Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Kjøleskap skrev (3 timer siden):

Synes ikke Black Adam var noe dårligere enn det Marvel har levert de siste to åra. Ikke at det sier så mye da. Har jo hovedsakelig vært 5 og 6 av 10 etter Endgame.

Nei, det er sant. Men hadde kanskje litt høyere forventninger når så mange gode skuespillere var involvert. DC pleier også å apelere med til det voksne publikum, uten at jeg følte de gjorde det i Black Adam. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Sjørøver said:

Nei, det er sant. Men hadde kanskje litt høyere forventninger når så mange gode skuespillere var involvert. DC pleier også å apelere med til det voksne publikum, uten at jeg følte de gjorde det i Black Adam. 

Synes det var en befrielse å slippe Zack Snyder stilen som har dominert så mange DC filmer. Ellers var filmen helt gjennomsnittlig grei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (22 timer siden):

Kult å høre. Var du stor fan av den første? Jeg skal nok se Avatar-filmene som kommer, kanskje tar en tur på Odeon IMAX på Storo for å få maks ut av den. Er egentlig ganske skeptisk, men verdt et forsøk for å se hva de får til. Traileren ser ikke imponerende ut. Første Avatar var kanskje litt mer "groundbreaking", men har ikke sett hva 2ern gjør som er bedre enn alt annet som er kommet ut de siste 5-10 årene.

Den skal jeg ha på 4k, kona skal se den til uka på kino.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (14 timer siden):

Jeg har akkurat sitt Black Adam. Den var ekstremt middelmådig. James Gunn kommer til å senke skuta totalt. Veldig synd. 

 

Avatar var ganske akkurat som forventet. Ekstremt vakker og noe tynn historie. Veldig mange karakterer. Mange kule konsepter og design. Jeg ser faktisk frem til neste film. Hadde nok egnet seg bedre i serie format. 

Jeg er ingen stor fan av superheltfilmer. Spesielt den enorme inflasjonen vi har fått det siste tiåret spesielt. For all del, liker man det er det jo innertier og pizza er som regel godt selv når man spiser det ofte, men jeg syns det ble samme oppskrift gang på gang og falt av lasset for flere år og sikkert minst to dusin filmer sida. 

Både så og syntes derimot Joker og The Batman var meget gode filmer. Kanskje mest fordi de ikke var typisk popcorn-superheltfilm. I utgangspunktet tenkte jeg James Gunn var en god ansettelse, men det spørs om hans mer tøysete, voksenhumor-tilnærming passer like godt i DC-universet. 

Skjønte på Henry Cavill at han allerede var hentet inn da Gunn ble sjef og de valgte å gå i en annen retning. Det kan være en stor feil, da - så vidt jeg skjønner - HCs retur som Superman har vært veldig populært blant fansen. Han virket som et trygt kort, WB og DC er avhengig av å treffe planken med de største franchisene. Å kutte Cavill vil være å starte med 40 meter tillegg, for å bruke et travuttrykk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gouldfan skrev (På 17.12.2022 den 20.53):

Barbarian var syk, bra...

Fikk litt the hills have eyes følelse av den.

Oi den må jeg se. Har hatt den på watch listen min en stund nå. 

Lenke til kommentar

Don't worry Darling var en bra thriller.

Uten å si noe mer, regissert av Olivia Wilde som er med i filmen og er en relativt kjent skuespiller.

Synes hovedrollen ligner på cheerleader jenta i Heroes. Men vet ikke helt.

Edit nei er ikke henne, men hun fra  Midsommar sekt/horror filmen.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gouldfan skrev (11 minutter siden):

Don't worry Darling var en bra thriller.

Uten å si noe mer, regissert av Olivia Wilde som er med i filmen og er en relativt kjent skuespiller.

Synes hovedrollen ligner på cheerleader jenta i Heroes. Men vet ikke hel.

Edit ei er ikke henne, men hun fra Midsommar sekt horror filmen.

 

Ble litt skeptisk til å se den etter alt oppstyret rundt filmen. Godt å høre at den ikke var helt elendig. 

Forundrer meg dog om hun får en ny sjanse som regissør. Hun oppførte seg svært uprofesjonelt under inspillingen. Drev vist å lå sammen med en av skuespillerne og gjorde at produksjonen ble svært treg. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 time siden):

Ble litt skeptisk til å se den etter alt oppstyret rundt filmen. Godt å høre at den ikke var helt elendig. 

Forundrer meg dog om hun får en ny sjanse som regissør. Hun oppførte seg svært uprofesjonelt under inspillingen. Drev vist å lå sammen med en av skuespillerne og gjorde at produksjonen ble svært treg. 

Den var litt vel feministisk på en 50-60 ish måte, men den var spennende, og hadde en kul stil og stemning.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gouldfan skrev (11 minutter siden):

Den var litt vel feministisk på en 50-60 ish måte, men den var spennende, og hadde en kul stil og stemning.

Høres i grunnen ikke så dumt ut. Skal prøve å gi den en sjanse neste gang jeg er i humør for en slik film. Har prøvd å se den en gang tidligere men var i grunnen ikke helt i stemning den gangen. 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (15 minutter siden):

Dropper nok Don't Worry Darling. Litt pga. hvordan hun oppførte seg rundt Shia LaBeouf, situasjonen rundt hun og Jason Sudeikis og Harry Styles. Og en del fordi Harry Styles er en elendig skuespiller.

