Gå til innhold

Hvorfor misliker så mange (black)metal?


Minus

Anbefalte innlegg

CoB - Extreme Power Metal

Cradle of Filth - 1991-1993 Death metal 1994-1996 Symphonic Black metal

1997-nå Extreme Gothic metal

Pantera - 1983-1989 Glam metal 1990-2001 Power Thrash metal

In Flames - 1990-2000 Gothenburg metal 2001-nå Nu Gothenburg metal

Dimmu Borgir - 1994-2000 Black metal 2001-nå Symphonic Black metal

Burzum - Black Metal

Mayhem - 1984-1990 Death metal 1991-nå Black metal

Soilwork - Gothenburg Metal

Satyricon - Black Metal

DragonForce - Speed Power Metal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hvorfor misliker så mange (black)metal?

Digger metal, men misliker death og black metal fordi alle bandene er så like og så enkel musikk. So Spinal Tap - som Alice Cooper sier :)

 

Er Children of Bodom black metal? i såfall det enste jeg hører på av dette.

 

Men det varrierer veldig hvor det blir misslikt. Mange som hører på HipHop misliker det, men ikke bry deg om dem. Her på skolen blir black metal forbundet med nerder. Men de fleste som hører på black metal diskriminerer all annen musikk også hjar jeg inntrykk av.

 

EDIT:

Pantera

Pantera er ikke black metal, det er trash metal.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

"Pantera er ikke black metal, det er trash metal."

 

 

Om jeg ikke tar helt feil er Pantera groove metal?

 

"Er Children of Bodom black metal? i såfall det enste jeg hører på av dette."

 

Akkurat hva CoB er strides de "lærde" med, mange påstår at det er "Extreme Death Metal", mens andre sier at det enten er "Extreme Power" eller "Extreme Speed" Metal, en ting er iallefall sikkert, det er IKKE, Black Metal.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
Hvorfor misliker så mange (black)metal?

Digger metal, men misliker death og black metal fordi alle bandene er så like og så enkel musikk. So Spinal Tap - som Alice Cooper sier :)

 

Er Children of Bodom black metal? i såfall det enste jeg hører på av dette.

 

Men det varrierer veldig hvor det blir misslikt. Mange som hører på HipHop misliker det, men ikke bry deg om dem. Her på skolen blir black metal forbundet med nerder. Men de fleste som hører på black metal diskriminerer all annen musikk også hjar jeg inntrykk av.

 

EDIT:

Pantera

Pantera er ikke black metal, det er trash metal.

8532480[/snapback]

 

Death metal enkel musikk? i lol'd!

 

Trash metal? WTF?

Lenke til kommentar
Digger metal, men misliker death og black metal fordi alle bandene er så like og så enkel musikk. So Spinal Tap - som Alice Cooper sier :)

Her har vi jaggu en som kan sakene sine. Jeg skjønner at du har hørt det meste innen sjangrene.

 

Like? Spesielt innen black metal kan forskjellen på to band være som natt og dag. Jeg vil påstå det er mye mer variasjon innen black metal enn innen f.eks. heavy og thrash. Nå til dags finnes det så mye forskjellig black metal at det er vanskelig å definere hva som egentlig er black metal. Også innen death metal er det store variasjoner.

 

Enkelt? Joda, endel av musikken er ganske enkel. Jeg kan være enig i at veldig rett-fram-black og -death ofte ikke er særlig interessant. Men det finnes mange friske pust. Som sagt finnes det veldig mye rart som kan kalles black metal, mye av de er definitivt ikke enkelt. Under death metal finnes f.eks. en ganske stor undersjanger som heter teknisk death metal. Dette er absolutt ikke enkel musikk. Progressive death metal-band finnes også.

 

Når det gjelder Pantera er de en smule vanskelig å båssette. Thrash, groove, sludge, sørstatsmetal - spiller det noen rolle?

Lenke til kommentar

Nei. Jeg er lei av EN sjanger for hvert band. Jeg deler det jeg hører på enkelt og greit inn i: Metal, Prog Rock, og Psyceldelic. Da, under Metal: alt fra Children of Bodom til Alice Cooper og Iron Maiden.

Lenke til kommentar

Nei. Jeg er lei av EN sjanger for hvert band. Jeg deler det jeg hører på enkelt og greit inn i: Metal, Prog Rock, og Psyceldelic. Da, under Metal: alt fra Children of Bodom til Alice Cooper og Iron Maiden.

8532717[/snapback]

 

mk, hvor mange band hører du på da 10?

8532752[/snapback]

23 + Diverse.

