Gå til innhold

Jeg føler Wii kommer til å snuble


Starscream12

Anbefalte innlegg

Det har blitt poengtert flere ganger i denne tråden at når Xbox 360 kom, fantes det knapt et bra spill. Project Gotham Racing, ikke sant? Kom igjen alle sammen: Ooooooh. Bilspill. Dét finnes det jo ikke lite av fra før til konsoller gjennom tidene. Nå tok det faktisk nesten et år før Xbox 360 fikk en killer-tittel i form av GoW, Wii'en har fått en ved lansering, det samme har PS3 gjort, men legg også merke til at spill til sistnevnte, ikke akkurat fører med seg noen høy siklefaktor, med unntak av Resistance: Fall Of Man.

 

Unnskyld meg, fint at du synes Wii er helt topp, men det blir bare for dumt å fare med usannheter om andre konsoller for å underbygge Wii's fortreffelighet. :thumbdown:

 

X360 hadde en killer-tittel ved lansering, Call of Duty 2. I tillegg så hadde den flere solide titler, blant annet PGR3, Condemened og Kameo. DOA4 kom 4 uker etter lansering. I februar kom Fight Night 3 og i mars kom Burnout Revenge, GRAW og Oblivion. Så å si at det tok et år før det kom killer-titler er bullshit, ingenting annet.

 

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tok vell ca ett år før 360 fikk sine største titel GeOW. Så kommer nok noe annent enn porter skal du se :)

Xbox 360 launch reviews fra Gamespot:

Peter Jackson's King Kong: The Official Game of the Movie - 8.2

Geometry Wars: Retro Evolved - 8.2

Tiger Woods PGA Tour 06 - 7.8

Ridge Racer 6 - 8.1

NBA Live 06 - 6.4

Perfect Dark Zero - 9.0

FIFA 06: Road to FIFA World Cup - 6.0

Quake 4 - 6.6

NHL 2K6 - 7.5

Amped 3 - 7.6

Project Gotham Racing 3 - 8.8

Madden NFL 06 - 7.4

Condemned: Criminal Origins - 8.0

Need for Speed Most Wanted - 8.4

Tony Hawk's American Wasteland - 6.6

Gun - 6.4

Call of Duty 2 - 8.8

NBA 2K6 - 8.3

Kameo: Elements of Power - 8.7

 

Å kalle dette en dårlig launch-lineup samt si at GeOW var det først skikkelige spillet er direkte feil og latterlig.

 

Sammenlignet med Wii's launchlineup (med fex patetiske Far Cry, Red Steel, Excite Truck, Tony Hawk, Rampage, GT Pro) vil jeg si 360-spillene er mye bedre, ikke minst fordi det ble stilt mye høyere krav til de, grafikkmessig og generelt ettersom det var reell next-gen med HD-grafikk. Har du spilt noen av de gode spillene med HD på stor flatskjerm er det ingen vei tilbake til prev-gen.

 

Screenshottene på endel av de Wii-spillene er nesten direkte flaue å se på, er enig i at spillbarheten teller veldig mye så lenge grafikken er over et minstenivå, ala PS2. Wii virker faktisk seriøst som en gamecube med ny design, kontroller og onlinefunksjonalitet. Zelda er sikkert veldig bra, det skal de ha, spillbarheten er nok fantastisk og grafikken god nok.

Endret av Kirky
Lenke til kommentar
Synes både Wii og Xbox360 har kommet med ufattelig lite titler som er verdt å ha. Sony har flere spillavtaler selv om det kanskje ikke akkurat virker sånn så men de sparer kruttet til Europa lanseringen. Da er over 50 unike PS3 titler klare hvorav 9 spår jeg blir blant årets beste :)

7546141[/snapback]

List opp de 50 lanseringsspillene til PS3 og si hvilke som er de 9 beste spillene.

Lenke til kommentar
Synes både Wii og Xbox360 har kommet med ufattelig lite titler som er verdt å ha. Sony har flere spillavtaler selv om det kanskje ikke akkurat virker sånn så men de sparer kruttet til Europa lanseringen. Da er over 50 unike PS3 titler klare hvorav 9 spår jeg blir blant årets beste :)

7546141[/snapback]

 

:cry:

Lenke til kommentar

Jeg har Red Steel og Zelda til Wii. Grafikken er jo altså sammenlignet til dagens "standard" meget dårlig. Hadde det ikke vært for den nye kontrolleren så hadde spill som Red Steel vært en katastrofe.

