Gå til innhold

Jeg føler Wii kommer til å snuble


Starscream12

Anbefalte innlegg

Fordi Nintendo tjener MYE mer penger  på selge GC hardwaren på nytt.

Wii har ikke GameCube-hardware i det hele tatt. Denne myten må dø.

 

 

De aller fleste bryr seg faktisk om grafikk.

Kanskje de fleste hardcore gamere ja. Men selv hardcore gamere ser at grafikk ikke er alt.

 

Det er jo ingen grunn til å øke grafikk-nivået hvis ikke folk flest er ute etter det, det sier seg selv.

Tull og tøys. Man kan gjøre grafikken bedre og skryte av det for å prøve å skape etterspørsel. Hvis folk flest var ute etter kvalitet hadde de valgt BetaMax over VHS, CD over MP3, SACD over CD, osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slutt å tull. Det er en GC med litt mer ram. Ikke noe rart i det. Nintendo sparer milliarder på å ikke lage ny hardware i forhold til Sony og MS.

7550645[/snapback]

 

Ok blir bare for dumt å diskutere dette noe mere med deg ser jeg.

7550684[/snapback]

 

Ja, du får diskutere med Miyamoto isteden.

 

The hardware is basically a Gamecube.

 

http://www.nintendolife.com/articles/2006/..._basically_a_gc

7550698[/snapback]

 

Wow. Da blir det altfor mye PS2 porter i framtida som jeg tenkte i førsteinnlegget. Myamoto sier det jo selv. Dårlige nyheter.

Lenke til kommentar

Hvorfor i svarteste granskauen begynner folk på å klage på spillutvalget og kvaliteten på spill til en konsoll som bare er et par uker gammel? :hrm:

(skal innrømme at FarCry så dritstyggt ut, men det er jo bare fordi spillet er rusha)

 

The hardware is basically a Gamecube

Det stemmer jo ikke helt da, sammenlign specs på Wii og Gamecube og du vil se at Wii er en god del kraftigere

 

Wii: http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_wii

GC: http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_GameCube

Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar

Ok, IOGT, Idioter Og Gamle Tullinger på dette forumet (jeg refererer til dere som konstant syter over Wiiens HW og grafikk).

 

NEWSFLASH for all of you. Wii har aldri vært om grafikk, den konkurerer ikke på det grafiske planet til Sony og MS, jeg trodde vette var såpass i behold at de aller fleste skjønte dette til nå, men det må jo konstant takes opp at Wiien har last gen HW, dårlig grafikk. Jeg tror vi har skjønt det nå at dere er som fluer på sukker når det kommer til grafikk, fin grafikk og swup, dere er fanget.

 

Men gjør oss alle en tjeneste, slutt å bruke det forbanna pisspratet deres når dere skal argumentere og argumenter på et plan som er mindre åpenlyst. At Wii har lastgen HW, cheked, vi vet det. At Wii har dårligere grafikk en MS og Sony, cheked, vi vet jammen ta det og. Kom med noe nye argumenter en den jorren som har konstant pågått her på forumet siden Wiien så dagens lys. Enkelte tinger blir man bare lei av å lese, som f.eks "OOOOOOH, DETTE spillet har Über grafikk, MYE bedre enn Wii en sin dritt grafikk" og "Dette og dette spillet har den og den tekniske tingen, viser den og den tingen så fint". OK, greit, sikle over de tekniske tingene i spill til MS og Sony, im most impressed, men vær så snill, ta det opp i en tråd hvor det kanskje kan være noe nytt.

 

La oss nå diskutere på det planet der Wii satser, og der Wii tydeligvis leverer, og det er gameplayet og måten vi spiller på. Hvorfor er det ingen som kommer den veien, Wii har en totalt revolusjonerende kontroll hvor MS kjører på "last gen" kontroller og SOny, tja, de kjører samme stil som alltid, outdated last gen outaded kontroller. Hvorfor er det ingen som skorter på det da? Nei det er ikke så viktig det, det driter vi i. Sony og MS har jo GRAFIKK!! OOOOOOH!!

