Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer bare ikke se det samme som deg. Hvorfor er det kjønnet hennes som er grunnen til at hun er helt ustoppelig? Kunne byttet ut rollen med en mann, og det hadde vært den samme filmen.

Sant, du kunne byttet henne ut med en mann og rollen ville vært akkurat like meningsløs. Thats my point.

Kathleen Kennedy har gått ut ved flere anledninger og sagt at flere kvinner skal inn i industrien og dette med "female empowerment" og mangfold.

 

Når man har en sjef som offentlig går ut med at kraften er hunkjønnet og satser på mangfold og flere kvinner i industrien så kan man fint anta at dette er grunnen til at Rey er såpass sterk som hun er - fordi de har ikke gitt oss noen annen grunn til å forstå hvordan hun får til det hun får til. Mulig de klarer å bortforklare det i neste film men jeg tror alle skjønner at det er BS. Ser du noen annen grunn?

 

Kan jo ikke bety annet enn at hvite menn må undertrykkes til fordel for kvinner og minoriteter. Leser du ikke mellom linjene?

 

Vi lever i et samfunn. Gamere reis dere opp.

 

Skulle ta en vits om illumenati og idiotiske konspirasjoner men da får jeg vel spørsmål om hva illumenati har med saken å gjøre :p

Du klarer jo ikke engang svare på det jeg skriver til deg, annet enn å dra inn tull som ikke hører hjemme hverken her eller der. Så lar deg bare trolle videre. Kos deg.

Lenke til kommentar

du kunne byttet henne ut med en mann og rollen ville vært akkurat like meningsløs.

 

Så en mann kan være helt og sykt god bare fordi han er mann, men en kvinne kan ikke det fordi hun er en kvinne?

 

Riktig.....

Vet ikke om folk her inne generelt ikke klarer å lese, men skal hjelpe deg litt. Ser du utdraget ovenfor innlegget ditt? Der står det eksplisitt at det ikke spiller noen rolle om karakteren er en mann eller kvinne. At rollen, om det var en mann, ville vært like meningsløs. Med andre ord, for å svare på ditt intellektuelle innlegg, så er svaret "nei". 

 

Begynner å bli rimelig lei. Klarer dere ikke lese enkle setninger vet jeg ikke helt hva jeg kan bidra med. 

Lenke til kommentar

Men siden det er en kvinne så er det ikke greit? Men én meningsløs mannlig rolle er ok?

 

Merkelig.

 

Men kjære vene, hvor har jeg skrevet det? Klarer du virkelig ikke forstå en enkel setning? Prøver for siste gang: Rollen er meningsløs uavhengig av om det er en kvinne eller mann som spiller rollen

Endret av T.A298
Lenke til kommentar

Men kjære vene, hvor har jeg skrevet det? Klarer du virkelig ikke forstå en enkel setning? Prøver for siste gang: Rollen er meningsløs uavhengig av om det er en kvinne eller mann som spiller rollen.

Så hvis det var en hvit mann hadde du også ment det var SJWs som stod bak? Lol, hvor ble det av argumentet ditt.

Endret av PgUp
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det aller meste av actionfilmer, superheltfilmer o.l. er totalt urealistiske maktfantasier enten om det er snakk om menn eller kvinner i hovedrollen. Joda, menn er generelt sterkere fysisk enn kvinner, men de er uansett ikke i nærheten av å være så sterke som mannlige filmhelter fremstilles, og da må det nesten være greit at kvinnelige karakterer får være like urealistiske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men kjære vene, hvor har jeg skrevet det? Klarer du virkelig ikke forstå en enkel setning? Prøver for siste gang: Rollen er meningsløs uavhengig av om det er en kvinne eller mann som spiller rollen.

Ja. Men du reagerer på at det er en kvinne i en meningsløs rolle. Det er jo det som er problemet. Så her er det nok ikke eg som ikke leser.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja. Men du reagerer på at det er en kvinne i en meningsløs rolle. Det er jo det som er problemet. Så her er det nok ikke eg som ikke leser.