Lenke til kommentar
Nei. Jeg er lei av EN sjanger for hvert band. Jeg deler det jeg hører på enkelt og greit inn i: Metal, Prog Rock, og Psyceldelic. Da, under Metal: alt fra Children of Bodom til Alice Cooper og Iron Maiden.

8532717[/snapback]

 

mk, hvor mange band hører du på da 10?

8532752[/snapback]

23 + Diverse.

8532776[/snapback]

 

ok da så, kan bli mange sjangere da ja.

Lenke til kommentar
Hvorfor misliker så mange (black)metal?

Digger metal, men misliker death og black metal fordi alle bandene er så like og så enkel musikk. So Spinal Tap - som Alice Cooper sier :)

 

Er Children of Bodom black metal? i såfall det enste jeg hører på av dette.

 

 

EDIT:

Pantera

Pantera er ikke black metal, det er trash metal.

8532480[/snapback]

 

 

Er det bare jeg som ser ironien i det du skriver?

ikke for å kritisere men:

 

1. Hvis alle Black Metal bandene er "så like", har du da hørt på noe av f.eks 1349? fordi du lurer jo på om CoB er Black Metal, og akkurat HVA er likt mellom 1349 og CoB? foruten at de bruker instrumenter?

 

2. Igjen, siden du måtte spørre om CoB er Black Metal, synes du at CoB høres enkelt ut å spille?

Siden Black Metal er så enkel musikk?

 

 

Men siden CoB ikke er BM så kan det jo forklare hvorfor du spurte om nettopp CoB er BM ;)

Lenke til kommentar

Og jeg er ihvertfall lei av sånne Death Metal-trommer. Helt likt alt sammen, og færlt å høre på.

 

og med det death metal jeg har hørt: lite melodi bare voldtekt av instrumentene.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar helt feil er Pantera groove metal?

 

8532649[/snapback]

 

Jepp. Groove Metal er til opplysning (for de som ikke allerede vet det) en undergenre (eller en kan godt si videreutvikling) av thrash metal og blir også kalt post-thrash...

 

Angående de som klager, himler med øynene o.s.v over musikken vi hører på:

Noen kan bare aldri forstå det... Synd for dem sier nå jeg... :tease:

Lenke til kommentar

Må si at både Black og Death metal sjangrene har utrolig mye dritt i seg, men det har jo for så vidt også alle andre sjangre. Er derimot enig i at Black metal kan bli utrolig ensformig i blandt, og det er ikke spesielt teknisk, mens det at Death metal er uteknisk er jeg langt fra enig i.

 

[sjangerhoring] CoB er da vel, og har vel aldri vært black metal. De spilte ganske neoklassisk før, og lyrikkene og mye av musikken kan minne om power metal. Nowadays er de mer Metalcore (Are You Dead Yet :hrm: [/sjangerhoring]

Lenke til kommentar
Jeg er ikke den eneste ser jeg.

 

Jeg går i 9. (værste fjortisåret)

 

Jeg hører på Dimmu Borgir, Pantera, AC/DC, Metallica og lignende. Hvis jeg nevner noe med metall i skriker alle SATANIST! GITAR OG SKRIKING OM STYGGE TING!

 

Irriterende?  JA! :mad:

8535670[/snapback]

 

hehe, sånn var det for meg også på ungdoms skolen, bare ignorer de, er de som går glipp av noe :p

 

Forhåpentligvis blir det mye bedre for deg når du begynner på Videregående elns, bruker som oftest å være litt mer "voksne" folk der (merkelige greier ;<)

Lenke til kommentar

det meste i ekstrem metall(da mener jeg black- death- og thrash metal) sjangeren er musikk man må sette seg godt inn i...et trent øre vil få MYE mer utbytte av black metal enn en som har hørt på pop ol hele livet. Det er litt som klassisk på en måte. man må lære seg og like/kjenne slik musikk før man begynenr og like den skikkelig godt... det tror hvertfall jeg...

Endret av sixx
Lenke til kommentar

Musikk med substans, deriblant f.eks. teknisk death metal tror jeg er en tilvenningssak - de fleste som fortsetter med å høre på det blir vel tilvendt på et eller annet tidspunkt i de tidlige tenår, enten de da begynner med AC/DC eller Nile.

Jeg synes å huske at jeg overhodet ikke likte metal da jeg først hørte det, da jeg som ung og uskyldig ble satt ut i skogen og tvangsforet med Dark Tranquillity.

Det forandret seg etter hvert. :]

 

Ellers må jeg bare flire av trevakt. Hvis du ikke hører forskjell på Melechesh og Aes Dana, er det fordi du er tilnærmet blind og døv, ikke fordi all death/black metal er kliss likt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...