Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Black Panther synes jeg personlig var Helt latterlig dårlig. Ga den 2,eller 3 av 10 på IMDb,og jeg prøver å være ærlig å ikke gi slike 1/10 og 10/10 som en annen fjortiss.. Kunne skrevet sider om hvorfor den er dårlig. Blir egentlig litt sur, fortsatt, når jeg tenker på de gode anmeldelsene den har fått..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Black Panther er verken så dårlig som Bone sier eller så god som den originale kritikken sa. Det er en helt middels Marvel-film. Fikk overdrevent mye skryt pga rase-tema og politikken rundt filmen, men så etter det ble det en kontra-reaksjon på grunn av den overdrevne hyllingen av filmen og mange hatet den. Jeg ville gitt den 6/10, men så liker jeg superhelt-filmer også. Litt klisjé og "kjedelig", men godt produsert og gode skuespillere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uff, Black Panther var ganske laber, kanskje ikke den dårligste Marvel filmen, men ikke langt unna. Jeg så den i 3D og det trakk opp en del, var en del scener som så veldig bra ut. Deler av filmen var bra, men totalt sett var det labert. Jeg ligger en del lavere i karaktersetting enn avisene for denne. Jeg ligger på 4/10 for denne - legger på 1 poeng for 3D til 5/10.

Lenke til kommentar

Black Panther er verken så dårlig som Bone sier eller så god som den originale kritikken sa. Det er en helt middels Marvel-film. Fikk overdrevent mye skryt pga rase-tema og politikken rundt filmen, men så etter det ble det en kontra-reaksjon på grunn av den overdrevne hyllingen av filmen og mange hatet den. Jeg ville gitt den 6/10, men så liker jeg superhelt-filmer også. Litt klisjé og "kjedelig", men godt produsert og gode skuespillere.

Blir vel en smakssak, antageligvis.. :) Personlig klarte jeg ikke så se den ferdig første gangen, fordi vi var så oppgitt over hvor dårlig vi syntes den var. Og eneste grunnen til at jeg så den ferdig var fordi jeg hadde kjøpt 4K-versjonen.

 

 

Jeg hadde forresten ingen problemer med castingen, eller slike ting. Var rett og slett bare skuffet over hvor mye dumt som skjedde på skjermen, dialoger spesielt.

 

 

The Hurt Locker var vel relativt grei.. Ser at jeg ga den en 7-er..

Lenke til kommentar

812x1200-2.jpg?itok=en6_ZWOS

 

 

Dette var en gledelig overraskelse. Til tross for flere gode dramafilmer i løpet av sin tid som regissør har jeg alltid likt Zhang Yimou som en wuxia-regissør. Bortsett fra hud og blod er det meste i filmen forskjellige nyanser av grått, og det ser virkelig fantastisk ut. Nydelig kinematografi, velspilt og med actionscener som er helt fantastiske. Chao Deng leverer også noe av det bedre jeg har sett av en skuespiller noen gang. Briljant! Håper Zhang Yimou fortsetter i den gata her, for er det noe han virkelig mestrer så er det wuxia.

 

1. Hero

2. House of Flying Daggers

3. Shadow

4. Curse of the Golden Flower

Lenke til kommentar

Dette var en gledelig overraskelse. Til tross for flere gode dramafilmer i løpet av sin tid som regissør har jeg alltid likt Zhang Yimou som en wuxia-regissør. Bortsett fra hud og blod er det meste i filmen forskjellige nyanser av grått, og det ser virkelig fantastisk ut. Nydelig kinematografi, velspilt og med actionscener som er helt fantastiske. Chao Deng leverer også noe av det bedre jeg har sett av en skuespiller noen gang. Briljant! Håper Zhang Yimou fortsetter i den gata her, for er det noe han virkelig mestrer så er det wuxia.

 

1. Hero

2. House of Flying Daggers

3. Shadow

4. Curse of the Golden Flower

 

Bra tips! Liker det jeg har sett av de andre du nevner. Kan denne strømmes noe sted? :)

Lenke til kommentar

812x1200-2.jpg?itok=en6_ZWOS

 

 

Dette var en gledelig overraskelse. Til tross for flere gode dramafilmer i løpet av sin tid som regissør har jeg alltid likt Zhang Yimou som en wuxia-regissør. Bortsett fra hud og blod er det meste i filmen forskjellige nyanser av grått, og det ser virkelig fantastisk ut. Nydelig kinematografi, velspilt og med actionscener som er helt fantastiske. Chao Deng leverer også noe av det bedre jeg har sett av en skuespiller noen gang. Briljant! Håper Zhang Yimou fortsetter i den gata her, for er det noe han virkelig mestrer så er det wuxia.

 

1. Hero

2. House of Flying Daggers

3. Shadow

4. Curse of the Golden Flower

 

Har virkelig sansen for disse filmene, hovedsakelig pga bruken av farger. Derfor er jeg noe skeptisk til en film i gråtoner...  :hmm:

Lenke til kommentar

Ser den, men han valgte disse fargene fordi han ville lage en film som føles og ser ut som et gammelt, Kinesisk maleri. Og visuelt står den ikke tilbake for de andre filmene IMO, for fargene brukes på en ypperlig måte. Også er settene helt magiske.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

https://en.m.wikiquote.org/wiki/License_to_Kill

 

Med rett til å drepe 30 år :

 

Dalton gir seg etter bare to filmer :(

 

Brown spiller M for siste gang (OP , AVTAK , TLD & LTK)

 

Maurice Binders siste film

 

Maibaums siste manus

 

Davi var knall som narkobaronen Sanchez :D

 

Binder created the signature gun barrel sequence for the opening titles of the first Bond film, Dr. No (1962). Binder originally planned to employ a camera sighted down the barrel of a .38 calibre gun, but this caused some problems. Unable to stop down the lens of a standard camera enough to bring the entire gun barrel into focus, Binder created a pinhole camera to solve the problem and the barrel became crystal clear.[2]

 

Binder described the genesis of the gun barrel sequence in the last interview he recorded before he died in 1991:

 

That was something I did in a hurry, because I had to get to a meeting with the producers in twenty minutes. I just happened to have little white, price tag stickers and I thought I'd use them as gun shots across the screen. We'd have James Bond walk through and fire, at which point blood comes down onscreen. That was about a twenty-minute storyboard I did, and they said, "This looks great!"[3]

 

At least one critic has also observed that the sequence recalls the gun fired at the audience at the end of The Great Train Robbery (1903).[4] Binder is also known for featuring women performing a variety of activities such as dancing, jumping on a trampoline, or shooting weapons in his work. Both sequences are trademarks and staples of the James Bond films

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Hahaha. Collet-Serra har laget faen 3 av disse Liam Neeson-filmene med nesten identisk plott. Ser også det er han som skal regissere Black Adam-filmen med The Rock, så der trakk den lille forventingen til den filmen litt ned.

 

Angående skuffelser, så var Men In Black: International en skuffelse. Skuespillerne var ofte det beste med filmen. Manuset burde vært morsommere. Altfor forutsigbart. For lite Emma Thompson. Liam Neeson var skuffende der (og han som skal også være sentral i den kommende Kingsman-spinoffen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...