Gå til innhold

Jeg føler Wii kommer til å snuble


Starscream12

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg jul og jeg sitter her med min Wii, jeg vil så gjerne spille Zelda, men jeg venter talmodig på komponentkabelen før jeg skal begynne skikkelig. Den skulle jo komme inn den 19 Desember. Hvor er den? Jeg vil spille Wii sports med mine venner, men det finnes ikke tilbehør og oppdrive. Det er ikke noen ting å få tak i til min Wii, enn dårlige spill, og de dårlige spillene bare fortsetter å komme......

 

De amerikanske anmelderene i IGN og Gamespot forteller forferdelige historier om 3. parts utviklerene sine enkle løsninger. Både Splinter Cell og det nye Medal of Honor spillet er PS2 porter, og vi kan bare vente oss mer (Link til MOH: Vanguard, Link til SC: Double agent) for det nye Prince of Persia er også en PS2 port (Link til PP) Hvor mange porter skal Wii eierene tåle. Dette er slapt og kjedelig. Jeg så på Wii reklameboken og gjett hva slags grafikk de viste til Splinter Cell? Xbox 360 grafikken! For noe lureri! Jeg er så utrolig skuffa at Wii ser ut til å bli en PS2 portemaskin, og etter PS2 forsvinner sakte vil de fremdeles lage spill i den kvaliteten. Fortsette å pumpe ut halvferdige, dårlige spill til Wii. Andre slappe spilleksempler til Wii er Necronesia (Link), Super Swing Golf (Link, Red Steel og GT Pro Series (Link)

 

Noen ganger lurer jeg på om Wii egentlig har mer kraft enn en Gamecube, Hvorfor? IGN sin anmeldelse av Farcry. I denne anmeldelsen kan man også lese at baksiden av coveret lyver. Bildene er mye dårligere ingame. Spillet ser mye dårligere ut enn Xbox versjonen, og minner mer om et N64 spill! Hvorfor skal utviklerene gjøre dette? Hvorfor gir de Wii så mye dritt? Er det dette vi kan vente av Wii i årene fremover? Halveis fungerende kontroller med PS2 grafikk? Rayman er jo også et PS2 spill!

 

Jeg eier Wii først og fremst for Nintendo titlene. Og det er Nintendo titlene som ser bra ut! Smash Brothers Brawl (Bilde, Bilde 2), Metroid Prime Corruption (Bilde) Mario Galaxy (Bilde)

Sonic Wildfire (er Sega da Bilde) Samtidig gleder jeg meg vilt til det vanvittige Wario Ware.

 

Hva er så poenget med dette inlegget? Først må jeg bare få fortalt min frustrasjon og skuffelse over halveisarbeidet utviklerene legger inn i Wii. For meg virker Wii mer og mer som en PS2 med altfor mange elendige spill og noen gode. Det andre jeg lurer på er om Wii eiere her tolerer denne slappheten? Greit at gameplay har mye å si, men jeg quoter IGN sin anmeldelse av Farcry og sier "Proof that graphics matter." Jeg håper Wii sin framtid klarer seg og at utviklere starter å ta tak i konsollen før "last-gen" forsvinner ut av markedet. Troen er ikke stor hos meg ihvertfall. Hva tror dere framtiden til Wii bringer av spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nintendo Wii wil nok klare seg skal du se. De har mange sterke spill som Mario og Zelda som wil lose dem gjennom denne generasjonen også. Men som du sier så har Wii blitt offer for det som blir mer og mer wanlig. Utwiklerene pumper ut remakes og dårlige porter av gamle spill kun for å tjene noen kroner ekstra.

Lenke til kommentar
Rayman er jo også et PS2 spill!

 

 

7542232[/snapback]

 

Har du prøvd Rayman? Det er et spill som er bygd rundt wii-kontrolleren og senere portet til andre konsoller. Har ikke prøvd PS2-versjonen selv, men anmeldelsene gjør det vel veldig klart at det ikke funker så bra på PS2.

Lenke til kommentar

Er fullstendig enig i alt møkket som kommer til Wii, og det skyldes først og fremst at utviklerene vil slenge seg på bølgen med disse nye kontrollerene, og nedprioriterer alt annet i spillet. Eg håper at Wii vil få sine spill som følger opp på den grafiske like godt som gameplay siden. Ikkje bare party spill som ingen enda vil ta.

Lenke til kommentar
Rayman er jo også et PS2 spill!

 

 

7542232[/snapback]

 

Har du prøvd Rayman? Det er et spill som er bygd rundt wii-kontrolleren og senere portet til andre konsoller. Har ikke prøvd PS2-versjonen selv, men anmeldelsene gjør det vel veldig klart at det ikke funker så bra på PS2.

7542358[/snapback]

 

Ja, men de kunne gjort selve grafikken MYE bedre enn de versjonene.

Lenke til kommentar

Herrejesusnavn og mario, konsollen Wii kom you ut 8 Desember FFS!! Kan man nå la den forbanna konsollen få litt tid på seg før man setter seg ned i kroken og syter som et lite barn over dårlig grafikk og dårlige spill, og den evingelige "BUHU, jeg får ikke tak i ekstra kontroller til Wii, hvor dårlig er ikke det".

