Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DaniNichi skrev (3 timer siden):

Hva tilsier at Pfizer ikke skal krasje enda mer ? Har jo bare gått nedover på positive nyheter i en evighet og de har mye utgående patenter de siste årene.

Min analyse tilsier at buy er nærmere 34$, selv da vil jeg anse det som risiko for fortsatt nedgang.

Ser ikke helt value vs risk med pfizer.

Når hele verden må ha ny vaksine hvert år resten av evigheten sier det seg selv at Pfizer blir en veldig god langsiktig investering. 

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (1 minutt siden):

Når hele verden må ha ny vaksine hvert år resten av evigheten sier det seg selv at Pfizer blir en veldig god langsiktig investering. 

Hvis man har et såpass pessimistiske utsyn så skjønner jeg hvilken value man ser long.

Jeg tror vaksine kappløpet så vidt har startet og hva tilsier ikke at en konkurrent vil skyve pfizer ned eller helt vekk som en vurdert vaksine i framtiden ? 

Du setter da all value på at folk skal måte vaksineres til all evighet ? Synes selv det er et ekstremt dårlig play også long.

Som sagt i første tilsvar lite Value vs Risk her, men de har godt utbytte så value finnes så lenge den holder seg stabilt.

 

 

 

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (13 minutter siden):

Hvis man har et såpass pessimistiske utsyn så skjønner jeg hvilken value man ser long.

Jeg tror vaksine kappløpet så vidt har startet og hva tilsier ikke at en konkurrent vil skyve pfizer ned eller helt vekk som en vurdert vaksine i framtiden ? 

Du setter da all value på at folk skal måte vaksineres til all evighet ? Synes selv det er et ekstremt dårlig play også long.

Som sagt i første tilsvar lite Value vs Risk her, men de har godt utbytte så value finnes så lenge den holder seg stabilt.

Hvis hele verden skal få koronavirus vaksine hvert eneste år er det nok business til alle firma. Pfizer har den fordelen at det er etablert og ikke ultra overpriset som Moderna. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (13 minutter siden):

Hvis hele verden skal få koronavirus vaksine hvert eneste år er det nok business til alle firma. Pfizer har den fordelen at det er etablert og ikke ultra overpriset som Moderna. 

Ja hvis man ender der så vil nok pfizer få en stabil økning over tid og sammen godt utbytte blir det en god long.

Da med forbehold om at vaksiner blir nødvendig på en årlig basis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan lite om det tekniske rundt kjøp og salg av aksjer. Har dere tips til noen steder jeg kan lese meg opp? Jeg tror jeg har skjønt en del når det gjelder kjøp og salg av norske aksjer.

Men hva med utenlandske og spesielt amerikanske aksjer? Bør/må man gå for VPS for hver enkelt aksje eller finnes det noe lignende en aksjesparekonto for det? Synes jeg så et sted at Investeringskonto Zero hadde noe dobbelt beskatning? Eller kunne man trekke fra det på skatten? (Nordnet sine sider er nede akkurat nå...)

Hvor lønner det seg å starte med dette om man vil bare begynne litt i det små? Ut fra denne så ser det ut til at Nordea er et lurt valg om man bare skal leke litt med lave summer?
https://www.smartepenger.no/tema/104-sparing/2072-prisoversikt-aksjemeglere-pa-nett

 

Lenke til kommentar
deleted skrev (På 10.1.2021 den 11.59):

For øvrig: https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/01/10/7606123/musk-signal-sendte-aksje-til-himmels

Beskriver vel ganske godt det generelle evnenivået til den gjennomsnittlige Tesla-investor? 😂

For en merkelig kommentar. Jeg har ikke sett en eneste Tesla-investor som har investert i noe av dette. Hvorfor tror noen det er Tesla-investorer som står bak oppgangen i dette selskapet?

Koko.

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (På 11.1.2021 den 12.19):

For en taper. TSLA er opp mer enn $200 siden han gikk høyt ut og tøffet seg. LOL.

Hvorfor er Tesla en boble egentlig? Kursen sto jo på stedet hvil i fem år, samtidig som Tesla leverte bedre og bedre. Så det er mye som ikke var regnet inn før. Den halve millionen med leveringer i 2020 viser også at Tesla ligger foran det analytikerne trodde var mulig, og som et resultat av det så må de endre på regnearkene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (På 15.1.2021 den 21.13):

Skal lese meg opp på det.

Virker perfekt for mitt brukt, men er vel noen negative aspekt med dette ellers hadde vel alle brukt det ?

Det er vel ganske dyrt med veksling av valuta. Dobbelt så dyrt som hvis du bruker valutakonto, ser det ut til. Du kan ikke bruke valutakonto med Zero.

Lenke til kommentar
10 hours ago, hekomo said:

For en taper. TSLA er opp mer enn $200 siden han gikk høyt ut og tøffet seg. LOL.

Jeg tror han kan tjene penger.

Virker som en smartere fyr enn de andre som har holdt på, om han ikke har shortet tidligere. (Har ikke sett han i mediene tidligere, i hvert fall.) Mange som shortet ved $40-$60 (justert for splitt), inklusive folk som Sissener og Chanos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...