 

Zelda har jo en utrolig historie så det hadde nok solgt i bøtter å spann uansett. Men det er gameplay som er Wii sin ting...når en først setter igang så tenker en ikke så mye på grafikken lenger men på å vifte kontrolleren rundt omkring.

 

Wii må komme med orginale spill som utnytter kontrolleren maksimalt hvis ikke så stiller Wii seg meget svakt i forholdt til konkuransen. Men vi må nok gi Wii ca 4mnd ++ før vi ser ting begynner å skje vil jeg tro...

Lenke til kommentar

Er fornøyd med 360, PS3 blir sikkert no ala det samme(trolig hakket bedre), mens wii er gøy og det er uforståelig for vanlige slaskete gamere som meg som vil sitte i ro å stirre på skjermen. Uansett så er tilgjengelige spill helt klart med på å kåre en vinner, for dem som vil gjøre det, i "konsollkrigen". For meg vil alltid konsoller være mine venner, samme hvor mye de hater hverandre.

 

Hvis Nintendo snubler, faller de nok ikke..

 

Spill er gøy! :innocent:

Endret av troner87
Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med Wii'en min så langt. Den har et av de beste launchspillene jeg noensinne har spilt(Super Mario 64 imponerte meg kanskje en smule mer). Kontrolleren er overraskende responsiv og jeg har hatt få problemer med den.

Senest i går lastet jeg ned tre klassikere(F-zero, Sonic og Donkey Kong Country). Virtual console spillene funker som bare juling og har bidratt til at mitt inntrykk av Wii ikke er noe annet enn positivt.

 

Det er også nok av andre spill å velge mellom akkurat nå: Rayman, CoD3, Madden(beste versjonen) og Monkey balls. Snart kommer Elebits, Wario ware, Exitetruck og SSX blur. Jeg ser problemet med alle ps2 portene, men jeg vil ikke akkurat si at Wiilaunchen har vært en skuffelse.

 

Skal jeg sammenligne launchen til 360 og launchen til Wii, ville jeg ha gitt 360'en en 4'er og Wii'en en 5'er. Det må dog sies at jeg er en uhelbredelig Zeldafanboy. :blush: Nå i desember ville jeg ha gitt 360 en sterk 5'er. Jeg hadde mine tvil om at jeg hadde gjort et godt valg med å kjøpe 360'en. 12 måneder senere har 360'en fått en mengde artige spill. Gi Wii'en litt tid, så skal du nok se at den får flere gode spill :)

Lenke til kommentar

Mange folk som sier at Red Steel er så utrolig dårlig, da kan jeg anbefale å prøve ut Multiplayer'n. Det var først når jeg fikk prøvd denne ordentlig jeg fant ut at dette var det beste fps'n på konsol siden Goldeneye. Uansett, Ubisoft har vel nevnt at Red Steel var en fiasko, men at den har et utrolig bra potensiale og at Red Steel 2 skal bli betydelig bedre.

 

Uansett.. Jeg må innrømme at jeg er litt negativ selv til det faktum at det virker som at wii bare kommer med en 2-4 ordentlig bra spill laget eksklusivt til wii i de første månedene(ikke fordi jeg mener at Wii kommer til og bli en flopp, men fordi jeg tror at det kan bli en stund til at vi får et virkelig bra spill til wii.)

 

Siden wii er noe nytt og uutforsket må man gji developers en sjanse til å få sette seg inn i wii og litt tid til og lage spillene, før vi får de ordentlig brae wii spillene. Personlig virker det som at problemet er at developers vil tjene penger og da lønner det seg og lage spill til Xbox eller PS3 fordi da kan man lett føre disse spillene videre til andre konsoler(og PC). Men skal man derimot ha et ordentlig bra spill til Wii så må man lage spillet i fra grunnen med tankene på wiimoten.

 

Men jeg tror at i fremtiden kan vi se noen utrolige titler til Wii, personlig har jeg våte drømmer om et spill som Jedi Knight serien til Wii. Det hadde vært så utrolig deilig.

*Dreaming*Lightsabern i wiimoten og bruke Nunchuken for å springe rundt i multiplayer å kverke hverandre. Gjøre bestemte bevegelser med Nunchuken og Wiimoten for å bruke force abilitys *dreaming*

Endret av Narrondi
Lenke til kommentar
Det nærmer seg jul og jeg sitter her med min Wii, jeg vil så gjerne spille Zelda, men jeg venter talmodig på komponentkabelen før jeg skal begynne skikkelig.

