Gå til innhold

Jeg føler Wii kommer til å snuble


Starscream12

Anbefalte innlegg

Middelmådig sammenlignet med hva, selv launchspillene til Xbox 360 knuser jo alt av tilgjengelig konsoll-grafikk i dag.

 

Poenget er at et middelmådig X360-spill uansett er over det folk har som minstekrav grafikkmessig i slutten av 2006. Mens flere av Wii's spill ligger under dette. Det handler ikke om at alt skal være i HD, men at ikke grafikken direkte har negativ innvirkning på spilleopplevelsen, ala Far Cry på Wii.

7548662[/snapback]

Det var faktisk mange som klaget på grafikken i enkelte spill til 360 også. Ingen som kan nekte for det.

 

Postet dette i en annen tråd, men det passer kanskje bedre her, så jeg poster det igjen.

 

Her er hva  Chris Satchell, general manager of Microsoft's Game Development Group synes om Wii.

 

Elsewhere in the interview, Satchell acknowledged the strong start the Wii has made across the globe, but questioned its long-term appeal to developers.

 

Han prater også masse om hvordan Sony ikke tar online seriøst.

 

 

Link

 

Men angående Wii så er jeg litt enig med han. Kontrollene er morsomme, men vil konsollen holde på interressen lenge nok.

7548684[/snapback]

Det er altfor tidlig å si dette med sikkerhet. Han har et poeng såklart. Alle trodde DS skulle bli en kortvarig suksess også, men se hva som skjer med den. Knuser all motstand og har fått Dragon Quest -serien på seg som Sony hadde. Nintendo har fått tilbake støtten fra Square Enix. Utrolig men sant.

 

Vi får se om et års tid, det er nesten umulig å si hva som skjer innen da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ble 360 tilgitt middelmådig grafikk i starten?

 

Middelmådig sammenlignet med hva, selv launchspillene til Xbox 360 knuser jo alt av tilgjengelig konsoll-grafikk i dag.

 

Poenget er at et middelmådig X360-spill uansett er over det folk har som minstekrav grafikkmessig i slutten av 2006. Mens flere av Wii's spill ligger under dette. Det handler ikke om at alt skal være i HD, men at ikke grafikken direkte har negativ innvirkning på spilleopplevelsen, ala Far Cry på Wii.

7548662[/snapback]

 

Du har spilt mye Far Cry Wii skjønner jeg.

 

Ikke alle bryr seg nok om grafikken til å la den ødelegge et ellers bra spill:

IGN Reader Review

IGN Reader Review 2

IGN Reader Review 3

 

Peter Jackson's King Kong: The Official Game of the Movie

Forrige gen port, gammel grafikk i HD

 

Ridge Racer 6

Ikke akkurat noe å rope hurra for, et Xbox spill i HD.

 

Perfect Dark Zero

Shiny som faen (unnskyld uttrykket), ikke en tekstur man ikke kunne speile seg i.

 

Quake 4

Ikke bedre enn Doom 3 på Xbox

 

Amped 3

Ofte direkte dårlig utseende.

 

Need for Speed Most Wanted - 8.4

Forrige gen grafikk i HD. MED fps-drops.

 

Gun

Forrige gen grafikk i HD.

 

Kameo: Elements of Power

Det eneste jeg fant imponerende var antallet fiender på skjermen. Nydelig fra et kunstnerisk synspunkt.

 

Noen av disse ble straffet for grafikken, andre ikke. Hvorfor? Fordi det var ny hardware. Det virker bare som om mange venter seg 1:1 sverdkontroll og perfekt styring på alle spill når det gjelder Wii, fra dag 1. La det gå LITT tid i det minste :whistle:

Lenke til kommentar
There you go. Halo var en killertittel. Det samme er GoW, Resistance: Fall Of Man og Zelda TP. CoD2 og Oblivion var ikke det fordi de fantes allerede tilgjengelig på andre plattformer.

 

Microsoft selger sin konsoll med tap. I følge noen rapporter koster det under 1000,- NKR å lage en Wii - altså er Nintendo den eneste av de tre konsollprodusenter som faktisk tjener penger på å selge konsoller. Dessuten, om du vil kjøpe et rimelig vasst grafikkort, må du betale mer enn hva en Xbox360 Core koster.

 

Jeg bøyer meg i støvet for din kildehenvisning for "killer app" og innser at min definisjon av killer, thriller og filler games fra SCEE var for snever.

 

Synes dog din fremstilling av X360 nærmest som en konsoll som ikke er verdt å eie før Gears of War er særdeles misvisende.

 

Om Microsoft selger sin konsoll med tap eller ikke i starten har vel lite med saken å gjøre? Man kunne fremdeles kjøpe en konsoll med super grafikk til under 2000,- ved launch. At man må ut med mer enn konsollene koster for å få et nogenlunde sammenlignbart skjermkort til PC er jeg enig i, og for meg så er det med til å bidra til at titler som CoD2 og Oblivion er topp-titler selv om de også kan nytes på en PC til kr 10 000++.