 

Jeg har investert i en Wii, som foresten innehaver 7 konsoller i samme plast, og som leverer akkurat det jeg trenger. En spillopplevelse jeg aldri har sett makan til. Wii er den første konsollen siden jeg tok mine forsiktige trykk på en NES for mange herrens år siden, som faktisk har fått meg til å hive etter puste og svette. Og det er morro, vanvittig morro. Rompa mi er og glad, for når jeg spiller hammrebashing på knapper sitter jeg i en stilling hele tiden, til rompa er like borte som norsk politikk er.

 

Wii er Wii, den er kongen på sin egen lille haug. Slik er det bare.

Lenke til kommentar

Det oser av fanboysisme av innlegget over

 

Hver gang grafikk temaet kommer opp, blir det alltid slått tilbake med "Grafikk er ikke alt"... Hva med folk som er lei av det argumentet? Eller er det bare dere wii-fans som har lov til å bli lei av samme argument? Dessuten det er en grunn for at grafikken blir nevnt i en hver oppegående omtale. De skriver ikke bare for å skrive.

 

Og hva er så stort med at du har fått en box med 7 konsoller i samme plast? Du kunne ha enda flere på den vanlige Xbox, og jeg ser ikke bort i fra at det blir mulig med 360 også i fremtiden.

Lenke til kommentar
Dessuten det er en grunn for at grafikken blir nevnt i en hver oppegående omtale. De skriver ikke bare for å skrive.

7552980[/snapback]

Spør du meg så feiler anmeldere stort når de sammenligner Wii med PS3/Xbox 360. Håper dette går over slik som med DS, som hele tiden ble sammenlignet med PSP. Altså, du har en konsoll med knappe 1 GHz og sammenligner den med en maskin med flere kjerner og en frekvens på over 3 GHz. Da har du ikke helt skjønt hva Wii er.

 

Menmen, slik er det nå bare. Grafikk er et inntrykk som går over etter en kort tid. Om du klarer å se bortenfor polygoner og teksturer, kan du faktisk verdsette spillene for det de er laget for, nemlig underholdning. Selv et spill med ekstrem grafikk kan være elendig. Og et spill med dårlig grafikk kan være veldig godt. Og nei, nå sier jeg ikke at det er enten eller.

Lenke til kommentar

Altså, grafikk vs. gameplay.

Det går att og fram det der altså. Eg meiner det er slik;

 

For meg er ei god historie alpha omega. Men blir historia fortalt på ei måte som ser så jævlig ut at eg held på å få grøn-stær, så sluttar eg å spele.

Det må være ei slags balansegang. Det nyttar lite om grafikken er så god at eg blør i augene, om historia er så elendig at eg egentlig berre har lyst å finna repet.

Lenke til kommentar
*Whoooosh* Det var lyden av et poeng som gikk over hodet på deg. Sørgelig.

7553003[/snapback]

 

Konstruktivt. Virkelig konstruktivt. Alt for Nintendos ære eller hva?

 

Dessuten det er en grunn for at grafikken blir nevnt i en hver oppegående omtale. De skriver ikke bare for å skrive.

7552980[/snapback]

Spør du meg så feiler anmeldere stort når de sammenligner Wii med PS3/Xbox 360. Håper dette går over slik som med DS, som hele tiden ble sammenlignet med PSP. Altså, du har en konsoll med knappe 1 GHz og sammenligner den med en maskin med flere kjerner og en frekvens på over 3 GHz. Da har du ikke helt skjønt hva Wii er.

 

Menmen, slik er det nå bare. Grafikk er et inntrykk som går over etter en kort tid. Om du klarer å se bortenfor polygoner og teksturer, kan du faktisk verdsette spillene for det de er laget for, nemlig underholdning. Selv et spill med ekstrem grafikk kan være elendig. Og et spill med dårlig grafikk kan være veldig godt. Og nei, nå sier jeg ikke at det er enten eller.