Hvorfor det?

 

Den skulle jo komme inn den 19 Desember. Hvor er den?

Jeg kjøpte en i dag, som tilfeldigvis lå fremme bak disken på Spaceworld når jeg var innom.

 

Jeg vil spille Wii sports med mine venner, men det finnes ikke tilbehør og oppdrive.
Da må du lete litt vet du. At det ikke finnes tilbehør å oppdrive betyr at alt er utsolgt, som igjen betyr at det er en utrolig populær konsoll.

 

Hvor mange porter skal Wii eierene tåle. Dette er slapt og kjedelig.
Nå overdriver du en smule eller tjueni. Det er knapt to uker etter lansering i Europa og du begynner å miste tålmodigheten?!?

 

Noen ganger lurer jeg på om Wii egentlig har mer kraft enn en Gamecube, Hvorfor? IGN sin anmeldelse av Farcry. I denne anmeldelsen kan man også lese at baksiden av coveret lyver. Bildene er mye dårligere ingame. Spillet ser mye dårligere ut enn Xbox versjonen, og minner mer om et N64 spill! Hvorfor skal utviklerene gjøre dette?

Fordi ny konsoll lanseres + rykter går om få lanseringsspill = enkelte programvarehus rusher ut titler til lansering for å selge så mye som mulig - hastverk er lastverk. Far Cry er ikke bare et hastverksarbeid, det er en skam.

 

Jeg eier Wii først og fremst for Nintendo titlene. Og det er Nintendo titlene som ser bra ut!
Men da bryr du deg jo ikke om Far Cry! Sålangt er det bare kommet én Nintendo-tittel ut (unntatt Wii Sports), og den er bra men ikke fantastisk (grafikkmessig sett). Så kan man begynne å diskutere hvor "naturtro" både Zelda og Mario bør se ut. Og, det er en helt annen diskusjon.

 

Hva er så poenget med dette inlegget? Først må jeg bare få fortalt min frustrasjon og skuffelse over halveisarbeidet utviklerene legger inn i Wii. For meg virker Wii mer og mer som en PS2 med altfor mange elendige spill og noen gode. Det andre jeg lurer på er om Wii eiere her tolerer denne slappheten?
Det høres faktisk mest ut som du er ute etter noen støttens ord enn at du er misfornøyd, hmmm?

 

Dessuten for å ta en analogi, om jeg en vakker dag kjøper en Blu-Ray-spiller, og får med en ræva film på kjøpet, har jeg liksom problemer med å legge skylda på Blu-Ray for at filmen er dårlig. Det har blitt poengtert flere ganger i denne tråden at når Xbox 360 kom, fantes det knapt et bra spill. Project Gotham Racing, ikke sant? Kom igjen alle sammen: Ooooooh. Bilspill. Dét finnes det jo ikke lite av fra før til konsoller gjennom tidene. Nå tok det faktisk nesten et år før Xbox 360 fikk en killer-tittel i form av GoW, Wii'en har fått en ved lansering, det samme har PS3 gjort, men legg også merke til at spill til sistnevnte, ikke akkurat fører med seg noen høy siklefaktor, med unntak av Resistance: Fall Of Man.

 

Er du så misfornøyd med Wii'en (selv om jeg mistenker deg bare for å søke trøst), kan du jo selge den og kjøpe en 360.

Eller du kan vente og se om det ikke kommer noen bra titler på sikt - dvs. langt før et år er gått.

7545401[/snapback]

 

Ok ZETT. Burde poengtert at jeg faktisk ønsker meg bra, velutviklede spill som yter mer ennen PS2 i grafikk også til min Wii. Jeg mente også iførsteinlegget at Zelda er vanskelig å oppdrive AKKURAT i disse dager. Og for #. gang jeg har en 360 (og jeg syntes det er et ok bra antall spill.. ca 6 stk), og er utrolig glad i Nintendo som utvikler og bekymrer seg litt over framtida jeg ser Wii river seg inn i med 3. parts utviklere.

