jeg irriterer meg sterkt over det. Jeg har akkurat begynt å høre på Dimmu Borgir. Jeg synes det er litt.. ja hva skal jeg si... :roll: spesielt kanskje... men det er nok en treningssak. Må sikkert venne meg til det(ihvertfall vokalen :) )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
og med det death metal jeg har hørt: lite melodi bare voldtekt av instrumentene.

8532819[/snapback]

hahaha, morsomt sagt. Du må huske at death metal er en ekstrem sjanger hvor de egentlig "sloss" mellom hverandre for å få de mest brutale og tekniske riffene. Melodien er der, bare at den er litt vanskelig å få med seg :p

 

Kan du spille gitar og lese tabs bør du søke opp noen death metal-sanger bare for å se hva de egentlig spiller.

 

 

Hvorfor folk misliker black metal? Kan ha noe med en rekke kirkebranner, noen mord, kontiuerlig publisering av nynazistisk materiale og gjentatte ignoranse-pregede holdninger fra artistene... Selve musikken er vanskelig å høre på - spesielt de eldre sangene hvor sangene ble spilt inn med billig og dårlig utstyr. Tekstfokuseringa i vestlig musikkkultur er også noe som har litt negativ virkning siden tekst plutselig er ikke hvor budskapet i sangen ligger - reiser nakkehårene dine seg og du får frysninger... da har du funnet et mesterverk ^^

Lenke til kommentar

Det er satanisme i black metall. Jeg har sett en sang som heter "Fucked by a god". Hvorfor skal jeg ikke tro at dette er satanisme?

 

Jeg liker metall; Jeg synes det er heftig. Hvis du har hørt på HammerFall eller Blind Guardian så kan du ikke si at all metall er "skriking" og at det er "forferdelig". Dette er faktisk melodisk musikk og de synger RENT! :)

 

Jeg har hørt på death-metal som Cannibal Corpse. Sangene deres er ganske ekstreme... Veldig vanskelig å få med seg hva de sier. Noen av tekstene deres er ganske brutale som for eksempel "I Cum Blood", "Fucked with a knife", "Eaten back to life"og masse annet. Virker kanskje litt sadistisk? Dette er kanskje noen av grunnene til at folk misliker denne musikksjangeren. Det er jo flere av disse bildene bandet har som ser ganske sykelige ut...

 

Jeg sier ikke at alt er satanistisk, alle har jo sin egen musikksmak, men dette har nok gitt ett dårlig rykte, så metall har nok fått ett dårlig rykte og forbindes med satanisme. :ph34r:

 

Jeg har slutta å høre på dette her da (Death/Black metal... ble for brutalt for meg)... :thumbup: Men dere som sier at metall er SKRIKING OG FORFERDELIG bare for å si det, skjerp dere... Men jeg har respekt for dere som FAKTISK har sterke meninger om dette og har hørt mye på det, ikke for dere som sier masse dritt...

 

Metall er best :cool:

Endret av Me_Little
Lenke til kommentar
og med det death metal jeg har hørt: lite melodi bare voldtekt av instrumentene.

8532819[/snapback]

hahaha, morsomt sagt. Du må huske at death metal er en ekstrem sjanger hvor de egentlig "sloss" mellom hverandre for å få de mest brutale og tekniske riffene. Melodien er der, bare at den er litt vanskelig å få med seg :p

8538952[/snapback]

Dette er ufattelig variabelt fra band til band. Hør på The Project Hate, klarer du ikke høre melodien der, er du enten døv eller har downs.

Lenke til kommentar
Så mange som liker In Flames, men ingen nevner Dark Tranquillity eller Arch Enemy. :( Og noen vil alltid mislike musikksmaken din. Tenk på alt skiten folka som liker trance må gjennomgå?

8566369[/snapback]

 

Det blir slengt dritt om alle sjangre. Det som er, er at det er så få som hører på metal. Veldig mange hører på liste-pop. Dvs. mange som slenger dritt til metal mens få som slenger dritt til liste-pop.

Lenke til kommentar
og med det death metal jeg har hørt: lite melodi bare voldtekt av instrumentene.

8532819[/snapback]

hahaha, morsomt sagt. Du må huske at death metal er en ekstrem sjanger hvor de egentlig "sloss" mellom hverandre for å få de mest brutale og tekniske riffene. Melodien er der, bare at den er litt vanskelig å få med seg :p

8538952[/snapback]

Dette er ufattelig variabelt fra band til band. Hør på The Project Hate, klarer du ikke høre melodien der, er du enten døv eller har downs.

8557876[/snapback]

 

Eller begge deler.

Lenke til kommentar

Kankjse det er mange som misliker black-metal, for det er vanskelig å høre/trekke paraleller/likheter til annen musikk ut fra black-metal. Det jeg mener er at BM kanskje ligner for lite på alt annet, så folk som er ukjent med det, ikke har noe grunnlag for å like det.