 

Jeg er sinnsvakt lei av det her forbanna tullet til enkelte forumbrukere når det kommer til envær ny konsoll. Kan man da ikke la det få litt tid før man setter seg ned og griner over spillene, alle spill som kommer nå i en tid fremover er rusha drittspill fra tredjeparts utviklere som bare vil gi ut spill. Slik er det med envær konsoll ved lansering (og ikke kom med X360 som det perfekt eksemple på perfekt konsoll lansering for den finnes ikke). Gi nå Wii litt tid, grafikken ser jo ut slik den gjør fordi maskinen er ny, forventer du at utviklere skal bruke Wiis potensiale med en gang? Utviklerne bruker jo ikke engang PS3 sin HW til det fulle, og den er like ny som Wii i enkelte regioner.

 

Oh the frustration....

Lenke til kommentar

bare møkka spill? Zelda,rayman og monkey ball er konge spill og burde prøves. Hvis du hadde venta deg super grafikk burde du kjøpt 360 eller venta på ps3.

 

Har vært en del mangel på wii og noe på selve tilleggs utstyr, men har selv og ingen av mine venner hatt problemer med å skaffe exstra kontrollere etc uten å campe eller noe sånt. Er bare snakk om å prøve mere enn en butikk før man gir opp. Ett tips prøv de små butikkene som ingen tenker på når de hører Konsolle.

 

Og ja det er vært noen dårlige ports i begynnelsen, men er bra spill og. Og mange flere som kommer

 

Ninteno kommer ikke bare til å skli igjennom pga av sine kjente klassikere som noen hveder i denne tråden, de kommer til å gjøre det bra pga ny tenkning etc.

 

Grafikken på spillene kommer til å bli bedre når utviklerene tar deg litt mere tid og ikke stress for å få det ferdig til lauch.

 

edit: Men bra med bilde linker i posten, viser at du har brukt litt tid på den.

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar
Greit nok at man håper og tror (og vet) at det kommer gode spill etterhvert, men når det mangler tilbehør i så stor grad (noe som er helt unødvendig) og får dårlige PS2 porter så må man jo si ifra at dette er uakseptabelt.

7542424[/snapback]

 

Har du prøvd noen av spillene eller bare ut etter å kritisere wii?

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar
Herrejesusnavn og mario, konsollen Wii kom you ut 8 Desember FFS!! Kan man nå la den forbanna konsollen få litt tid på seg før man setter seg ned i kroken og syter som et lite barn over dårlig grafikk og dårlige spill, og den evingelige "BUHU, jeg får ikke tak i ekstra kontroller til Wii, hvor dårlig er ikke det".

 

Jeg er sinnsvakt lei av det her forbanna tullet til enkelte forumbrukere når det kommer til envær ny konsoll. Kan man da ikke la det få litt tid før man setter seg ned og griner over spillene, alle spill som kommer nå i en tid fremover er rusha drittspill fra tredjeparts utviklere som bare vil gi ut spill. Slik er det med envær konsoll ved lansering (og ikke kom med X360 som det perfekt eksemple på perfekt konsoll lansering for den finnes ikke). Gi nå Wii litt tid, grafikken ser jo ut slik den gjør fordi maskinen er ny, forventer du at utviklere skal bruke Wiis potensiale med en gang? Utviklerne bruker jo ikke engang PS3 sin HW til det fulle, og den er like ny som Wii i enkelte regioner.

 

Oh the frustration....

7542387[/snapback]

 

Word... Hadde tenkt å legge inn ett innlegg som ligner veldig mye på ditt når jeg leste det første innlegget til trådstarter. Heldigvis sparte du meg for all skrivingen ;)

Lenke til kommentar
Herrejesusnavn og mario, konsollen Wii kom you ut 8 Desember FFS!! Kan man nå la den forbanna konsollen få litt tid på seg før man setter seg ned i kroken og syter som et lite barn over dårlig grafikk og dårlige spill, og den evingelige "BUHU, jeg får ikke tak i ekstra kontroller til Wii, hvor dårlig er ikke det".

 

Jeg er sinnsvakt lei av det her forbanna tullet til enkelte forumbrukere når det kommer til envær ny konsoll. Kan man da ikke la det få litt tid før man setter seg ned og griner over spillene, alle spill som kommer nå i en tid fremover er rusha drittspill fra tredjeparts utviklere som bare vil gi ut spill. Slik er det med envær konsoll ved lansering (og ikke kom med X360 som det perfekt eksemple på perfekt konsoll lansering for den finnes ikke). Gi nå Wii litt tid, grafikken ser jo ut slik den gjør fordi maskinen er ny, forventer du at utviklere skal bruke Wiis potensiale med en gang? Utviklerne bruker jo ikke engang PS3 sin HW til det fulle, og den er like ny som Wii i enkelte regioner.

 

Oh the frustration....