 

Starten av innlegget var ment som en litt negativ innleding til at Nintendo ikke klarer å gi ut tilbehør til brukerene i starten engang. Kan noen vise meg til lignende tilstander før i tiden? Uansett så er jeg glad i min Wii og ønsker bare å kunne fristes av "kick ass" 3. parts utviklere spill

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar
Har du spilt noen av de gode spillene med HD på stor flatskjerm er det ingen vei tilbake til prev-gen.

 

Tull. Jeg er et levende bevis på det motsatte. Jeg runda Gears of war et par ganger med HD-TV og alt, og spilte Zelda TP til Wii rett etterpå (som er mye bedre). Ja jeg merket forskjell, men etterfem min. ble jeg sugd inn i den magiske verden som er Zelda.

Lenke til kommentar

hehe...pene diskusjoner=)

 

Go wiii!=) ekte fan av nintendo^^ finnes ikke noe bedre!=) wii snubler ikke i mine øyne=)

 

Bare GoW som duger litt på xbox, resten = søppel=) etter min mening og smak=)

 

Får vi se om noen synes min smak er feil og mener jeg må endre smak=P

Etter hva man leser, så tåler ingen her at folk har forskjellig smak=) så skal bli spennende å lese imorra tidlig=p verste er vel at de fleste er 20+ her..hehe=)

Lenke til kommentar
X360 hadde en killer-tittel ved lansering, Call of Duty 2. I tillegg så hadde den flere solide titler, blant annet PGR3, Condemened og Kameo. DOA4 kom 4 uker etter lansering. I februar kom Fight Night 3 og i mars kom Burnout Revenge, GRAW og Oblivion. Så å si at det tok et år før det kom killer-titler er bullshit, ingenting annet.

 

Killertittel er en tittel som er så bra og eksklusiv for den ene konsollen at det er verdt å eie konsollen bare for spillet, som er årsaken til at så mange Xbox360 ble solgt samtidig som GoW ble lansert, og at Zelda og Wii blir revet vekk fra hyllene. CoD2 kom ut på PC samtidig og var således ingen grunn til å kaste seg over en Xbox, det samme gjorde Oblivion. Greit, Kameo var en ekslusiv Xbox360-tittel som ikke kom ut på andre plattformer, men spillet var langt fra så bra at folk nærmest kastet seg over 360'en når den kom. Når den originale Xbox kom, var Halo en killertittel - nå husker jeg ikke om Halo var klart på lanseringsdagen, men Xbox360 hadde ingen titler som var så bra at man måtte ha en Xbox360 ved lansering. Det er ikke før nå, GoW kom ut, det er blitt aktuelt.

 

Når det er sagt tror jeg enkelte bør skru ned forventningene sine til Wii'en. Du kjøper ikke en konsoll til 2000,- (som er det jeg betalte for på Elkjøp - jeg regner med når leveransene er store nok, går den ned i pris overalt til 1990,-) og regner med du skal få en kulinarisk grafikalsk opplevelse.

Faktisk kan du nesten kjøpe 3 stk. Wii'er for prisen av én PS3. Wii'en er ikke så mye dyrere enn en PS2 som har vært ute på markedet i 5-6 år nå.

 

Jeg kjøpte en Wii for følgende ting:

1: Fantastisk morsomme sportsspill

2: Ekslusive Nintendo-titler som Mario og Zelda

3: Andre morsomme ting som min datter kan spille når hun blir gammel nok

 

Jeg har diskutert Wii'en med folk på jobb, alle skal stort sett ha den, men når jeg sier til både kolleger og kamerater: "Vent til det lanseres et Star Wars spill på Wii'en, tenk å stå med remoten i en heftig lyssabelkamp" - du kan formelig se fantasien løpe løpsk bak øyelokket på de jeg sier det til, når de begynner å forestille seg mulighetene.

 

Så, for alle grafikalske opplevelser, kjøper jeg spill til PC'en. Wii'en kostet mindre enn hva 4 spill tilsammen vanligvis koster, så jeg tror folk må skru ned forventningene sine en smule og heller se på sikt hva som kommer til plattformen, enn å spå dens død og begravelse.

 

At folk går så mann av huset for å få tak i en Wii at de overnatter lenge etter lansering for å få en, at enkelte må ha eskorte ut av butikken etter å ha fått tak i en, vitner om en utrolig popularitet. En popularitet både Xbox360 og PS3 kunne se langt etter ved lansering.