Herlighet, er det en film uten drama i produksjon? Folk har blitt skutt, omtrent drept (Kill Bill), og det er så mye drama blant skuespillere som garantert ikke ser dagens lys. Hva med Björk og Von Trier? 

Det lille jeg leste var bare uenighet i produksjonen, og det er vel frivillig om man vil jobbe eller bytte jobb.

Med engang du omtaler film så blir alle stjernes jobbvalg eller personlig uenighet død eller liv for pressen.

Er ikke noe mer drama det enn at noen sier opp en hvilken som helst jobb, pga sjefen eller kollegaer. Enkelte mennesker passer ikke sammen, og det er en drøss av bra filmer med folk eller regissører som jobbet sammen ikke har tålt trynet på hverandre.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gouldfan skrev (10 minutter siden):

Herlighet, er det en film uten drama i produksjon? Folk har blitt skutt, omtrent drept (Kill Bill), og det er så mye drama blant skuespillere som garantert ikke ser dagens lys. Hva med Björk og Von Trier? 

Det lille jeg leste var bare uenighet i produksjonen, og det er vel frivillig om man vil jobbe eller bytte jobb.

Med engang du omtaler film så blir alle stjernes jobbvalg død eller liv for pressen.

Er ikke noe mer drama det enn at noen sier opp en hvilken som helst jobb, pga sjefen eller kollegaer.

Jeg ser hva du mener.. Men jeg forstår også Comma Chameleon i det han skriver. Det er faktisk mulig å ta et valg om man ønsker å støtte en film når det har vært så mye styr rundt produksjonen av den. 

Det er absolutt ikke alle filmer som får like dårlig PR under produksjon. 

Jeg er forresten en person som har likt Olivia Wilde ganske mye, mye grunnet House MD, men det betyr ikke at jeg ville sett en film om jeg mener det var en eller annen grunn var moralsk galt fra min side.. 

Jeg har personlig f.eks ikke sett en eneste film av Tom Cruise på minst 10 år og det handler først og fremst om hva han står for privat (Scientologi). 

Jeg skal ikke si at noen skal gjøre noe eller mene noe det er opp til en og hver om de ønsker å støtte filmer med lommeboka ved å se den. 

Som et eksempel.. Ville du sett filmen Rust om den kom ut etter hva som skjedde på settet? Den kommer jo selvsagt ikke ut, men om den hadde det ville jeg garantert ikke sett den. Må ha litt respekt for folk som blir drept i produksjonen liksom. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (27 minutter siden):

 

Nevner bare hvorfor jeg dropper akkurat den filmen. Akkurat nå er dramaet større enn viljen min til å se filmen. All interesse forsvant under alt styret som kom ut. 

Derimot så ser jeg alt av Tom Cruise, til tross for hvor jævlig scientologien og de involverte er.  Samme med The Shining og Kill Bill. Fordi der er entusiasmen min høyere enn dramaet rundt. Det blir alltid en avgjørelse per film for meg. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (14 minutter siden):

Svært sjeldent jeg bryr meg så mye om hva de gjør utenom filmene.
Stort sett bare hu* Amber som er boikottet. 

Måtte ha Rum Diaries, litt pga oppstusset, men fear and Loathing in Las Vegas skulle vært i samlingen også.

Tom er jo småsprø men han er med i bra filmer ofte.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Comma Chameleon skrev (57 minutter siden):

Nevner bare hvorfor jeg dropper akkurat den filmen. Akkurat nå er dramaet større enn viljen min til å se filmen. All interesse forsvant under alt styret som kom ut. 

Derimot så ser jeg alt av Tom Cruise, til tross for hvor jævlig scientologien og de involverte er.  Samme med The Shining og Kill Bill. Fordi der er entusiasmen min høyere enn dramaet rundt. Det blir alltid en avgjørelse per film for meg. 

Må faktisk si at Scientologikirken er hakket verre enn det dramaet som var rundt den andre filmen.. Men skal selvsagt ikke hive mine meninger på deg og kreve at du ikke skal se filmene til Cruise. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (Akkurat nå):

Må faktisk si at Scientologikirken er hakket verre enn det dramaet som var rundt den andre filmen.. Men skal selvsagt ikke hive mine meninger på deg og kreve at du ikke skal se filmene til Cruise. 

Jeg er helt enig, det er mye mye verre. Men om scientologi-kirken er 100x verre enn det andre dramet, så er Tom Cruise fortsatt 500x bedre enn det Wilde og Styles får til. Tom Cruise er så bra at jeg klarer ikke å boikotte han. 

Hjelper ikke at alle som møter han sier han er en fantastisk person. Det er nesten litt "Homelander"-vibber, bare at det virker enda mer genuint. Har ventet i mange år på at det skal komme ut en historie som sier "Dette er hvordan Tom Cruise egentlig er", men det kommer aldri. Det er bare mer bekreftelse på at han er en bra type.

Enten er Scientologi-kirken ekstremt dyktig på å skjule alt, eller så er han en bra fyr som har havnet i dårlig selskap. Jeg vet ærlig talt ikke hva som er fasit. I mellomtiden ser jeg filmene hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...