7542387[/snapback]

 

Jo, er klar over alt dette, men fler og fler spill blir annonsert, og de ser ikke bra ut. Dette er et inlegg om mitt kritiske syn på Wii sin framtid, og som du ser er ikke alt negativt i innlegget. Husk at mange av disse spillene har hatt god tid til å utvikle seg på. Så slapp av, spis et kakestykke og ikke bli forbanna på de som har en mening å gi.

 

Edit: Jeg har 360. Jeg har prøvd Monkey Ball 4 player og alt. Mye dårlige minigames med svake, uresponsive kontroller.

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar
Greit nok at man håper og tror (og vet) at det kommer gode spill etterhvert, men når det mangler tilbehør i så stor grad (noe som er helt unødvendig) og får dårlige PS2 porter så må man jo si ifra at dette er uakseptabelt.

7542424[/snapback]

 

Har du prøvd noen av spillene eller bare ut etter å kritisere wii?

7542440[/snapback]

 

Nei, jeg snakker bare generelt. Jeg har ikke prøvd f.eks FarCry til Wii, men ut ifra det jeg har sett og hørt (stoler ganske godt på spillanmeldere, selv om de gjerne kan ta feil) ser det ikke bra ut. Da mener jeg at man godt kan klage, det er ingen grunn til å finne seg i sånne spill og som en forbrukerbevisst kunde er det viktig å si ifra når spillutviklere gir ut dårlige spill med kjente navn bare for å tjene penger. Hvis alle bare stiller seg likegyldig til det, og enda verre faktisk kjøper spillene, får vi bare enda flere hurtigproduserte vrak.

Lenke til kommentar

Så klart Farcry var en stor skuffelse, men er bra spill ute også. Ikke basser allt på ett av de dårlige spillen . Konsolen har ikke vært ute i 2. måneder enda. Ingen som tvinger folk til å kjøpe de spillene som er dårlige.

 

Ta det med ro , la det gå litt tid så kommer det flere perler :)

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar
Edit: Jeg har 360. Jeg har prøvd Monkey Ball 4 player og alt. Mye dårlige minigames med svake, uresponsive kontroller.

7542453[/snapback]

 

Er faktisk enig her. Kontrollene er veldig uresponsive. Vil ikke anbefale Wii til FPS.

 

Om Wii snubler, vil bare tiden vise. Spørsmålet er om de klarer å lage spill som gjør det gøy å bruke Wiimoten. Hvis de tror at folk som har PS3 og Wii eller 360 og Wii kommer til å kjøpe multiplatformspill til Wii kan de ikke bare være portet. Jeg tror heller ikke at familiekonsollen Wii er den som kommer til å selge flest spill per solgte konsoll.

 

 

Er det noen stats på hvor mange spill som er solgt per maskin for wii, ps3 og 360?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Jo, er klar over alt dette, men fler og fler spill blir annonsert, og de ser ikke bra ut. Dette er et inlegg om mitt kritiske syn på Wii sin framtid, og som du ser er ikke alt negativt i innlegget. Husk at mange av disse spillene har hatt god tid til å utvikle seg på. Så slapp av, spis et kakestykke og ikke bli forbanna på de som har en mening å gi.

 

Edit: Jeg har 360. Jeg har prøvd Monkey Ball 4 player og alt. Mye dårlige minigames med svake, uresponsive kontroller.

7542453[/snapback]

 

Skal på julebord så jeg står over den kaken, tusen takk.

 

Det er helt greit at du, sammen med mange andre her på forumet, har en egen mening, og da kritisk syn, på Wii, men personelig synes jeg de egene meningene med kritikk kommer ALT for tidlig, fanden heller, første syte om Wii kom vel 8 desember, på lanseringen.

 

Jeg tåler egene meninger og diskusjoner, men når jeg leser på forumet dag ut og dag inn syting og klaing fra folk grunnet grafikken til Wii, dårlig utvalg av spill, problemer med tilbehør etc, så er det jo klart at man blir litt lei til slutt.

 

Mange av spillene har had tid på seg, det betyr ikke med andre ord at de var 100% ferdig ved lansering, derav rusha. Mange utviklere var ute etter å få spillene sine ut ved lansering av Wii, for det er mye lettere å selge spillene da. Tror du at spillene var ferdigtesta til 7 Desember og ute i butikken 8 desember med Wii? Tror nok de ble kraftig rusha for å nå release datoen til konsollen.

 

Diskusjoner og kritikk mot Wii er ingen problem, problemet er når folk kritiserer konsollen før det har gått 1 månde etter releasen, og hele tiden må dra opp det derre forbanna grafikkjage. Jeg er så dritta lei av all grafikkjag og hele pakken at det er nyst før jeg stenger meg inne på et rom med min 486 og spiller gamle tekst baserte spill, bare for å komme in touch med gameplay siden igjen. Den er jo til tider like fraværende som edrue politikkere her i Norge. Hvor er tråden om det, jeg ser ingen som syter over dårlig gameplay og story i spill etter spill etter spill på Xbox 360, PC og andre konsoller. Sluker folk alt rått bare det glinser med fin grafikk?

 

Mine 5 øres meninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...