 

Lars

Lenke til kommentar

Når jeg ser prisen på Wii som nå ligger på 2500 - 2800kr så håper jeg inderlig de snubler. Blir kvalm av en slik hårreisende pris.

 

Hva i helvete skjedde med "Wii skal være et billig alternativ" ?

Legg til en komponent kabel også så er man vel over 3000kr.

 

JEG (ja jeg vet du er uenig) synes det er tragisk at Nintendo slipper unna med dette. For ikke snakke om blodprisene for gamle roms. Her har de vel tjent milliarder allerede.

Lenke til kommentar

Wii lansering: 8 Desember

Første whinetråd for Wii: 8 Desember

Antall whinetråder ovenfor Wii siden 8 Desember: Alt for mange

 

Her sitter vi, 13 dager etter Wii ble lansert og leser en whinetråd fra en som mener Wii'en kommer til å snuble. Noen som merker noe feil her? Yup, det var de 13 dagene.

 

Hvordan kan man overhode komme til noe hypotese om Wii's fremtid på grunnlag av 13 dager, det er jo totalt på bærtur.

 

Greit at X360 spyr ut fin grafikk, men sist jeg sjekka måtte du ha en HD klar TV for å vise den grafikken, dvs vel 3k pluss ca 6 til 7k for en "billig" HD klar TV som funker. Ja jøss, ordentlig billig med god grafikk i dag.

 

Tar godt til takke med Wii, som viser fin grafikk på den lille TVen fra 2000 jeg har på rommet. Samt at det passer fint til mitt budsjett for avføringen min er fremdeles blottet for all gullforekomster, og tror det lenge til den dagen kabelen er av gull. Til da klarer jeg meg fint med en "last gen" konsoll som gjør det den skal.

 

Wiimoten har redefinert måten man spiller på, og tror nok ikke det er lenge for de andre konsollene vil gjøre et fåmælt forsøk på å etterape dette. Jeg er offesielt bortskjemt nå, og det er tungt å gripe tak i min trådløse Logitech PS2 kontroller og trykke på knappene, nå føles det faktisk talt unaturlig og klumpete ut.

 

Kan man kanskje ta denne diskusjonen til neste år, når man har fått litt flere spill til konsollen som ikke er rusha fra tredjeparts utvikleren? Er jo noen spennende titler til neste år som kan bli morro med Wiimoten, og som kan sporte god grafikk og. Ikke at jeg skjønner hvorfor folk henger seg så mye opp i grafikken og hvor bra den er. Joda, jeg liker eyecandy jeg og, synes det f.eks er fint å gå rundt i Oblivion og sjekke ut grafikken. Men jeg setter meg heller ikke ned og skriker meg hæs bare fordi en "next gen" konsoll ikke klarer å sporte grafikk på høyde med andre.

Lenke til kommentar
Wii koster $158 å produsere i følge dokumenter som kom på nett tidligere denne uken.

Du viser da til oversikten som ikke tok med flashminne, WiFi, kontrollere, osv. i beregningen? Da er den jo ganske ubrukelig.

 

Om Wii'en koster $195 totalt med Wii Sports og kontrollere (ca. 1200,- nkr), har Nintendo alikevel fortjeneste på den all den tid utsalgsprisen er ca. $250.

Se over. Hva med flashminne, WiFi, osv.? For ikke å snakke om frakt, at flere ledd skal tjen på det, osv. Beregningen du baserer deg på holder ikke vann.

 

Det stemmer forøvrig også bra all den tid de rapporter jeg har sett, viser at Nintendo har $40 i fortjeneste på hver Wii solgt, når alt er trukket fra (frakt, osv).

7547916[/snapback]

Nintendo har uttalt at de går akkurat i null ved launch, så hvor du får $40 fra lurer jeg virkelig på.

 

 

Hva i helvete skjedde med "Wii skal være et billig alternativ" ?

Det kommer når komponentene går ned i pris og den ville etterspørselen roer seg ned litt.

 

JEG (ja jeg vet du er uenig) synes det er tragisk at Nintendo slipper unna med dette.

Slipper unna med hva? De går i null ved lansering. Er det å slippe unna med noe?

Lenke til kommentar
Wii har en veiledende pris på 2495,-. Noe som er billigst av alle konsoller. Det er ikke Nintendo sin feil at noen butikker setter en høyere pris.

 

Til informasjon ligger Wii på 1995,- hos Elkjøp, om du er interessert i en lavere pris.

7549094[/snapback]

 

Den koster 2795 hos elkjøp.