 

Her er det mange som mangler noe mellom ørene... Poenget er at jeg hadde reagert på samme måte om det var en mann i en meningsløs rolle. For n'te gang. Dvs hadde noen pushet en agenda frontet av sterke menn så hadde det vært like idiotisk. Hva som er så vanskelig å forstå her skjønner jeg ikke.

 

Men jeg gir meg. Har prøvd og prøvd, fortsatt så hører jeg samme skiten. Intelligens på høyt nivå. Kos dere.  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvis det var en hvit mann hadde du også ment det var SJWs som stod bak? Lol, hvor ble det av argumentet ditt.

Irrelevant, for SJW ville aldri frontet en "hvit mann". Og hadde de gjort det hadde jeg reagert på samme måte og syntes at det hadde vært akkurat like idiotisk. Men du/dere vil tydeligvis ikke lese det jeg skriver så det kan være det samme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irrelevant, for SJW ville aldri frontet en "hvit mann". Og hadde de gjort det hadde jeg reagert på samme måte og syntes at det hadde vært akkurat like idiotisk. Men du/dere vil tydeligvis ikke lese det jeg skriver så det kan være det samme.

Vi leser det, problemet er å forstå det du skriver når det ikke gir mening eller har noen form for logikk.

 

Du påstår jo at det er en agenda pga. det er en sterk kvinne, men du har ikke noe bevis på en agenda annet enn at det er en sterk kvinne. Det blir et sirkel argument. Dermed følger det jo at man kan påstå at hvis det var en sterk mann ville det vært pstriarkisk og kvinneundertrykkende. Det blir jo også idiotisk å påstå uten bevis. Hvis du vet om et plott hos Disney for å fremme SJW agendaen må du gjerne komme med det.

 

Rart du ikke forstår at logikken din og mangel på bevis for noen som helst agenda gjør at vi stusser :p

Endret av PgUp
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vi leser det, problemet er å forstå det du skriver når det ikke gir mening eller har noen form for logikk.

 

Du påstår jo at det er en agenda pga. det er en sterk kvinne, men du har ikke noe bevis på en agenda annet enn at det er en sterk kvinne. Det blir et sirkel argument. Dermed følger det jo at man kan påstå at hvis det var en sterk mann ville det vært pstriarkisk og kvinneundertrykkende. Det blir jo også idiotisk å påstå uten bevis. Hvis du vet om et plott hos Disney for å fremme SJW agendaen må du gjerne komme med det.

 

Rart du ikke forstår at logikken din og mangel på bevis for noen som helst agenda gjør at vi stusser :p

 

Vel, siden du spurte:

 

1) https://screenrant.com/star-wars-kathleen-kennedy-male-fans/

2) https://www.metro.us/entertainment/movies/kathleen-kennedy-female-star-wars-writers-directors 

3) https://www.marketwatch.com/story/why-the-last-jedi-proves-that-star-wars-future-is-female-2017-12-19-11881749

 

 

Edit: kan sikkert finne flere også dersom ønskelig, men du ser poenget (forhåpentligvis). 

Endret av T.A298
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde du var ferdig med diskusjonen side i intelligensen vår var så lav? :p

 

Artikkel 1 hvis du faktisk leser den og hva hun sier (Ikke bare clickbait tittelen) står det at hun ikke har behov for kun å appelere til menn lengre. Som stemmer bra, det er langt flere enn menn som ser star wars. Du skal være ganske sprø for å mene at det var noe med SJW.

 

Artikkel 2 fungerer ikke

 

Artikkel 3 sier bare at de trenger til å appelere til flere for å tjene mer penger. Hva er galt med det egentlig? :p

 

Vanskelig å forstå deg.