 

Var bare noe spontant som kom opp i hode her i første norsktime :)

Lenke til kommentar

Burde ikke være så vanskelig å skjønne hvorfor mange misliker Black Metal. Det er bråkete og negativ musikk, lyden blir ofte en underprodusert "wall of noise", vokalen er ofte skriking og/eller growling der man skal være rimelig våken for å skjønne hva som synges. Bandmedlemmene kler seg ut som latterlige naglesmurfer og poserer med grimme og bleike tryner.

 

I det hele tatt en sjanger som driter i lettvint underholdning. Ikke så rart at mange ikke faller på sine klær og lovpriser?

 

Selv hører jeg på noe black metal (Immortal, litt Dimmu og Burzum, Mayhem, Emperor, littegrann Satyricon), men jeg flirer ofte litt i skjegget av de mest ekstreme (i valgfri retning) elementene. Jeg er ateist, og for meg har ikke det satanistiske innholdet noen interesse (band som f.eks. Immortal er da vel heller ikke så satanistiske at det gjør noe, såvidt jeg har skjønt omhandler tekstene en egenskapt fantasy-setting), men jeg blir fascinert av de ekstreme holdningene og den kompromissløst j*vlige musikken.

 

Black metal er ekstrem musikk, og alt ekstremt har en tendens til å bli mislikt av mange. Dansebandmusikk er også ekstrem musikk (ekstremt kommersiell, ekstremt lite utfordrende, ekstremt rund i kantene, ekstremt opptatt av å ikke støte noen eller utfordre konvensjonene), og blir også mislikt av mange.

 

 

Edit: Første avsnitt var satt litt på spissen :p

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar
"Du kan ikke høre på sånn satanmusikk som Rolling Stones"

Det er nok det mest latterlige jeg har hørt av alt som har blitt sagt om musikk.

 

:rofl: Blir både støtt og får latterkrampe på en gang!

 

Minner meg om da en kompis hørte Mars Volta hos meg. "Du og den satan-musikken, din djeveldyrker." Så skal det sies at denne kompisen kjøpte seg pan-fløyte for en stund siden :!:

7717238[/snapback]

 

Sympathy for the devil.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Please allow me to introduce myself

Im a man of wealth and taste

Ive been around for a long, long year

Stole many a mans soul and faith

And I was round when jesus christ

Had his moment of doubt and pain

Made damn sure that pilate

Washed his hands and sealed his fate

Pleased to meet you

Hope you guess my name

But whats puzzling you

Is the nature of my game

I stuck around st. petersburg

When I saw it was a time for a change

Killed the czar and his ministers

Anastasia screamed in vain

I rode a tank

Held a generals rank

When the blitzkrieg raged

And the bodies stank

Pleased to meet you

Hope you guess my name, oh yeah

Ah, whats puzzling you

Is the nature of my game, oh yeah

I watched with glee

While your kings and queens

Fought for ten decades

For the gods they made

I shouted out,

Who killed the kennedys?

When after all

It was you and me

Let me please introduce myself

Im a man of wealth and taste

And I laid traps for troubadours

Who get killed before they reached bombay

Pleased to meet you

Hope you guessed my name, oh yeah

But whats puzzling you

Is the nature of my game, oh yeah, get down, baby

Pleased to meet you

Hope you guessed my name, oh yeah

But whats confusing you

Is just the nature of my game

Just as every cop is a criminal

And all the sinners saints

As heads is tails

Just call me lucifer

cause Im in need of some restraint

So if you meet me

Have some courtesy

Have some sympathy, and some taste

Use all your well-learned politesse

Or Ill lay your soul to waste, um yeah

Pleased to meet you

Hope you guessed my name, um yeah

But whats puzzling you

Is the nature of my game, um mean it, get down

 

Edit. Jeg misliker ikke metal noe spesielt, for all del, det er ganske mange musikere som er svært dyktig. Grunnen til at jeg ikke hører på musikken er fordi den ikke gir meg noe som helst, annet en sinne, men hvordan skulle jeg tjene på å være sint¿

 

hint - skremme småunger.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tilbake for et år siden da jeg ble kjent med en av mine nåværende beste kamerater så hatet jeg metal. Men han var og er det største metal huet jeg noen gang har møtt. Da vi satt nede i kjelleren hans og hørte på det jeg da syntes var bråk, så syntes jeg etterhvert at det var bra. Jeg likte det mer og mer, og i dag går det ikke en dag uten metal. Hører bare på mer og mer aggresiv musikk i dag, og har mer eller mindre begynt å høre på black-metal selv om jeg ikke er helt der enda. Jeg går på ungdomskolen der stort sett alle ser rart på meg og tenker satanist vis jeg nevner musikk smaken min. Da må jeg bare le :rofl:

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Metal skal jo vere kompromisslaust og ikkje tilgjengeleg for alle, metal er eit opprør slik rocken var eit opprør o.l.. Grenser vert heile tida utvida og somme personar vil heile tida utfordre dei etablerte grensene - det er nettopp difor dei vert utvida.

 

Rock har alltid vore ein sjanger der ein kan 'stick it to the man', men ettersom rock er blitt meir akseptert og allment utnytta som sjangerbegrep er metal blitt det same i dag - det ekstreme og ufine som den kulturelle eliten ikkje likar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...