Gå til innhold

Fikk du tak i en Wii?


LucarioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kommet hundrevis av Wii's til Expert sitt hovedlager i dag/i går. Så det burde være mange flere i butikkene fra i morgen vil jeg tro.

Bare for å tipse de som fremdeles ikke har fått tak i sin konsoll ;)

7645003[/snapback]

Takk for tipset! Du har tilfeldigvis ikke pris hos Expert? Hvis den er svindyr der må jeg nesten vurdere det, men dersom den er priset innen normalverdien kan jeg jo kjøpe den der.

Lenke til kommentar

Herrefred man blir utålmodig av å lese om alle som har fått seg Wii her.. Med begrenset mulighet (og lite vilje, forsåvidt) til å campe i sovepose utenfor butikker ser jeg ikke helt hvordan jeg skal få skaffet meg en Wii på en måned enda, om man skal høre på det nettbutikkene sier. Grr. Ulempen med å bo i "storby", det er alt for mange om beinet (hvor bein = Wii).

Lenke til kommentar
Har kommet hundrevis av Wii's til Expert sitt hovedlager i dag/i går. Så det burde være mange flere i butikkene fra i morgen vil jeg tro.

Bare for å tipse de som fremdeles ikke har fått tak i sin konsoll ;)

7645003[/snapback]

Takk for tipset! Du har tilfeldigvis ikke pris hos Expert? Hvis den er svindyr der må jeg nesten vurdere det, men dersom den er priset innen normalverdien kan jeg jo kjøpe den der.

7645184[/snapback]

2.499 kr. ;)

Lenke til kommentar

2500 ? Det er jo mer enn jeg ga for min premium 360 for over et halvt år siden ?

 

Hvordan kan de ta slik pris når den koster 250 dollar i USA ? Premium 360 koster jo 400 der. Allikevel koster Wii og 360 det samme her ? Er tydeligvis noen her som tar seg litt vel godt betalt.

Endret av Placo
Lenke til kommentar

Konsollen er nettopp kommet ut og det er så mye den koster i Norge. Hvis du omgjør fra 250 dollar til norske kroner får du: 1571 kroner. Så legger du på 25% skatt og vips er man oppe i 2000 kroner ca. Men siden vi bor i Norge med høy levestandard og alt slik legger man på 500 kroner. Så er ikke unormalt høy pris dette her.

 

Men siden vi lever i Europa får vi gå utifra den europeiske prisen som er 250 euro. 250 euro er følgelig 2062 kroner. Legg så på skatt og du får 2577.5 kroner. Altså er ikke prisen helt på jordet. Den er ganske så grei faktisk.

Lenke til kommentar

Hvorfor er 360 så "billig" da ? Det har jo ikke vært noen nedsetting av pris på den enda. Den koster jo det samme nå som da den kom, 3000kr.

 

Og 2500 er jo ekstra billig ser det ut til, hos elkjøp koster den 2800!

 

Hvis man skal gå etter din logikk så skulle jo 360 kostet 400 euro her da. Den gjør jo ikke det. 400 euro er vel ca 3500 kr ? Pluss 500 skatt som du sier så er man vel på 4000kr.

 

360 koster jo ikke 4000kr.

 

Så det må være noen, importør eller butikker, som tar seg litt vel godt betalt.

Endret av Placo
Lenke til kommentar
2499 var da ikke så gale. Er jo det den selges for på det billigste som oftest. Ble her svært positivt overasket over Expert. Har dårlig erfaring med spillpriser hos dem, men dette var bra saker. Noen som vet noe om pris på Zelda og Wii-kontroll + nunchuck da?

7645315[/snapback]

Oisann... er ikke 100% om jeg husker prisene rett, men sånn ca. priser har jeg i hodet. :)

 

Zelda: 579 eller 599 kr.

Wii remote: 499 kr.

Nunchuck: 299 kr.

Lenke til kommentar
Du får gå igang med remixing av noen Twilight Princess-låter da S. Marshall. Hadde vært artig å høre noen flere techno-versjoner selv om techno ikke er det jeg hører på til vanlig..... ; ) Gleder meg til jeg får konsollen selv hvertfall.

7645890[/snapback]

 

Du har all grunn til å glede deg ja, om du skal investere i Twilight Princess i samme slengen.

 

Jeg sikret meg konsoll 1 av 3 hos Playcom, fikk den satt av, og noen dager senere fikk de vite hvor mange de fikk, og innså at det kanskje ikke var så lurt å sette av konsollen, da de garantert fikk den solgt. Men de sto ved sitt, så 2 konsoller var lagt av og 1 til salgs. Da jeg hentet min Wii, var den ene de hadde til salgs allerede solgt. Ufattelig glad for at jeg satte av Wii med TP.

 

Men som sagt til dere som skal investere i Wii snart, gled dere. I alle fall til Twilight Princess. Fullverdig Zelda spill og litt til ;)

Lenke til kommentar

Fikk min Wii med Twilight Princess og Red Steel i går.

 

Inntrykk av konsollen

Design:

Wii er usedvanlig liten til konsoll å være. Designet er lekkert, enkelt og praktisk. Den var enkel å tilkoble, selv om det var vanskelig å plassere den pga. kort kabel til lys-senderen.

 

Grensesnittet i konsollen var enkelt og funksjonabelt; oppstartsveiviseren hjalp til med å sette opp alt perfekt. Enkelt å bla sei frem til de ulike "kanalene".

 

Kontrollerene var uvante den første halvtimen, men nå sitter de veldig godt. Ligger godt i hånden. Kontrollen kom ferdig synkronisert, veldig bra, Nintendo :thumbup:

 

Alt i alt leverer konsollen ett kvalitetsinntrykk.

 

Wii Sports

Wii sports er ett enkelt spill, nærmest Tech-demo, som følger med konsollen. Mye variert moro, av ymse kvalitet. Her er det bowling og tennis som stikker seg ut, mens boksing var vanskelig å få til, selv om det ble bedre etterhvert.

 

Twilight Princess

Nyeste Zelda-spillet, og ett av de flotteste spillene jeg har spilt på lenge. Timesvis med morro, ett must for den tålmodige ;)

 

Red Steel

En stor skuffelse. Grafikken er særdeles lunken, men hovedproblemet er at kontrollene var altfor dårlige. Altfor linært, og kjedelig. Altfor enkelt.

 

Jeg er godt fornøyd med kjøpet, med unntak av Red Steel, og har tro på at denne konsollen kommer til å bli bedre og bedre med årene :)

Endret av bepe86
Lenke til kommentar

Som TCi sa, men eg kan anbefale folk å prøve dølgende;

 

Slå av lyder og rumble i kontrollen. Kontrollene i RS blir da meir nøyaktige og smooth, man slipper disse spasme bevegelsene til karakteren. Spillte noen timer med dette i natt, og det var mye bedre faktisk :)

Lenke til kommentar

Kanskje litt feil sted å spørre, men uansett:

 

Holder en komponent kabel til alt av lyd og bilde? På min 360 virker ikke lyden med den kabelen jeg har. Bruker HD-TV stikken på den kablen som fulgte med, men jeg får ikke noe lyd. Trenger du en ekstra kabel til Wii eller noe? Er ikke så veldig flink med dette :p Noen som kan forklare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...