Lenke til kommentar
Når jeg ser prisen på Wii som nå ligger på 2500 - 2800kr så håper jeg inderlig de snubler. Blir kvalm av en slik hårreisende pris.

 

Hva i helvete skjedde med "Wii skal være et billig alternativ" ?

Legg til en komponent kabel også så er man vel over 3000kr.

 

JEG (ja jeg vet du er uenig) synes det er tragisk at Nintendo slipper unna med dette. For ikke snakke om blodprisene for gamle roms. Her har de vel tjent milliarder allerede.

7549075[/snapback]

 

 

Så du tror Nintendo får alle disse pengene. De har allerede en fast pris pr stk til de forskjellige butikkene. Om en butikken selger de for 5000 betyr ikke at nintendo tjener mere gjør det vel?

 

Og de som trodde at en ny Konsoll kom til å koste 1500 kr i norge tror vel fortsatt på nissen

 

Den koster ca 1500 kr i USA, men siden vi bor i norge er det en liten tommel regel å gange dollar prisen på en el.artikkel med 10 allså 2500 kr ...

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar
Når jeg ser prisen på Wii som nå ligger på 2500 - 2800kr så håper jeg inderlig de snubler. Blir kvalm av en slik hårreisende pris.

 

Hva i helvete skjedde med "Wii skal være et billig alternativ" ?

Legg til en komponent kabel også så er man vel over 3000kr.

 

JEG (ja jeg vet du er uenig) synes det er tragisk at Nintendo slipper unna med dette. For ikke snakke om blodprisene for gamle roms. Her har de vel tjent milliarder allerede.

7549075[/snapback]

 

 

Så du tror Nintendo får alle disse pengene. De har allerede en fast pris pr stk til de forskjellige butikkene. Om en butikk selger de for 5000 betyr ikke at nintendo tjener mere gjør det vel?

 

Og de som trodde at en ny Konsoll kom til å koste 1500 kr i norge tror vel fortsatt på nissen

 

Den koster ca 1500 kr i USA, men siden vi bor i norge er det en liten tommel regel å gange dollar prisen på en el.artikkel med 10 allså 2500 kr ...

7549120[/snapback]

 

Så hvorfor er 360 omtrent billigere her i Norge ennn USA da, hmm ?

Lenke til kommentar
Når jeg ser prisen på Wii som nå ligger på 2500 - 2800kr så håper jeg inderlig de snubler. Blir kvalm av en slik hårreisende pris.

 

Hva i helvete skjedde med "Wii skal være et billig alternativ" ?

Legg til en komponent kabel også så er man vel over 3000kr.

 

JEG (ja jeg vet du er uenig) synes det er tragisk at Nintendo slipper unna med dette. For ikke snakke om blodprisene for gamle roms. Her har de vel tjent milliarder allerede.

7549075[/snapback]

 

Ja for Sony's PS3 er jo SÅ billig, koster jo kun tett over 5k, DET er jo ikke mye da. Men TENK at Wii koster SÅ mye assa! Det er kvalmt ja, forferdeilg kvalmt (kjennre spya i halsen nesten). Ufattelig. Ubeskrivelig, det er så sykt av Nintendo at de setter prisen så HØYT ved lansering, huff å huff.

 

Unnskyld om jeg tør spørre, men hva var prisen til X360 ved lansering og hva blir prisen for PS3 ved lansering? Sjekk grunnlaget ditt før du syter over prisen. Og hva er så hårribelt med VC spillene, jeg betalte 83 spenn for 1k Wii points, dvs at et NES spill koster meg 41,5. Hva ville det samme spillet kosta meg på en auksjon eller fra en privat selger? Måtte vel kanskje ut med 100 om ikke 200 pluss frakta da. Og du synes prisen er dyr?

 

Lille venn, ta deg en gullerot og voks deg stor og sterk før du kommer og syter på priser, for tror du trenger en liten leksjon i basisk økonomi.

Lenke til kommentar
Så hvorfor er 360 omtrent billigere her i Norge ennn USA da, hmm ?

 

Det tror jeg ikke stemmer, tror bare ikke vi er så flinke til å finne beste tilbud i USA som her hjemme. På feks WalMart så koster det $385 for en bundle med Xbox 360 Premium + Burnout, eller litt over 2300,-.

 

Den gamle 10 gangeren på dollarprisen står kanskje for fall, men den har vist seg å stemme bra i mange år nå. Selvsagt supert hvis den faller til 8-9 kroner. :D

 

Lars

Lenke til kommentar
Da er tilbudet over da. Ikke noe å gjøre med det.

7549117[/snapback]

 

Ser også at en ekstra kontroller koster 800kr der. En remote og chuck.

 

Så hvis jeg kjøper Wii med 1 ekstra kontroller (må jo ha det ? ) og en RGB scart (400kr) hos elkjøp må jeg ut med 4000kr akkurat.

 

Herlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...