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trodde du var ferdig med diskusjonen side i intelligensen vår var så lav? :p

 

Artikkel 1 hvis du faktisk leser den og hva hun sier (Ikke bare clickbait tittelen) står det at hun ikke har behov for kun å appelere til menn lengre. Som stemmer bra, det er langt flere enn menn som ser star wars. Du skal være ganske sprø for å mene at det var noe med SJW.

 

Artikkel 2 fungerer ikke

 

Artikkel 3 sier bare at de trenger til å appelere til flere for å tjene mer penger. Hva er galt med det egentlig? :p

 

Vanskelig å forstå deg. Forsøket ditt på å komme med bevis var så tafatt at jeg støtter deg i å stoppe diskusjonen. Det blir for pinlig rett og slett.

 

Når du ikke klarer å forstå det jeg skriver med enkle setninger så vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre.

 

Hvis du tolker artikkel 1 på den måten, så er det helt greit.

 

Artikkel 2 har du her: ww.metro.us/entertainment/movies/kathleen-kennedy-female-star-wars-writers-directors 

 

Ingenting galt med å appelere til flere, skjønner jo at de skal tjene penger. Men de fokuserer på mangfold og å fremme de som ikke har vært i the spotlight tidligere, som blir en politisk agenda. Forventer du at Disney kommer ut med offentlig uttalelse der de sier at identitetspolitikk er noe de skal ha i filmene sine? Les artikkel 2, så skjønner du hva jeg mener. 

 

Edit: Ser at linken ikke funker - prøv å kopiere hele greia og lime inn. 

Endret av T.A298
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du ikke klarer å forstå det jeg skriver med enkle setninger så vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre.

 

Hvis du tolker artikkel 1 på den måten, så er det helt greit.

 

Artikkel 2 har du her: ww.metro.us/entertainment/movies/kathleen-kennedy-female-star-wars-writers-directors

 

Ingenting galt med å appelere til flere, skjønner jo at de skal tjene penger. Men de fokuserer på mangfold og å fremme de som ikke har vært i the spotlight tidligere, som blir en politisk agenda. Forventer du at Disney kommer ut med offentlig uttalelse der de sier at identitetspolitikk er noe de skal ha i filmene sine? Les artikkel 2, så skjønner du hva jeg mener.

 

Edit: Ser at linken ikke funker - prøv å kopiere hele greia og lime inn.

Vi Får bare være enige i å være uenige :) Noen ganger har man bare så forskjellig synspunkt at det nok ikke hjelper uansett hva man prøver. Jeg forstår det ikke og du forstår ikke hvorfor vi ikke forstår det. Kanskje det har noe med mediumet vi kommuniserer over.

 

Så kanskje vi skal stoppe diskusjonen og diskutere noe annet mer om topic, har du forslag til noen gode sci-fi filmer? Det er min favoritt sjanger ihvertfall. Gjerne noe av det som er mindre kjent.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Finnes det flere eksempler enn nye Star Wars, Ghostbusters og Oceans?

Jeg må innrømme at jeg følger ikke diskusjonen så veldig nøye.

 

Går det an å si at Alien startet det der i 1979? Har ikke følgt særlig her jeg heller, men tror jeg skjønner hva som er pointet.

Alien var svært vellykket da sånn sett.

Kan ikke si at jeg reagerte noe negativt på det med SW heller. Men den Ghostbuster greia holder jeg meg unna.

Lenke til kommentar

Tror han prater om remakes med kvinnelige hovedroller. Evil Dead er en annen, og en svært suksessfull en IMO. Også dukker det snart opp en serie-remake/reboot av The Nice Guys ved navnet The Nice Girls, en remake av den klassiske remaken Dirty Rotten Scoundrels ved navnet The Hustle, High Fidelity blir remaket til en serie med en kvinnelig lead og sikkert mye mer. Personlig har jeg null problemer med det her. 

 

På den andre siden er det vel en remake av Splash på gang, hvor den kvinnelige rollen er byttet ut med en mann. Så ting går litt begge veier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...