Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke problemet. Hvis en regissør anser B&W som det beste alternativet til sin egen visjon så er det jo helt naturlig at ham gjør dette.

 

Og med det sagt er jeg ekstrmt fornøyd med B&W-utgavene av både Logan og Max Max: Fury Road. Tar de over de vanlige versjonene fem av syv dager i uka. Ikke fordi det er mer "artsy", men fordi jeg synes det ga filmene en helt ny dimensjon og feeling som funka bedre for min del. For min del ble de langt mer stemningsfulle og badass i B&W enn i farger.

Lenke til kommentar

Så Brightburn på pressevisninga tidligere denne uka.

 

Ikke ekstremt bra film, men jeg likte godt hvordan filmen i det minste fikk publikum til å frykte hva som skulle skje hvis Supermann var ond. For en film som kosta praktisk talt 3% av budsjettet til en Supermann-film for tida, så var det en overraskende bra film likevel. 

Lenke til kommentar

Skal vi endelig få den definitve Godzillafilmen? Ingen har klart det enda tross mange forsøk. Regner ikke med de Japanske, for de blir aldri det helt store.( Har ikke sett traileren)

Men mest ønsker jeg en oppfølger til Ex Machina.
 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Slutt å tull, a. Den definitive Godzillafilmen kom allerede i 1954. Tror aldri vi vil få en Godzillafilm som er i nærheten av like god som den, men i Japan har de jo spydd ut både veldig god og underholdende Godzillafilmer, samt dårlige og ekstremt teite, men likefult veldig underholdende filmer.

 

Men har trua på at det her blir den første gode amerikanske Godzillafilmen. Alt taler til fordel for det atm.

Lenke til kommentar

Jeg så John Wick 3 i går. Flott oppfølger. Spent på fortsettelsen av universet til John Wick nå mer enn noensinne.

 

Fikk sett denne selv på fredag, og for en film. Fantastiske scener. Flere av action-sekvensene var så heftige at hele salen lo. Ikke *av* filmen, men fordi det var så bra og heftig at man ikke kunne gjøre noe annet.

Lenke til kommentar

Kjenner meg veldig igjen i det der. Det er sånt som har skjedd meg og kompiser mye de siste 15-20 åra. For min del startet det egentlig med filmer som Hero og Crouching Tiger, Hidden Dragon som tok wuxia og actionscener til et helt annet nivå, så bare ballet det på seg med filmer som Ong Bak, The Protector, IP Man, The Raid osv som en etter en pushet grensene for actionkoreografi og for hvor ville actionscener man faktisk lage. Men det hele toppet seg dog med The Night Comes For Us som pushet det hele så langt at jeg ikke helt vet om det er mulig å lage noe tøffere, villere og fetere. Har vel sett den ukentlig siden den kom, og koser meg muligens enda mer med den nå, enn da jeg så den første gang. Det hele er så vilt. Får et smil rundt munnen bare jeg tenker på det.

 

Også er det fett at ikke-asiatiske regissører "endelig" har begynt å gjøre ting på den "asiatiske" måten hvor det større fokus på en velkoreografert scene med dyktige folk, få klipp og lite shaky cam, enn disse typiske "fast paced" actionsekvensene som har 32590438945895468954689 kutt, shaky cam og null form for helhet. Jaggu meg på tide.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slutt å tull, a. Den definitive Godzillafilmen kom allerede i 1954. Tror aldri vi vil få en Godzillafilm som er i nærheten av like god som den, men i Japan har de jo spydd ut både veldig god og underholdende Godzillafilmer, samt dårlige og ekstremt teite, men likefult veldig underholdende filmer.

 

Men har trua på at det her blir den første gode amerikanske Godzillafilmen. Alt taler til fordel for det atm.

 

Ja tror ikke jeg har sett 1954 versjon. Kan godt være den er bra, men gamle filmer av den typen blir bare for utdaterte.

Noen holder seg bra da. Kikket på Fuglene på Nrk i går, den er fremdeles veldig severdig. 

Lenke til kommentar

Ja, gamle "popcorn" filmer gir ikke den helt store opplevelsen. Men gamle monster filmer holder, handlet den Monster Collection blu ray boksen med Dracula, Frankenstein osv, filmer fra 1930-50 årene. Gleder meg til å se de.

 

Så handlet jeg 3 Hitchcock bokser - med blant annet Fuglene  :)

 

Fikk også inn en Psyco Collection boks 1-4, hadde et gjensyn med den første for et par uker siden, veldig bra! 

Lenke til kommentar

Sæbø er basically stand-in for Russland. 

Utvalget på stedet er nok ganske likt Russland. De har to butikker i sentrum, en Nær Butikken og en Joker (så praktisk talt to Joker-butikker). Om ikke det gjør Sæbø som et perfekt stand-in for Russland, så vet ikke jeg.  :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...