Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk endelig somlet meg til å se Revenant (2015). Jeg ble ikke videre imponert og jeg forstår ikke 8,0-ratingen på IMDB. Hovedproblemet er at filmen har et veldig enkelt plot om forræderi og hevn som jo er effektivt for å skape en spenningskurve men etter min mening tåler ikke denne å hales ut over to og en halv time. Begynnelsen og slutten på filmen fungerer bra, men alt i mellom føltes som det var minst en halvtime for langt. Flotte panoramabilder av nordamerikansk landskap trekker opp.

Lenke til kommentar

Faller ikke direkte under film, men "Hans Zimmer: Live in Prague" anbefales

Det er rett og slett en fabelaktig konsert med den verdenskjente komponisten Hans Zimmer

Så den på Netflix med 5.1 lyd og selv om jeg ikke har sett/hørt på den i stereo, så tviler jeg på at den en gang kan sammenlignes

 

Havnet på ønskelisten før jeg fant den på Netflix og ligger der fortsatt, for denne skal jeg kjøpe

Kanskje jeg kjøper den i morgen (Platekompaniet har Søndagsåpent i Trondheim)

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Faller ikke direkte under film, men "Hans Zimmer: Live in Prague" anbefales

Det er rett og slett en fabelaktig konsert med den verdenskjente komponisten Hans Zimmer

Så den på Netflix med 5.1 lyd og selv om jeg ikke har sett/hørt på den i stereo, så tviler jeg på at den en gang kan sammenlignes

 

Havnet på ønskelisten før jeg fant den på Netflix og ligger der fortsatt, for denne skal jeg kjøpe

Kanskje jeg kjøper den i morgen (Platekompaniet har Søndagsåpent i Trondheim)

 

Da skal du høre den på et ok Atmos oppsett (Blu rayen med ukomprimert lyd, selvsagt) - fantastisk!!!!

 

Handlet discen i fjor og har spilt den mange ganger.

Lenke til kommentar

12 Strong (2018). Dette var en meget god krigsfilm satt til begynnelsen av Afghanistan-krigen i 2001. Faktisk en av de beste i sin sjanger jeg har sett på lang tid. Den gjør en god jobb med å etablere karakterene sine samt fremstiller situasjonen i Afghanistan på en realistisk måte, og actionscenene er intense uten å bli fullstendig kaotiske og uoversiktlige, et virkemiddel jeg har sett meg veldig lei på i krigsfilmer. 

 

 

Foretrekker heller versjonen fra 1999, selv om den heller ikke er noe mesterverk. 

 

Øh, jo, det er den. En av tidenes beste action/adventure-filmer.

 

 

Tja, jeg likte den som en god popcorn-film som gjør akkurat det en slik film skal (og lite av det den ikke skal), men hvis denne filmen på et eller annet tidspunkt har fått en slags klassikerstatus så har det gått meg hus forbi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...