Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Si det. Jeg har hørt mas om denne siden den vaket på 20-tallet i 2017. Ingen jeg kjenner som satt i den hoppet av da den var over 50 kr i 2018. Spørsmålet nå er om det igjen hopper over 50 en kort periode, eller om den flyr videre. Folk fabler om 100, og jeg ser Aksjesladder-podcasten håpet på 1000-tallet. 

For min egen del, jeg føler meg rimelig trygg på at vi igjen skal over 50 kr bare på hype. Spørsmålet jeg stiller meg er om jeg skal hoppe av etter en rød dag over 50 kr med 50%, slik at jeg uansett har hatt noe avkastning, samt jeg frigjør igjen kapital. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prusk skrev (26 minutter siden):

Si det. Jeg har hørt mas om denne siden den vaket på 20-tallet i 2017. Ingen jeg kjenner som satt i den hoppet av da den var over 50 kr i 2018. Spørsmålet nå er om det igjen hopper over 50 en kort periode, eller om den flyr videre. Folk fabler om 100, og jeg ser Aksjesladder-podcasten håpet på 1000-tallet. 

For min egen del, jeg føler meg rimelig trygg på at vi igjen skal over 50 kr bare på hype. Spørsmålet jeg stiller meg er om jeg skal hoppe av etter en rød dag over 50 kr med 50%, slik at jeg uansett har hatt noe avkastning, samt jeg frigjør igjen kapital. 

 

Tja. Kanskje jeg tar gevinst og kjøper noe annet mens jeg venter på at noe skjer der. Men da må man i tilfelle være kjapp i vendingen!

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (13 timer siden):

Tesla pleier vel å gi en indikasjon på hvor resten av markedet går. Bitcoin pleier også å falle før børsen gjør det. Jeg tror på limit down i morgen. 

Pleier vel? Har du testet dette? Det kan være farlig å gjøre slike antagelser om de ikke er grundig testet.

NASDAQ er opp 0,5 % pre-market.

Jeg skal ikke uttale meg om Tesla siden jeg ikke har noe kunnskap om Tesla, men om NASDAQ åpner limit down i dag skal jeg slette kontoen min her og aldri mer poste her. :) 

Hadde jeg hatt tilgang på data på Tesla hadde jeg testet hva som typisk skjer dagen etter en viss prosentvis nedgang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (4 timer siden):

Pleier vel? Har du testet dette? Det kan være farlig å gjøre slike antagelser om de ikke er grundig testet.

NASDAQ er opp 0,5 % pre-market.

Jeg skal ikke uttale meg om Tesla siden jeg ikke har noe kunnskap om Tesla, men om NASDAQ åpner limit down i dag skal jeg slette kontoen min her og aldri mer poste her. :) 

Hadde jeg hatt tilgang på data på Tesla hadde jeg testet hva som typisk skjer dagen etter en viss prosentvis nedgang. 

Ja BTFD gjengen skuffer aldri 😂

_20210112_163512.thumb.JPG.7f2beb888d03a616dde27d61e6b6b5b8.JPG

Lenke til kommentar

Har undret meg over at media kommer med ''Krona stuper'' ol som førstesideoppslag når euro og dollar stiger så lite som en prosent, mens når krona styrker seg (gjerne mer enn en %) skrives det ingenting. WHY?? Liker de ikke billige ferier for nordmenn? Virker som om de er allergiske mot gode nyheter.

Lenke til kommentar
Granca skrev (9 minutter siden):

Har undret meg over at media kommer med ''Krona stuper'' ol som førstesideoppslag når euro og dollar stiger så lite som en prosent, mens når krona styrker seg (gjerne mer enn en %) skrives det ingenting. WHY?? Liker de ikke billige ferier for nordmenn? Virker som om de er allergiske mot gode nyheter.

De gjør media ofte. Det er bare ikke så populært å skrive om utenlandsferie for øyeblikket. Host Korona Snufs 

Lenke til kommentar
Granca skrev (3 timer siden):

Har undret meg over at media kommer med ''Krona stuper'' ol som førstesideoppslag når euro og dollar stiger så lite som en prosent, mens når krona styrker seg (gjerne mer enn en %) skrives det ingenting. WHY?? Liker de ikke billige ferier for nordmenn? Virker som om de er allergiske mot gode nyheter.

Er faktisk ikke så veldig mye å skrive om når det gjelder finansnyheter. Det de gjør er å dikte opp forklaringer etter ting har skjedd. Så hvis akjemarkedet går opp er det fordi det og det, hvis det går ned en dag er det fordi det og det. Men det er bare noe de finner opp, for de kan ikke vite sikkert. Disse avisene spår boligkrakk og finanskrise ca. annenhver måned. 

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (På 30.12.2020 den 14.22):

Noen tips til gode long hodl for 2021 ? Mitt tips er GW Pharma.

Håper noen tok mitt tips ang GWPH var vel på ca 115$ 30/12/20, runder snart 134$. Og det vil åpne seg meget bra muligheter for short hvis trenden er som vanlig på GWPH evnt blir det en sikkelig rakett opp mot 165$.

 

Hvis folk her inne kan bli bedre på diskutere annet en Tesla skal opp eller ned eller hvor mye cashflow man har, så får man økt kvalitet på denne tråden👍

 

 

Lenke til kommentar

Mange Nordmenn vil miste alle sparepengnee sine i Norwegian. 

Dagens aksjonærer sitter igjen med 5% etter restrukturering. NAS er ned kun 5% folk er idioter. 

