Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Verdt prisen da eller? Frister det til gjentagelse? Er egentlig ikke veldig glad i 3D. Er iMAX alltid 3D? 

 

Skal uansett teste det over påske. :)

 

Det var verdt turen, men nå har ikke jeg sett IMAX-film siden jeg var sikkert 10 år så da blir det enda kulere. 3D i andre filmer kan ikke sammenlignes, så  det er verdt å oppleve minst en gang. Skal dog mye til for å betale 530kr for at jeg og kjæresten skal ta en tur på kino. Det kommer til å bli til helt spesielle filmer. Jeg vil tippe at en tur i LUXE-salen vil holde for de fleste filmer.

 

Så, verdt en tur definitivt, men det er såpass dyrt at man må velge film med omhu. Imax-3D er kult å se og en opplevelse i seg selv, men videre så blir jeg nok å foretrekke et krystallklart 2D-bilde.

 

 

Hva syns du om plasseringen i salen, rad 8? Er det bedre å sitte litt lengre framme? Eller er VIP de beste plassene? 

 

Vurderer å spandere på meg VIP til Ready Player One.. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

 

 

Legenden Chris Walken fyller 75 år !

 

(wow , har ikke sett den sketsjen på 25 år eller noe , trodde aldri jeg ville få se den igjen)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

25 år siden Brandon Lee gikk bort , han skulle gifte seg i midten av april '93 :(

 

Hans død var imo bare et uhell , tror ikke han ble dept.....hvis mafiaen ville drepe han hvorfor ikke gjøre det da han var liten ?

Lenke til kommentar

Jepp, den er bra. Sjelden man ser et så originalt konsept.

 

Jeg har i påsken sett Veronica, en ganske ålreit spansk skrekkfilm som er basert på en sann historie (på samme måte som historiene i Åndenes Makt er sanne), med en del klisjeer ("bruk av ouijia-brett for å snakke med døde personer får uante konsekvenser").

 

Jeg så også Thor: Ragnarok, som noen overbeviste meg om at var bedre enn de andre Marvel-filmene men som strengt tatt var like lettfordøyelig og fort glemt som resten.

 

Rundet av med First They Took My Father (2017), som handler om da Røde Khmer tok makten i Kambodsja. Jeg fikk nok mer ut av denne filmen fordi jeg var i Kambodsja i fjor, selv om den er av typen filmer som har et viktig budskap men som ikke er spesielt underholdende. Litt for lang med litt for lavt tempo. Det finnes en lignende film som også Angelina Jolie står bak som handler om krigen og folkemordet i Jugoslavia - The Land of Blood and Honey - som jeg synes var en langt bedre film av denne typen.

Lenke til kommentar

Synes Thor Ragnarok hadde en del bra i seg, men jeg går helt i koma under de store kampscenene. Det er så drit kjedelig å se på, det er noe med MCU-filmene som er så tannløst og kjipt. Likte kombinasjonen av vikinger og maskingevær da, filmen hadde vært mye bedre om de hadde fokusert mer på det og romeventyr med Hulken, og samtidig holdt skalaen nede. Hvorfor skal alle filmene handle om å avverge dommedag i MCU? Tipper Avengers 3 blir en kjedelig skuffelse.

 

Så Wind River her om dagen, som påskekrim synes jeg den var bra. Befriende fri for typiske småbykrimklisjeer. Manus var ikke helt uten problemer, men det hadde noe å si. Synes krim på film er best når saken har en ukomplisert løsning, da blir det mer tid til karakterutvikling, samt at det er lettere å holde troverdig.

Lenke til kommentar

Synes Thor Ragnarok hadde en del bra i seg, men jeg går helt i koma under de store kampscenene. Det er så drit kjedelig å se på, det er noe med MCU-filmene som er så tannløst og kjipt. Likte kombinasjonen av vikinger og maskingevær da, filmen hadde vært mye bedre om de hadde fokusert mer på det og romeventyr med Hulken, og samtidig holdt skalaen nede. Hvorfor skal alle filmene handle om å avverge dommedag i MCU? Tipper Avengers 3 blir en kjedelig skuffelse.

 

Så Wind River her om dagen, som påskekrim synes jeg den var bra. Befriende fri for typiske småbykrimklisjeer. Manus var ikke helt uten problemer, men det hadde noe å si. Synes krim på film er best når saken har en ukomplisert løsning, da blir det mer tid til karakterutvikling, samt at det er lettere å holde troverdig.

På tide å slutte å se Marvel filmene da kanskje :p

Lenke til kommentar

Thor: Ragnarok er blandt de bedre av de filmene etter min mening. Ble bra underholdt hele veien i grunn :)  Syns det er så slitsomt å hele suppegjengen samlet som i The Avengers f.eks. Grusom trøttende humor hele veien. Bare det å slippe å ha Iron Man med er en befrielse i seg selv.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor disse filmene skal være komedier i utgangspunktet. Spesielt ikke når humoren er så utrolig døll og cringe.

 

Jeg synes i grunn alle Marvel-filmene av nyere dato har vært underholdende (med mulig unntak av Iron Man 3), men det er underholdning som er så lettfordøyelig at jeg har glemt alt sammen en time etter at filmen er ferdig. Sagt med andre ord så gjør ikke filmene inntrykk, de er helt intetsigende. Her har man gjort en langt bedre jobb med Batman, som virkelig har hentet seg inn etter at kvaliteten tapte seg noe voldsomt etter de to første filmene med Michael Keaton.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...