 

Når det er så mye oppstuss og hype rundt en konsoll som lanseres (den raskest solgte konsoll ved lansering i Europa noensinne), tilsier det at det er et enormt markedspotensiale for spill til boksen, noe utviklere vet å utnytte.

Lenke til kommentar

Du har gitt veldig mange linker til dårlige reviews (karakterer). Synes ikke man skal henge seg så veldig mye opp i karakterer som blir gitt av f.eks. IGN og GameSpot. Selvsagt vet de hva de driver med, men DE vet ikke hva DU liker. Derfor kan det godt hende at et spill de gir 4, hadde f.eks. jeg gitt 8. Red Steel synes jeg GameSpot var veldig slemme mot LINK.

 

EDIT:

 

Jeg kjøpte en Wii for følgende ting:

1: Fantastisk morsomme sportsspill

 

Det der likte jeg. Nøkkelordet er "morsomme". Det er det Wii skal være - morsomt. Og det er det gaming skal være :)

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Dessverre er etterspørselen etter Wii og tilbehør så stort. Enkelte butikker har fått inn kabler nå, men ikke alle. Fikk en telefon fra en kamerat i går, hvor han hadde funnet RGB-kabler. Så han fikk tak i en til meg som jeg får når jeg kommer hjem i helgen. Komponent-kabler er mulig å oppdrive enkelte steder.

 

Det har nok kommet veldig mange forhastede produkter på Wii ja, ganske så enig der. Når Ubisoft annonserte at de skulle støtte Wii godt ved lanseringen, trodde jeg ikke at de skulle gjøre en så dårlig jobb. Dette blir nok veldig likt DS i starten, hvor mange utviklere ikke utnyttet maskinen og bare slengte på muligheter for bruk av trykkskjermen. Enkelte gjorde ikke det en gang. Dette skjer også på Wii på mange måter. Når en maskin kommer med noe nytt, kan utviklere nedprioritere mange ting i spill og selv selge godt, grunnet at det er noe nytt. Men lengre ned i utviklingssyklusen vil vi få bedre spill på Wii. Mars blir nok en spennende måned tror jeg med en rekke titler. Vi får bare vente og se hvor seriøse utviklerene er da.

 

Wii er en god del kraftigere enn GC. Mange motorer som har blitt skrevet til Wii er motorer basert på directx, med shadere osv. Nintendo bruker noe som heter TEV. Den har mange av funksjonene som directx støtter, men det skal litt mer til før man får det til. Factor 5 brukte denne en del i spill som Rogue Squadron på Gamecube. Bare synd at utviklere ikke bruker TEV mye, kanskje blir det bedre etter hvert. Men Nintendo har også et ansvar her såklart ved å informere utviklere om det.

 

Personlig er jeg ikke så skuffet eller skeptisk til framtiden til Wii. Jeg storkoser meg med spillene jeg har fått tak i, selv om det er enkelte som er dårlig gjennomført totalt sett. Siden jeg fikk Wii har jeg ikke startet opp hverken min 360, eller Nintendo DS. :)

Lenke til kommentar
Synes både Wii og Xbox360 har kommet med ufattelig lite titler som er verdt å ha. Sony har flere spillavtaler selv om det kanskje ikke akkurat virker sånn så men de sparer kruttet til Europa lanseringen. Da er over 50 unike PS3 titler klare hvorav 9 spår jeg blir blant årets beste :)

7546141[/snapback]

 

Jøss! Skulle gjerne sett den listen samt de 9 potensielle spillene. Eg ser ingen titler på PS3 i dag som er verdt å kjøpe konsollen for heller. Noen av spillene er i tillegg å oppdrive på eit billigere format, og jaggu meg er disse bedre enn PS3 versjonen også.

 

Selvfølgelig er det mangel på spill til Wii,som i likhet med PS3 nylig blei lansert :) Sony bør virkelig spare opp kruttet sitt til Europa lanseringen, for ingenting av kruttet de har samlet opp til no har imponert på noen måte :(

 

Om Sony har fleire spillavtaler enn MS og Nintendo har eg ingen snøring på, men eg veit ihvertfall at MS tilbyr fleire eksklusive titler som apperlere til meg i dag og i framtiden enn det Sony har hostet opp til no :) Spill som gjør PS3 verdt å eie for min del er MGS4, God Of War 3(?),spill fra ICO/SOTC gjengen og muligens Killzone 2. Det er få titler.

 

Eg sier igjen, for min del.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...