Sitat

The Board of Directors of Norwegian Air Shuttle ASA ("Norwegian" or the "Company") is today announcing an indicative plan (the “Plan”) and set of actions that creates a framework that will potentially enable the Company to exit its Irish Examinership and Norwegian Reconstruction processes during the first quarter of 2021.

 

Core to the Plan is that Norwegian will henceforth focus on its core Nordics business, operating a European short haul network with narrow body aircraft. Under these circumstances a long haul operation is not viable for Norwegian and these operations will therefore not continue. The Company targets to reduce its total debt to around NOK 20 billion Norwegian also plans to raise NOK 4 - 5 billion in new capital through a combination of (i) a rights issue to current shareholders, (ii) a private placement and (iii) a hybrid instrument. The Company has already received written interest in participation in a private placement. The Company has recently reinitiated a dialogue with the Norwegian Government about possible state participation based on the current business plan. 

 

Should the Plan be successful and accepted by the Examinership and Reconstruction Negotiation processes, Norwegian is expected to initially hold up to 50 Boeing 737 aircraft (owned and leased) primarily operating in Norway and the Nordics or from Norway/ Nordics to Continental Europe. It is estimated the Company will emerge having a total debt of around NOK 20 billion and free cash position of approximately NOK 4 to 5 billion following the reconstruction. Based on conservative assumptions both in relations to the length of the Covid-19 pandemic and relating to revenues, costs and load factors the Company expects positive EBITDA post reconstruction in 2021.

 

According to the presented Plan, current shareholders will hold approximately 5% of the shares in the Company post-reconstruction. In addition, shareholders are offered to participate in a rights offering of up to NOK 400 million. Norwegian´s impaired creditors are estimated to hold approximately 25% of the shares in the Company post reconstruction, as compensation for their participation in the debt reduction, while new investors (in both the equity issue and the new hybrid instrument) will hold, directly or indirectly, approximately 70% of the shares in the Company. 

https://newsweb.oslobors.no/message/522533

Lenke til kommentar
Sitat

BIDEN LOVER 16 BILLIONER KRONER TIL CORONA-PLAN

Påtroppende president Joe Biden kommer ifølge amerikanske medier til å foreslå en plan der det skal brukes  1,9 trillioner amerikanske dollar, eller 16 billioner kroner, til å bekjempe coronaviruset. Én billion er det samme som tusen milliarder - altså er det snakk om 16.000 milliarder kroner.

Pengene skal gå til ting som vaksineprogrammet, jobber i helsetjenesten, betalte permisjoner, åpning av skoler, testing og direkte økonomisk hjelp til innbyggerne i USA.

Planen må bli godkjent av Kongressen før presidenten kan sette den ut i live. Dermed kan det komme endringer i den før den blir vedtatt.

Kjøpte Pfizer i dag. 

Lenke til kommentar

Kort fortalt så har jeg tradet i utlandet gjennom en Investor gruppe så jeg er totalt ukjent med Norske regler.

Tenkte begynne handle mer gjennom Nordnet da daytrade, er det slik i Norge at eks

Apple gjør 2-3 shorts samme dag med 5-6% profitt totalt må man da skatte ? Eller slipper man det så lenge man ikke tar ut noe gevinst så ha et oppgjør årlig? Mitt liv består av 90% Engelsk både tale og skriftlig, også innen trading så litt vanskelig for meg tolke ting spesielt på skatteetaten.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (15 timer siden):

Kjøpte Pfizer i dag. 

Hva tilsier at Pfizer ikke skal krasje enda mer ? Har jo bare gått nedover på positive nyheter i en evighet og de har mye utgående patenter de siste årene.

Min analyse tilsier at buy er nærmere 34$, selv da vil jeg anse det som risiko for fortsatt nedgang.

Ser ikke helt value vs risk med pfizer.

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (1 time siden):

Kort fortalt så har jeg tradet i utlandet gjennom en Investor gruppe så jeg er totalt ukjent med Norske regler.

Tenkte begynne handle mer gjennom Nordnet da daytrade, er det slik i Norge at eks

Apple gjør 2-3 shorts samme dag med 5-6% profitt totalt må man da skatte ? Eller slipper man det så lenge man ikke tar ut noe gevinst så ha et oppgjør årlig? Mitt liv består av 90% Engelsk både tale og skriftlig, også innen trading så litt vanskelig for meg tolke ting spesielt på skatteetaten.

Det er gamle regler på aksjer utenfor EØS (usikker på om dette også gjelder britiske aksjer nå - det gjør det helt sikkert). Her må du skatte for gevinst uavhengig om du tar det ut av konto eller ikke. Du trenger selvsagt ikke skatte mer enn en gang i året, men du kan ikke reinvestere pengene og forvente utsatt skatt..

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Prusk skrev (1 time siden):

Det er gamle regler på aksjer utenfor EØS (usikker på om dette også gjelder britiske aksjer nå - det gjør det helt sikkert). Her må du skatte for gevinst uavhengig om du tar det ut av konto eller ikke. Du trenger selvsagt ikke skatte mer enn en gang i året, men du kan ikke reinvestere pengene og forvente utsatt skatt..

 

Da er det bare glemme daytrade med Norsk konto.

Man jobber jo med såpass små % i avkasting med daytrading at det virker ekstremt lite lønnsomt drive med slikt i Norge.

Man kan jo tape all profitt på en fail short i løpet av uken, så dette burde jo avregnes en gang årlig.

I Sveits er det så mye simplere og bedre lagt opp for private investorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...