Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

RIP Chewbacca , din gamle surpomp

 

------------------------------------

 

Missile X , 2/6.....atomvåpen på avveie høres kanskje spennende ut men denne er bare kjedelig

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Så Avengers: Endgame i helga i godsalen på Ringen Kino.

 

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår den overveldende mottagelsen denne filmen har fått. 8,9 på IMDB er rimelig heftig og plasserer den i samme kategori som noen av de mest tidløse klassikerne som finnes. Riktignok er IMDB ofte upålitelig når det kommer til nyere, populære filmer.

 

Altså, filmen er god den. Det var tre fornøyelige timer med en av de bedre superhelt-filmene jeg har sett, og for første gang med disse filmene fikk humoren meg til å le. Men, med den mottagelsen filmet har fått forventet jeg at den skulle toppe Infinity War, noe jeg ikke synes den gjorde på noen måte.

 

 

Filmen er så lang som den er fordi den har et svært lavt tempo gjennom mesteparten av spilletiden. I begynnelsen, spesielt rett etter Thor noe antiklimaktisk kuttet hodet av en sterkt redusert Thanos uten større vanskeligheter, lurte jeg faktisk på hvor all i verden denne var filmen var på vei.

 

Det viste seg fort at den var på vei mot den utslitte klisjeen med å reise tilbake i tid for å endre fremtiden, noe som fikk meg til å himle litt med øynene. De må da kunne få ansatt en forfatter som kan finne på noe bedre med deres budsjetter. 

 

Deretter er det et stort segment der man reiser tilbake til hendelser i de tidligere filmene, noe som er litt kjedelig i og med vi allerede har sett disse. Jeg synes også at hele innsamlingen av steinene gikk unna så enkelt og greit - med ett unntak - at det ble et antiklimaks. Det å samle disse steinene skal være en kolossal bragd. Man må lure på hvorfor ikke Thanos forsøkte det samme trikset for lenge siden, mtp hans ressurser, i stedet for å kave rundt universet i årevis.

 

Til slutt får vi riktignok kanskje den mest episke slagscenen på en kinoskjerm noensinne og akkurat denne biten synes jeg kanskje toppet slagscenen i Infinity War, men Infinity War hadde til gjengjeld mange imponerende scener spredd utover hele filmen, mens i Endgame var det først og fremst denne ene scenen som imponerte meg.

 

Og strengt tatt er jeg enig med Thanos i at det er for mye folk. For min del hadde vi allerede en happy ending i Infinity War.  :p 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Mai 2019 :

 

Batman 80 år (1ste opptreden var Detective Comics #27)

Easy Rider 50 år (nå på søndag !)

 

--------------------------------------------------------------

 

Ang Hjortejegern :

 

-hvor lenge var Mike egentlig i Nam.....historien begynner i '68 mht manuset så går ut fra han returnerte til Clairton i 69/70 ?

 

Nick kan jo ha vært der i flere år , tidslinja er jo så difus.......

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Men, med den mottagelsen filmet har fått forventet jeg at den skulle toppe Infinity War, noe jeg ikke synes den gjorde på noen måte.

 

Jeg likte den første Avengers-filmen. En bruker her karakteriserte Infinity War som et satans makkverk eller noe i den dur. Jeg er enig i den beskrivelsen.

 

Den eneste grunnen til at jeg vurderer se treeren på kino er fordi jeg har sett de to andre. :) 

Lenke til kommentar

Jeg likte den første Avengers-filmen. En bruker her karakteriserte Infinity War som et satans makkverk eller noe i den dur. Jeg er enig i den beskrivelsen.

 

Den eneste grunnen til at jeg vurderer se treeren på kino er fordi jeg har sett de to andre. :)

Du mener fireren? Avengers, Avengers Age of Ultron, Avengers Infinity War og nå også Avengers Endgame.
Lenke til kommentar

Civil War var mye bedre Avengers film enn Age of Ultron så ikke rart.

 

Captain America har faktisk noen av de absolutt beste filmene i MCU. Ikke noe jeg hadde trodd på forhånd. De har klart å ta en i utgangspunktet kjedelig karakter til å bli en veldig bra og interessant en. Mye takket være Chris Evans såklart.

Enig. Helt klart en av mine favoritter i MCU. The Winter Solider var også vanvittig bra. Men AoU introduserer et par viktige karakterer som Vision og Scarlet Witch.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...