Gå til innhold

Jeg føler Wii kommer til å snuble


Starscream12

Anbefalte innlegg

Jeg mener at med i dagens spill, kommer den gode grafikken som en selvfølge, sammen med god historie, fysikk, AI, gamplay osv.. For min del holder det ikke kun med godt gameplay, hvertfall ikke i lengden.. Kun tiden vil vise om utviklerene klarer å lage spill med ren spilleglede, og bruker kontrolleren til wii på en spennende måte, ikke lage spillet rundt wii kontrolleren.. Så det jeg er spent på, er hvor lenge wii holder ut.

 

Jeg kan umulig være den eneste her inne som er lei av "Wii fokuserer på gameplay", "Wii er billig", "har du kjøpt Wii og forventer god grafikk, har du jammen valgt feilkonsoll!" osv.. Det må da vær lov og være skeptisk til wii`en. Du er ikke "grafikkhore" eller hva det nå enn er du blir kalt, selv om du liker god grafikk. Kvalitets inntrykket mitt hvertfall, faller drastisk om grafikken er laber i et spill.. Kun tiden vil vise hvor kjekt det er med minigames, ps2 porter, og inni mellom noen perler som Zelda.. Noe som forøvrig er det eneste spillet som frister.

For å ikke komme for langt vekk fra *nøytral*, noe jeg er, kan jeg vell også tillføye at det ikke er noe tvil om at wii er en hit allerede. Den selger som varmt brød og det kommer den til og gjør viderer også. Det ser spennende ut, og kommer det gode nok spill, har nintendo gjort det godt denne gangen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
. For min del holder det ikke kun med godt gameplay, hvertfall ikke i lengden.

 

Grafkk får folk tll å spille det, men gameplay er det som får folk til å fortsette å spille det.

 

Jeg kan umulig være den eneste her inne som er lei av "Wii fokuserer på gameplay", "Wii er billig", "har du kjøpt Wii og forventer god grafikk,

 

Men det er det som er essensen av Wii de sattser ikke på best grafikk den kampen kan 360 og ps3 ha. De satster på en ny måtte å spille på. Derfor tar folk det opp når grafikk folka kommer met at Wii grafikken suger etc

 

Kun tiden vil vise hvor kjekt det er med minigames, ps2 porter, og inni mellom noen perler som Zelda..

 

Tok vell ca ett år før 360 fikk sine største titel GeOW. Så kommer nok noe annent enn porter skal du se :)

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar

Den har jo vært ute i snart 14 dager her. Jeg synes det er på høy tid å få se noen über spill. Ingen annen konsoll har ventet sååå lenge etter en worldwide launch før de hadde en steady tilgang på toppspill (og konsoller). Endrer ikke dette seg innen neste uke (max) tror jeg ikke wii kommer til å overleve nyttår før nintendo er konkurs.

(advarsel, mulig tendens til sarkasme i denne posten)

Lenke til kommentar

Wii nå minner veldig mye om DS da den ble lansert. Utrolig mange dårlige ports, og noen få gode spill fra Nintendo selv. Det var akkurat det samme dommedagspratet i kjølvannet av DS-lanseringen. "Nintendo har driti seg ut". "PSP kommer til å knuse DS". Osv.

 

Men det som skjedde med DS var at etterhvert begynte utviklerne å skjønne mulighetene i maskinen, spesielt kontrollsystemet, noe som har resultert i at maskinen har blitt utrolig populær blant folk flest, og selger som varmt hvetebrød. Sammenlignet med PSP har DS teknisk mye svakere grafikk, men det betyr ikke noe så lenge spillene er mer tilfredsstillende å spille.

 

I tillegg er det en viktig faktor at utviklerne kan utvikle spill til DS (og Wii) med mye lavere budsjetter enn dersom de skal utvikle et 360 eller PS3-spill, fordi maskinen har strammere tekniske rammebetingelser. Dette har ført til at flere utviklere har omfavnet DS varmt. Nintendo håper nok at det samme skal skje med Wii.

 

Men som andre har sagt, tiden får vise hva som skjer. Men Nintendo DS har klart å utvikle seg fra å være en mindreverdig maskin med et kontrollsystem som virket som en gimmick, til å bli en av tidenes mest suksessfulle konsoller. Og slik ting ser ut nå, så ligger det bra an til at Wii kan følge i dens fotspor.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Har ikke lest gjennom hele tråden, men dette var også tilfellet med Xbox 360.