7553049[/snapback]

 

Selvfølgelig kan du ikke sammenligne konsollenes grafikk på denne måten, men det jeg ville frem til er at man kan ikke hele tiden unskylde seg med at "grafikk er alt". Utviklingen av teknologi går fremover, og da er greit å prøve å trappe opp litt på hjemmefronten også (til Nintendo).

 

Altså, grafikk vs. gameplay.

Det går att og fram det der altså. Eg meiner det er slik;

 

For meg er ei god historie alpha omega. Men blir historia fortalt på ei måte som ser så jævlig ut at eg held på å få grøn-stær, så sluttar eg å spele.

Det må være ei slags balansegang. Det nyttar lite om grafikken er så god at eg blør i augene, om historia er så elendig at eg egentlig berre har lyst å finna repet.

7553078[/snapback]

:w00t:

Endret av Zic0
Lenke til kommentar
*Whoooosh* Det var lyden av et poeng som gikk over hodet på deg. Sørgelig.

7553003[/snapback]

 

Konstruktivt. Virkelig konstruktivt. Alt for Nintendos ære eller hva?

 

7553127[/snapback]

 

Jeg gjorde deg bare obs på at poenget gikk over hodet på deg. Elsk det eller hat det. Men ikke skjønn det.

Lenke til kommentar
Greit at 360 ikke satser på kontrollen, men det må da være lov å ønske seg litt progresjon på den fronten og? De stiller jo med N64 æra teknologi.

7553308[/snapback]

 

360-kontrollen er ganske digg.

 

jeg synes forøvrig nintendo kunne ha gjort litt forbedringer på grafikkortdelen.

Helt sikker er jeg ikke, men jeg tror den nye grafikkchippen ikke kjører programmerbar teknologi engang. Det burde ikke vært så dyrt å få til en helt grei grafikkortløsning, og det er jo der mesteparten av de tunge grafiske utregningene skjer nå om dagen.

Endret av _vamecum
Lenke til kommentar
*Whoooosh* Det var lyden av et poeng som gikk over hodet på deg. Sørgelig.

7553003[/snapback]

 

Konstruktivt. Virkelig konstruktivt. Alt for Nintendos ære eller hva?

 

7553127[/snapback]

 

Jeg gjorde deg bare obs på at poenget gikk over hodet på deg. Elsk det eller hat det. Men ikke skjønn det.

7553150[/snapback]

 

 

Greit at 360 ikke satser på kontrollen, men det må da være lov å ønske seg litt progresjon på den fronten og? De stiller jo med N64 æra teknologi.

7553308[/snapback]

Lenke til kommentar

Etter å ha lest hele den diskusjonen her... sitter jeg igjen med noen bittesmå kommentarer.

 

For det første... jeg skjønner trådstarter, og det han prøver å formidle. Selv så eier jeg en xbox 360... men gledet meg faktisk til Wii kom, for jeg hadde tenkt å kjøpe den også. Men jeg er litt usikker nå... jeg er fullstendig klar over at det kommer bedre spill, både gameplay-messig og grafikkmessig, men sånn i forhold til xboxen så ser jeg for min egen del ingen grunn til å kjøpe Wii. Jeg mener ikke at alle skal ha samme mening som meg, men for noen av oss betyr grafikk ganske mye.

Og derfor er det bra at folk har forskjellig mening, for hvis alle var som meg, kom ikke Nintendo til å gjøre det spesielt bra framover.

Tror vi bare får vente og se... vi får kjøpe de konsollene og spillene vi har lyst på, og kose oss med det.

 

MEN... Bear^... jeg skjønner at du er lidenskapelig opptatt av det her, og du har noen særdeles sterke meninger som du selvfølgelig skal få komme med. Menne... roe den litt ned? Går an å skrive saklig og få fram meningene dine uten å whine like mye tilbake.

Jeg skjønner argumentene dine, og er ganske enig i mange av de selv om mine preferanser er litt annerledes... men innleggene dine ødelegges i ganske stor grad av hvordan du ytrer de.

Endret av ^Zenit^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...