 

Lite spill var å oppdrive, og lanseringstitlene var ikke av de mest imponerende og langvarige heller. Konsollen ble reddet av Xbox Live-modusene, vil jeg si. Rett på meg om jeg tar feil, men jeg mener å tro at Dead or Alive 4 var det første spillet som kom etter lansering, nemlig i januar eller februar en gang. Etter dette bedret det seg veldig, med titler som Ghost Recon og Oblivion.

 

Flere gode titler er ventet til Wii på nyåret og enda flere i mars og april. WarioWare, ExciteTruck, Metroid Prime 3: Corruption, Trauma Center, SSX Blur. Jeg tror dette vil rette seg opp, som det alltid gjør. :)

 

Edit: Pastor Lorentzen: ditto.

Endret av Aylars
Lenke til kommentar

Trådstarter har et meget godt poeng, for selv om det er vanlig at konsoller ikke akkurat har et utall av kvalitetstitler i tiden rett etter lansering, kan man godt si at storsatsingene fra tredjepart (slik som Mass Effect, Gears of War, Bioshock eller Assassin's Creed) foreløpig lar vente på seg på Wii.

 

SSX Blur er dog for øyeblikket annonsert som eksklusivt for Wii, The Sims kommer likeledes i eksklusiv utgave, Red Steel 2 er mer eller mindre anerkjent, og SquareEnix og en del andre japanske studioer ser ut til å ta maskinen på alvor. Som pastoren sier var situasjonen ganske lik for DS i begynnelsen, men det er ikke dermed sagt at Nintendo har råd til å la det forbli "slik som på DS" like lenge som sist. Konkurransen er hard, og en revolusjon er nå en gang en revolusjon. Den må nesten røske litt for at man skal tro på den.

 

Jeg synes dog ikke man skal være alt for streng mot lanseringsspillene. I tillegg til Zelda har Wii-en Tony Hawk, Call of Duty 3, Red Steel, Madden 07, Wii Sports, Super Monkey Ball og Rayman Raving Rabbids. På virtual console er det dessuten allerede ute masse kvalitet, så hvis målet med å kjøpe Wii var å ha det morsomt, og ikke å skryte av grafikken på boksen, er det foreløpig nok å finne på.

 

Men ja, det er grunnlag for en viss bekymring - hvis man vil. Og for å slå meg selv litt på brystet: Det var vel nettopp det jeg poengterte i min artikkel fra september.

 

På den annen side er det jo også noen prosjekter Nintendo selv har på gang som de ikke har vist fram enda. Kanskje kan noen magiske grep Brain Training-geni eller Nintendogs-sjarme snu alt på hodet?

Lenke til kommentar
Det nærmer seg jul og jeg sitter her med min Wii, jeg vil så gjerne spille Zelda, men jeg venter talmodig på komponentkabelen før jeg skal begynne skikkelig.

Hvorfor det?

 

Den skulle jo komme inn den 19 Desember. Hvor er den?

Jeg kjøpte en i dag, som tilfeldigvis lå fremme bak disken på Spaceworld når jeg var innom.

 

Jeg vil spille Wii sports med mine venner, men det finnes ikke tilbehør og oppdrive.
Da må du lete litt vet du. At det ikke finnes tilbehør å oppdrive betyr at alt er utsolgt, som igjen betyr at det er en utrolig populær konsoll.

 

Hvor mange porter skal Wii eierene tåle. Dette er slapt og kjedelig.
Nå overdriver du en smule eller tjueni. Det er knapt to uker etter lansering i Europa og du begynner å miste tålmodigheten?!?

 

Noen ganger lurer jeg på om Wii egentlig har mer kraft enn en Gamecube, Hvorfor? IGN sin anmeldelse av Farcry. I denne anmeldelsen kan man også lese at baksiden av coveret lyver. Bildene er mye dårligere ingame. Spillet ser mye dårligere ut enn Xbox versjonen, og minner mer om et N64 spill! Hvorfor skal utviklerene gjøre dette?

Fordi ny konsoll lanseres + rykter går om få lanseringsspill = enkelte programvarehus rusher ut titler til lansering for å selge så mye som mulig - hastverk er lastverk. Far Cry er ikke bare et hastverksarbeid, det er en skam.

 

Jeg eier Wii først og fremst for Nintendo titlene. Og det er Nintendo titlene som ser bra ut!
Men da bryr du deg jo ikke om Far Cry! Sålangt er det bare kommet én Nintendo-tittel ut (unntatt Wii Sports), og den er bra men ikke fantastisk (grafikkmessig sett). Så kan man begynne å diskutere hvor "naturtro" både Zelda og Mario bør se ut. Og, det er en helt annen diskusjon.

 

Hva er så poenget med dette inlegget? Først må jeg bare få fortalt min frustrasjon og skuffelse over halveisarbeidet utviklerene legger inn i Wii. For meg virker Wii mer og mer som en PS2 med altfor mange elendige spill og noen gode. Det andre jeg lurer på er om Wii eiere her tolerer denne slappheten?
Det høres faktisk mest ut som du er ute etter noen støttens ord enn at du er misfornøyd, hmmm?

 

Dessuten for å ta en analogi, om jeg en vakker dag kjøper en Blu-Ray-spiller, og får med en ræva film på kjøpet, har jeg liksom problemer med å legge skylda på Blu-Ray for at filmen er dårlig. Det har blitt poengtert flere ganger i denne tråden at når Xbox 360 kom, fantes det knapt et bra spill. Project Gotham Racing, ikke sant? Kom igjen alle sammen: Ooooooh. Bilspill. Dét finnes det jo ikke lite av fra før til konsoller gjennom tidene. Nå tok det faktisk nesten et år før Xbox 360 fikk en killer-tittel i form av GoW, Wii'en har fått en ved lansering, det samme har PS3 gjort, men legg også merke til at spill til sistnevnte, ikke akkurat fører med seg noen høy siklefaktor, med unntak av Resistance: Fall Of Man.

 

Er du så misfornøyd med Wii'en (selv om jeg mistenker deg bare for å søke trøst), kan du jo selge den og kjøpe en 360.

Eller du kan vente og se om det ikke kommer noen bra titler på sikt - dvs. langt før et år er gått.

Lenke til kommentar

Nintendos spill blir bra, uten tvil. Men det vet vi. Men ja, hvor er de store 3. partssatsingene til maskinen?

 

Personlig så hadde jeg vært sjeleglad hvis f.eks FF13 eller MGS3 kom på Wii, selv med kraftig nedgradert grafikk osv. Men det vil nok ikke utviklerene gjøre, så da blir det sånn små spin offs, porter og remakes. Veldig irriterende, et eksempel er at GC fikk MGS1 på ca. samme tid som MGS3 kom til PS2.

 

Som sagt tidligere så er Wii'en fortsatt ung, men jeg er litt bekymret over at såpass få eksklusive spill har blitt annonsert... Kanskje utviklerne ligger og ruger på prosjektene sine, jeg vet ikke jeg.

Kort fortalt, jeg vil ha flere kvalitetsspill enn det Nintendo alene kan produsere. Jeg vil se et eksklusivt Star Wars spill, et skikkelig Harry Potter spill, og bra FPS og RPGs. Strategispill kan også gjøre seg godt på Wii. For min del trenger ikke spillene å være eksklusive heller, men utviklerne må har gjort seg flid med å utnytte Wii's kontroller og lage grafikk osv så bra som mulig...

 

Jeg har uansett 360, men jeg har stor tro på Wii'en min. Bare håper jeg ikke blir skuffet.

Lenke til kommentar

Hva er det du whiner over, trådstarter?

 

Eneste gangen det var problem å få tak i kontrollere / tilbehør var på lanseringsdagen. Selvfølgelig blir det et problem å få tak i alt du vil til lansering ettersom maaange andre også vil ha tak i akkurat det samme. Det er, som flere andre påpeker, bare å lete flere steder. Vi hadde i dag maaange Wii-motes / nunchucks / classic controllers til salg utover hele dagen og antar at det vare flere igjen ved stengetid og.

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

Wii er den første konsollen jeg har solgt etter et par ukers bruk.

PS1, N64, Dreamcast, PS2, Xbox, GameCube og X360 har jeg fortsatt.

 

Spilte gjennom Zelda, som var bra. Spilte Wii Sports, sikkert fint som party-spill og alt det der men for meg ble det mest et "novelty" spill. Ikke imponert over kontrolleren. Hvis jeg hadde en krone for hver gang jeg fikk "Please point your remote on the screen" mens jeg spilte Zelda så hadde det vel omtrent vært nok til å kjøpe en PS3.

 

Kjørte først Wii'en på en av mine 24" LCD'er, og bildet var helt ræva. Koblet om til min gamle TV og da ble det ok bilde. Men Next-Gen? Ikke engang i nærheten i mine øyne.

 

Min konklusjon? Kunne kjøpt Zelda til GameCube og hatt det like moro. Kanskje det kommer spill etterhvert som gjør at jeg kjøper Wii igjen, kanskje ikke. Det som er sikkert er at det må være steike bra spill for at jeg skal orke. Men det kan skje, kjøpte PS2 på nytt for å spille GoW og MGS3.

 

Utifra hypen her på forumet så synes jeg helt klart at Wii er oppskrytt.

 

Lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...